Que fais tu de ton argent de poche? Learning how to say what you do with your pocket money.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
GCSE Speaking Exam.
Advertisements

ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your next holiday For help with the vocab, click herehere Say you will travel by planeJe vais voyager en avion.
Objective: develop a short conversation about pocket money. Outcomes: be able to ask and answer two question (level4) Be able to list 5 things you do to.
Comme cadeau danniversaire je pourrais acheter. un bateau.
Reviewing page 6. 1.How do you say Are you from here? Tu es de Paris? Tu es dici? Tu es de Darien?
Les Impératifs ! Commands! Telling People What to Do! Conjugez encore dans ton cahier.
Mes vacances – Les pays et les villes. Countries When we want to say that we have been to a country, we use en then the country E.g. Je suis allée en.
L’Argent de Poche (La tirelire).
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Learning Objectives To be able to: Say that you do not do something.
French 1 – Term The verb JOUER.
Depuis, il y a, ça fait….
Les choses que jaime Jai une chaîne stéréo et une collection de compacts. Je les collectionne depuis longtemps. Mon CD préféré cest Compile Hostile, je.
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Je vais Tu vas Il va Ils vont Nous allons Vous allez
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Qu’est-ce que tu fais samedi?
Qu’est-ce que tu fais samedi?
Acheter je nous tu vous il ils. quils achètent je nous tu vous il ils.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Chapter 5 Lesson 8 Essential Questions: How do you say to sleep, to go out, and to leave? How do you use them correctly in a sentence?
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Vocab Role-plays Conversation questions Reading practice
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Regarde la video What can you use MSN messenger for and how? 8bdb-51534d56b0da&showPlaylist=true&from=msnvideo.
Unité 4, leçon 9 La déscription. Qui est-ce? Who is it?
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
L’argent de poche Objectif - to revise numbers - to be able to say how much pocket money you get - to be able to say what you do with it ©Light Bulb Languages/LRichardson.
Les Expressions Utiles
 Bonjour tout le monde 
Joanne Crease - Dane Court Learning intention To be able to ask for and buy pocket money items.
Bien dit I Chapitre 2, Vocabulaire2 Flashcard ID Created by: Dimick.
Qu’est-ce que tu aimes?.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Traduisez le passage suivant en français: Every day I have to do some household chores. In the morning I must make my bed because it would not be fair.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Que fais tu pour avoir de l’argent de poche ?
Bien Dit 1 Chapitre 5.1 Le temps libre Created by: Dimick.
Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
Mardi 12 janvier 2004 But de la leçon: Saying what sport you practise.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Faire to do/ to make. faire faire je nous faisons tufais vous faites ilfaitils font.
3 La négation des articles indéfinies Using « Un, une et des » in a negative sentence Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2.
Le Combat de verbes Par Dain. Tu (aimer) le lait.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
L’imparfait Expressing what you used to do. Quand j’étais jeune…. je sautais …à la corde tu sautais sauter à la corde il/elle sautait nous sautions vous.
CAT – 1 Unité 3-C L’imperatif
© A Smith Copiez les questions suivantes Leave a big gap between each question for making a note of useful vocabulary. -Qu’est-ce que tu fais pour aider.
What can you do with your computer? Label the pictures.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
ROLE-PLAY HIGHER You’re discussing pocket money with your French penfriend. To see the teacher’s card, click herehere Reçois combien – de qui Mes parents.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Mon uniforme scolaire 10/ Frx vendredi le quatre février.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Internet un appareil photo numérique un ordinateur portable un téléphone portable une clé USB une console de jeux vidéo un téléphone.
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
L’Argent de Poche (La tirelire).
Transcription de la présentation:

Que fais tu de ton argent de poche? Learning how to say what you do with your pocket money

Jachete …….. Des bonbons Des magazines Des CDs

Des vêtements Du shampooing Du maquillage Jachete ……..

Je le mets de côté pour macheter………. Un ordinateur Un portable Un appareil-photo Un moto Des jeux vidéo

Je le mets de côté pour ………. Aller en vacances Acheter des cadeaux

Ecoutez Bien!! Que font ils de leur argent de poche? 1-8 ABC DEF GH

Comment dit on en francais?

Sondage: Que fais tu de ton argent de poche ? Nom: