Teaching and Learning Numbers

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

controle classe de sixieme
Promoting creativity in French lessons using storytelling with year 7. Alice Ayel.
How to play Divide class into 2 teams Teams take in turns to pick a number, read the word aloud & identify the word class and decide if they want to keep.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Learning Objective Be able to use colours as adjectives with pets.
Quelle est la date aujourd’hui ?
French First Level Colours.
Talking about yourself
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Lundi 14 janvier. AB CD F G E Trouve les paires! 1) Jai une sœur. 2) Jai un frère. 3) Jai deux frères. 4) Jai trois sœurs. 5) Jai deux frères et une sœur.
Reading an analog clock
Les couleurs, les chiffres 1-31, 40, 50 et les mois de l’année
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
WSFC Public Schools French Writing Samples 2 Student Samples & Standardized Rubrics.
Une journée In this unit you will learn:
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Leçon 11-Blanc.
L’Heure Telling time in French is just a matter of knowing the French numbers and a few formulas and rules. The French word for "time," as in "what time.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Talking about yourself
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourdhui cest mardi vingt-six novembre Le plan! 1.Introduction 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il gèle Le but: Les animaux!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Study & revise the numbers carefully.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Quelle heure est-il? What time is it ?.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
De rien Pierre. A Demain Pierre!
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Les animaux domestiques
Objectifs: To revise telling the time in French
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
As-tu un animal? Objectif: to be able to say what
Transcription de la présentation:

Teaching and Learning Numbers “Nous allons compter “ song Matching printed numbers to numbers called out as team game Linguascope Bingo with white boards “Strip” bingo

20 60 50 90 30 70 100 80 40 vingt soixante cinquante trente quatre-vingt-dix 30 trente 70 soixante-dix 100 cent 80 quatre-vingts 40 quarante

20 60 50 90 30 70 100 80 40

vingt soixante cinquante trente cent quatre-vingt-dix trente soixante-dix cent quatre-vingts quarante

Telling the time A clock for guessing times Bingo + “Strip” bingo Linguascope Pass the parcel game “Beat the teacher” game

A. B. C. D. E 1. 2. 3. 4. 5. 1 :00 12:00 24:00 2:00 3:00 3:30 4:00 6:15 5:00 6:25

5 to 6 -5 -10 10 to 6. ¼ to 6 -15 20 to 6 -20 25 to 6 -25 A. B. C. D. E 1. 2. 3. 4. 5. 5 to 6 -5 -10 10 to 6. ¼ to 6 -15 20 to 6 -20 25 to 6 -25

Describing pets + Developing sentences “Slap the board” game “First to touch” picture game Guessing correct sentence Putting words into correct order Inserting spaces where needed Use of ball to develop sentences thro’ repetition + extension

UN UNE ? ........ chat. ........ chien. ......... lapin. ..........souris. . ........ perroquet. ......... hamster. ......... oiseau. ......... cochon d’inde. ......... cheval. ......... poisson rouge. ......... tortue.

As-tu des animaux familiers ? (Have you got any pets?) 6. J’ai un poisson rouge 1. J’ai un lapin. J’ai une souris. 7. 2. J’ai un hamster. J’ai un perroquet. 8. 3. J’ai un chat. 9. J’ai un cheval. 4. J’ai un cochon d’inde. 5. J’ai un chien. 10. J’ai un oiseau. Non, je n’ai pas d’animaux familiers. (I haven’t got any pets.)

As-tu des animaux familiers ? 1. 6. 7. 2. 8. 3. 9. 4. 10. 5.

Carnaval Tarata Minou Cracotte César qui s’appelle.. J’ai

J’ ai chien un. Un chat j’ai Poisson j’ai un rouge. Cheval j’ai un. Lapin un j’ai. D’inde j’ai un cochon. Une j’ai tortue Thomas s’appelle qui. Oiseau j’ai un qui Zigote s’appelle. Perroquet un j’ai Pierre s’appelle qui. une j’ai souris qui Simon s’appelle.

J’aiunchat. J’aiunesouris. jaideuxpoissonsrouges. JaiunchiennoirquisappelleFredo. J’aiuncochondindequisappellehenri. J’aiunlapinnoiretblanc. jaiunchevalquisappellecracotte. J’aiunoiseaujauneetunoiseaubleu. JaideuxchatsquisappellentCocoetJeannot.. 10 J’aitroissourisgrisesquisappellentEliseEllaetEllie.

Giving Opinions on Interests Matching written word to symbol Use of “revealer” tool Verbal ping pong Linguascope Bingo with white boards Connect 3

J’adore J’aime J’aime un peu Je n’aime pas Je déteste

12 5 9 1 13 10 14 2 6 3 11 15 7 8 4 16

Developing Confidence in Asking+ Answering Questions Match answers to questions Deduce meanings of questions Use questions as models to produce further questions

Qui est Andy Murry ? Comment est-il? Où habites-tu? Qu’est-ce que tu aimes faire? A quelle heure arrives-tu au travail? Quand pars-tu en vacances? Quelle est la date de ton anniversaire? Pourquoi veux-tu apprendre à parler français? Il est joueur de tennis. J’habite à Leicester. J’arrive à huit heures. C’est le sept février. Il est grand, musclé et sportif. J’aime faire du sport. Normalement, en juillet ou août. Pour mieux l’enseigner.

Qui ? Comment ? Où ? Qu’est-ce que ? A quelle heure ? Quand ? Quelle ? Pourquoi ?

Games Connect 3/4 Can be played in 2 teams on IWB and then in pairs- 25 circles containing key vocab/ structures are needed – students take turns to obtain 3 to 4 circles in a row in any direction by recalling word or words needed on circle of choice.

Games www.linguascope.com Lots of interactive language games and activities for learning MFL www.atantot-extra as above but free! www.GrowStoryGrow story-telling website for learning MFL

Activities For Reading. Match words/sentences to pictures. Form words/sentences from halves of words/ sentences. Find the odd word out. Classify words/sentences according to type (colours/animals/numbers/masc/fem nouns/adjectives), or preference or alphabetically. Sort sentences/pictures into correct order to match story heard/read.

Listening + Reading Team Games. Team Games Each team to aim to be the first to choose a picture (from a set of pictures), to match spoken word/sentence. Each team to aim to be first to put together words to form sentences heard in game above. “I went to the market..” game. “Je vois avec mon petit oeil quelque chose qui commence avec. ……”

J M D T F A L N

The “Running Dictation” Game (for reading and writing) 4/5 teams need to be spaced out along one wall and each team directly opposite a piece of paper containing the same 5/6 words or sentences. In turn, each student in each team walks as quickly as poss. to the wall opposite to read and remember one word/ sentence before returning to the team to write it down accurately. Winning team is the first to have all words/sentences written down absolutely accurately.

Activities For Writing. Write out sentences correctly inserting spaces/ punctuation eg. Jemappellepaul Fill in lists of likes/dislikes eg. clothes, food, drinks, sports – with vocab. available to choose from. Put words in order to form a sentence eg. Paul m’appelle je Gap filling with/without a list of words to choose from. Substitute words underlined in a sentence/ text.