Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What do you do when the weather is bad Include: What you like to do in your free time when the weather is bad Who you do it with Where you go Why you like.
Advertisements

Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
“Je me présente”.
Quelle est la question?.
Que faites vous ensemble?Que fais-tu avec ta famille? To be able to use 3 different tenses to talk about how you spend time with your family.
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Write a paragraph to introduce yourself
Which of the little paragraphs on your sheet say:
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Madison Bell Classe de francais Madi 7 decembre 2010
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Conjugating verbs Une revision…. KNOW THE SUBJECT OF THE SENTENCE… WHO are you talking about? WHO are you talking about? Yourself? Yourself? Someone else?
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
C’est moi! Je m’appelle Mme D.L. J’ai quelques ans. Je suis travailleuse et intelligente. Je suis brune. J’adore lire.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Create a Voki for yourself that speaks French.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
vendredi le 7 octobre class 4
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Ma famille Gomez, c’est mon père Morticia, c’est ma mère Wednesday, c’est ma soeur Pugsley, c’est mon frère.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
What can you do with your computer? Label the pictures.
LEÇON 16  Écrivez vos devoirs: 1.#21 et 22 (the rest of the packet). 2.Study EVERYTHING for Unit 1 exam in ONE WEEK! (per. 2, 3, 4: FRIDAY/per. 5, 6,
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Bonjour! Bonjour! Cest mon powerpoint sur moi! Cest mon powerpoint sur moi! Amusez-vous bien! Amusez-vous bien! By Bailey! By Bailey!
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Unite 1: Oral Ma famille et moi. Comment es-tu? (Describe yourself ) What do you look like? Describe your positive character traits. Describe your negative.
Module 1.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you may add in photos or drawings at home. In this lesson, you will be planning and writing the text. Include the following information: a description of yourself how many people in your family and who they are a detailed description of one family member and a comparison of yourself with that person a description of the hobbies and interests you and your family have a description of your plans for next weekend Year 8 End of Unit project

Moi Je mappelle Sophie. Je suis de Bretagne et jhabite à Quimper avec ma famille. Jai 13 ans et mon anniversaire est le 7 août. Jai les cheveux marron et les yeux bruns. Je suis petit et mince. Comme personnalité je suis drôle et bavarde. Je ne suis jamais paresseuse.

Ma famille Voici ma famille. Il y a cinq personnes dans ma famille : ma mère, mon père, ma soeur, mon frère et moi. Ma mère sappelle Marie et elle a 40 ans. Elle a les cheveux courts et les yeux verts. Elle est très sympa et optimiste. Mon père sappelle Louis et il a 42 ans. Il a les cheveux noirs et les yeux bruns comme moi. Il est très énergique et amusant. Ma soeur sappelle Nadia et elle a 16 ans. Mon frère sappelle Martin et il a 11 ans.

Mon frère Mon frère sappelle Martín et il est assez petit. Il est plus petit que moi. Il a les cheveux courts et les yeux verts ( comme ma mère). Comme personnalité il est très amusant et drôle. Mais je pense quil est beaucoup plus paresseux que moi. Il adore le sport surtout le football. Mais il aime aussi jouer avec les jeux vidéos – je crois quil est accro à son jeu favori – FIFA 12!

Le temps libre Jadore la musique. Jécoute de la musique toujours à la maison et sur lautobus. Jaime faire de léquitation et jouer au hockey au collège avec mes amis. Ma mère adore lire parce que cest relaxant. Elle aime faire du cyclisme. Mon père aime beaucoup faire du sport. Il est très sportif. Il adore jouer au tennis et au ping pong.

Au weekend … À la fin de la semaine je vais me reposer chez moi et faire les devoirs. Le samedi jaime sortir avec mes amis. Nous allons aller au cinéma. Mon frère va jouer dans un match de foot à Newmarket. Après il va regarder la télévision et bavarder sur le web – il est très paresseux. Le dimanche ma famille et moi allons au restaurant pour lanniversaire de ma grand-mère.

Present (reg & irreg) 5 Future2 Verb & infinitive2 links3 opinions3 reasons2 adjectives5 questions2 negatives2 comp./sup.2 spelling errors Use verb forms other than I and choose some regular verbs and other irregulars – e.g. être/faire/avoir Say a little about your plans for next weekend and what the rest of your family will be doing too. You use this when you like you like doing something – i.e. jaime sortir. Links are ways to join sentences or halves of sentences together – e.g. et, aussi, mais, cependant,après, plus tard As well as jaime etc.. Why not also include je pense que, je crois que, il me semble que,à mon avis Parce que = because! e.g. nicer than, funnier than, bigger than..