Les loisirs et les passe-temps.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma fête d’anniversaire (My Birthday Party) Objectifs:
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Passé Composé.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Le passé composé du verbe ‘aller’
Qu’est-ce que tu fais le week-end?
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Quest-ce qui sest passé??? What happened?????. Make as many correct (but maybe nonsense) sentences as you can in 3 minutes. Hierun trainabumon coca Aujourdhui.
Pratique pour l’examen
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Verbs *Sportif (m), sportive (f) -Tu es sportif (sportive)? -Oui, je fais du sport ou Non, je ne fais pas du sport *Pratiquer- to practice *Courir-to run.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
TO RECOGNISE A PHRASE IN THE PAST TENSE (GRADE D)
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
WALT: To talk about the internet in French.
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Directions: 9 slides with daily routine reflexive verbs in the present, near future and past 1 slide with a non reflexive verb 1 slide must entirely be.
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
VocabTime Question words Quel/ Lequel Culture
Reliez les questions et les réponses
WALT: how to talk about your timetable
Copy the diagram in the back of your exercise book and write words or phrases in each section which express like / dislike. J’aimeennuyeux OK.
Any answer can be C+ if you always think PROF
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Telling time in French. To ask for and give the time:  Quelle heure est-il?  Il est ___ heure(s).
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
What can you do with your computer? Label the pictures.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Module 1.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
1)Je pense que 2)En plus… 3)D’ailleurs… 4)À mon avis… 5)Aussi, 6)En fin de compte… 7)Je crois que 8)Cependant/Pourtant 9)En outre… 10) Mais 11) Par contre.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Jeudi 24 septembre 2015 Mes vacances d’été objectif : pouvoir parler au passé de vos grandes vacances.
LO: talk about activities. express opinions and give reasons. work with longer passages with the use of a lexicon. SC: 1.match up correctly at least 5/7.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Transcription de la présentation:

Les loisirs et les passe-temps. Que fais-tu comme passe-temps? Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end?

Pour commencer: Passé ou Présent? Classifiez! La semaine dernière Hier Le week-end dernier En 2003 Ce matin L’année dernière Après le collège Présent D’habitude En général Normalement Le week-end Tous les jours Le mercredi Après le collège Starter activity. Give students a slip of paper with these words on – in random order. Get them to classify in pairs

Les objectifs Tout le monde va parler d’une variété de passe-temps dans le présent ou le passé, avec des phrases temporelles La majorité va donner des détails supplémentaires (avec qui; où; opinion) Quelques-uns vont développer des réponses: passé + présent + détails

Présent et passé I got them to repeat these first in present tense, then in past tense

Présent et passé

Présent et passé

Présent et passé

Jouez! D’habitude L’année dernière Normalement Après le collège Tous les jours Ce matin Use 2 dice in pairs to practice frequency phrases with randomised acitivties. Move quickly onto next slide. Differentiate up and down by preparing mini cards with different combinations of time phrases and hobbies – more than one hobby for each number for more able.

Jouez! D’h L’a-d N A-l-c T-l-j C-m

Think of your coursework. Adapt and improve this text. MES PASSE-TEMPS Je fais du roller et je fais du skate. C’est passionant. J’aime faire du surf. Je n’aime pas faire du ski nautique. J’ai lu un livre. Mon copain a lu un livre. C’était bien. WHO WITH? WHEN? WHY? WHERE? CONNECTIVES? INTENSIFIERS?

Les objectifs: your marks out of 10! I can talk about a range of hobbies in the past and present using time phrases I can use additional details such as when, where, and opinion I can write complex, linked sentences using interesting vocab AFL: get students to mark themselves out of 10 for each objective. When you mark their work for slide 10 you can comment on whether or not you agree.

Pour terminer….on joue!! When the music stops, take a sentence out of the envelope and translate it into French. You can delete this slide. I play this version of pass the parcel with all year groups – I got it off teachers tv. Cut up sentences, put in envelope, get students to pass it around whilst you play a CD. They love it…!!