Templedi PowerPoint. Sylw 2 Sylw 7 Sylw 3 Sylw 8Sylw 5Sylw 6 Sylw 4Sylw 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
La famille de Lisa.
Chapitre 5 un, une (a) le, la, l, les (th) du, de la, de l, des (some) Les expressions de quantité
Ma Famille.
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
jeudi – le 4 décembre Je m’appelle ____________. J’ai (13 ou 14) ans!
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
1. Est-ce que tu veux aller au Canada? Oui,___________________
“Je me présente”.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Ma Routine au passé.
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
Enseignante: Tracy Rosen
Opening and closing times How to say when a place opens, what time it closes and which days it is open.
À quelle heure il se lève?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
PowerPoint Templates. Comment 2 Comment 7 Comment 3 Comment 8Comment 5Comment 6 Comment 4Comment 1.
Year 7 Homework Due date: 17th April Task: You are to create a Powerpoint presentation about you, your family and your home, that you will present, in.
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Me le lui y en Te la leur Nous les Vous Se
Which of the little paragraphs on your sheet say:
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Ma journée:leçon 2.
-To tell about events that occurred in the past
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
To identify a verb in its infinitive form
Match-up the numbers to the letters
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ecoute – Que fait Nicolas?
La famille.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les 12 mois de l’année! janvier juillet février août mars septembre avriloctobre mainovembre juindécembre.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Transition Unit Personal Information Lesson 1
MA VILLE: QUE FAISONS-NOUS? Français 7/8, 9/10. Objectif: Le 31 mars/le premier avril: Les étudiants emploieront du nouveau vocabulaire pour les endroits.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Reliez les questions et les réponses
French II Chapter 5 Review. Relative Pronouns: qui means “who” for people means “which” “that” for places and things replaces a noun or phrase which is.
WARM UP  Écrivez #2 P 311 dans vos cahiers!. LES SPORTS ET LES ACTIVITÉS L’OBJECTIF: JE PEUX DÉCRIRE MES ACTIVITÉS. LES DEVOIRS: WB P
Create a Voki for yourself that speaks French.
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
J’adore la glace au chocolatla glace à la vanille What do you think accounts for the difference between au and à la ? _____________________________ Based.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Context: Read the prompt, and write the building where the different persons are.  Task: Describe different.
Tu vas où? = où est-ce que tu vas?
5.
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Module 1.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les endroits I can talk about places.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
 C’est à toi 1! – Unité 6 - En voyage. Tâche  Context: You cousin had an amazing vacation. He visited the South of France. He is telling you what he.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

Templedi PowerPoint

Sylw 2 Sylw 7 Sylw 3 Sylw 8Sylw 5Sylw 6 Sylw 4Sylw 1

Isdeitl 1 Isdeitl 2 Sylw 2 Sylw 7 Sylw 3 Sylw 8Sylw 5Sylw 6 Sylw 4Sylw 1

Manteision Anfanteision Sylw 5 Sylw 4 Sylw 3 Sylw 2 Sylw 1 Manteision/ Anfanteision Sylw 6 Sylw 7 Sylw t 8 Sylw 9

Isdeitl 1 Isdeitl 2 Teitl Isdeitl 3 Sylw 1 Sylw 2 Sylw 3 Sylw 4 Sylw 5 Sylw 6 Sylw 7 Sylw 8 Sylw 9 Sylw 10

Teitl Sylw 1 Sylw 2 Sylw 3 Sylw 4 Sylw 5 Sylw 6 Sylw 7 Sylw 8 Sylw 9 Sylw 10

Teitl Sylw 1 Sylw 2 Sylw 3 Sylw 4 Sylw 5 Sylw 6 Sylw 7 Sylw 8 Sylw 9 Sylw 10

Teitl Sylw 1 Sylw 2 Sylw 3 Sylw 4 Sylw 5 Sylw 6 Sylw 7 Sylw 8 Sylw 9 Sylw 10 Sylw 1 Sylw 2 Sylw 3 Sylw 5 Sylw 6 Sylw 8 Sylw 9 Sylw 10 Sylw 7 Sylw 4

Enghraifft 1. Regarde ces panneaux et choisis une lettre pour répondre aux questions. Tu vas où si tu veux (i) réserver des vacances? [1] (ii) louer une bicyclette? [1] (iii) acheter du pain? [1] (iv) te faire couper les cheveux[1] (v) envoyer une lettre?[1] (vi) prendre un train? [1] (vii) acheter un livre? [1] (viii) acheter des médicaments? [1] (ix) acheter du jambon? [1] (x) prendre un avion? [1] LA POSTE A BOULANGERIE B CHARCUTERIE C COIFFEUR D PHARMACIE E AGENCE DE VOYAGES F AEROPORT G LIBRAIRIE H LOCATION VELOS I SNCF J A B C D E F G H I J

Lis ce que Pierre dit au sujet de ses vacances et puis coche la bonne case. [4] Cher Nicolas! Moi, je passe mes vacances au bord de la mer. Cest super! Je naime pas faire de la natation donc tous les matins je vais à la pêche. Mes parents aiment jouer au volley à la plage. Tous les après-midis je fais les magasins parce que je trouve quil fait trop chaud pour rester à la plage mais quelquefois mon frère fait de la planche à voile. Il ny a pas de télé dans notre gîte donc le soir on bavarde en famille dans le salon. Chaque jour je me couche vers minuit – assez tard je sais – mais il ne faut pas se lever avant 9 heures parce que notre gîte se trouve seulement à deux pas de la plage. Salut! Pierre (i) Le matin Pierre

Teitl Allwedd Sylw 1 Sylw 2 Sylw 3 Sylw 4 Sylw 5 Echelin y

Teitl Echelin y Echelin x

Jai quinze ans, presque seize, et je suis fille unique. Je mappelle Sandrine Aubert. Jhabite un appartement avec ma mère Julie et mon père Jacques. (i)Nom de famille (ii) Âge (iii) Frères et soeurs

Mae un o gymdeithasau tai hynaf Llundain, sef Ymddiriedolaeth Peabody, wedi helpu'r Museum in Docklands i ddatgelu cyfrinachau ynglŷn â bywyd yn Nwyrain Llundain dros 100 mlynedd yn ôl. Ymddiriedolaeth Peabody yw un o'r cymdeithasau tai mwyaf a hynaf yn Llundain; mae hefyd yn elusen ac yn asiantaeth ar gyfer adfywio cymunedol. Ar ôl ei sefydlu gan George Peabody yn 1862, roedd blociau cartrefi model yr Ymddiriedolaeth yn darparu llety iachus am rent fforddiadwy. Cyn hynny mae'n debyg na fyddai gan y tenantiaid unrhyw ddewis ond byw mewn slym heb awyr iach na charthffosiaeth. Cafodd stad hynaf yr Ymddiriedolaeth ei chodi yn Spitalfields yn Erbyn 1888 roedd ganddi 5,000 o gartrefi, gydag 20,000 o bobl yn byw ynddyn nhw. Roedd Mary Ann Nichols, a laddwyd gan Jack the Ripper, yn arfer byw yn un o gartrefi Ymddiriedolaeth Peabody. Roedd hi'n byw gyda'i gŵr ar stad Peabody cyn iddi wahanu a symud oddi yno i Whitechapel.

El turismo y la economía Elige la respuesta correcta A la hora de sus maletas y disponerse a disfrutar/ de sus tan merecidas vacaciones, seguramente ni siquiera pasa por su mente que con su decisión está a encender los motores de la economía mundial y a un ritmo vertiginoso.

1. What you will wear to the School Prom. Choice & Society Society 2. Not stealing from the newsagents when you are short of money. 3. What subjects you chose for GCSE. To what extent are particular human actions down to choice (AGENCY) and how much are they influenced by social norms, laws, rules, values, expectations and socialisation (STRUCTURE)? Agency: Decision Making Personal Choice Choice & Society Society Personal Choice Choice & Society Society Personal Choice

Saying thank you when someone holds open a door. Politeness is important. God is important. Money is important Sportsmanship is important. Human life is important. Shaking your opponents hand after a game of football. Carrying an organ donor card. Singing hymns on a Sunday. Saving your money in a bank. Norms & Values Drag the corresponding numbers of the underlying beliefs to the Appropriate norms Values are wider beliefs that underlie norms (specific guidelines for everyday action)

AGENCIES OF SOCIALISATION Think about which agencies of socialisation are the most important and how they affect people. In the columns below. Score how important you think each factor is. Ranging from 5 = very important down to 1= not important at all. FactorInfluence on you?Influence on society?Consensus Parents/carers FactorInfluence on you?Influence on society?Consensus Brothers & Sisters FactorInfluence on you?Influence on society?Consensus Extended Family LowerHigher LowerHigher LowerHigher

Nesaf HELP ATEBION Darllenwch Nesaf Nesaf