L’imparfait.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The passé composé vs. the imparfait
Advertisements

Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
LE CONDITIONNEL.
Limparfait et le conditionnel. Les objectifs: To refresh how we form and use the imperfect Remind you / introduce you to the conditional tense.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Exemple du fromage On élève les chèvres. 1. de lhuile 2. de la laine 3. des oeufs 4. du lait 5. de la farine 6. des fruits secs.
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
What are the stems fro these irregular verbs in the Future Tense?
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
Y10 Fr work experience.
Our, Your, Their and Si! Français 1441 Leçon 1.2-2,
Describes a previous habit or a previous state of being.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Quand jétais Gamine Quand jétais gamine, jadorais lire.
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
L’imparfait.
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
On va… 1. lire et comprendre un texte sur le camping. 2. réviser la différence entre le passé composé et l’imparfait. 3. parler de nos habitudes de l’enfance.
The simple future tense = what WILL happen in the future
Jéopardy Complete the sentence with the right place or thing Right form of de or à Possessive adj Aller or Venir Translate Q $100 Q $200 Q $300 Q $400.
Verbe + Infinitive.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Les objectifs Utiliser l’imparfait (The Imperfect Tense)
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
L/O: to know the formation of verbs in the imperfect tense and to use the imperfect and perfect tenses together Passé Composé.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Le passe composé.
Objective To understand how to use the imperfect tense in French. Outcome All of you will be able to understand how to form the imperfect tense. Most of.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Imparfait vs. Passé composé
The Perfect Tense with -er verbs Le passé composé.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
The Imperfect Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait vs. Le passé composé
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
Une Presentation de Mlle Reynolds Quand j’étais petite…
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
L’imparfait what you used to do what you “was” or “were” doing describes things has a special conjugation.
Watch the video excerpt and try to answer the following questions:
APIII Verb fun – aller La nouvelle vocabulaire Pg Look up la météo pour Paris pour cette semaine. C’est comment? Donnez-moi les contraires: 1.L’atterrissage.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
Objective: say what I used to do and what I do now Context: Healthy living Le poissonLa boissonLe croissant Le tabacL’alcoolLes repas Je mangeaisJe mangéJe.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Work experience. Où as-tu fait ton stage en entreprise?
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
DO NOW: CONJUGATE IN THE PRESENT 1.Nous _______ (finir) nos devoirs. 2.Nous ______ (répondre) aux s. 3.Nous _____ (parler) ensemble. 4.Nous ______.
= WOULD. This tense is used when speaking or writing in the future, saying you WOULD do something… (Then usually followed by a Si Clause) 1.I WOULD go.
L’imparfait.
L’imparfait.
L’imparfait.
L’imparfait.
L’imparfait.
Transcription de la présentation:

L’imparfait

When do you use it? You use the imperfect to describe something that you USED TO do. Eg: When I was little, I used to play football Quand j’étais petit(e), je jouais au foot.

How do you form it? Take the ‘nous’ form of the present tense... Eg: (nous) regardons. Take off the ‘ons’ ending… Eg: regard... Add the following endings to the stem… - ais - ait / ait / ait - ions - iez - aient / aient

Un exemple: ÉCOUTER Present tense of écouter: nous écoutons Remove the ‘ons’ ending: écout... Add the endings… j’écoutais I used to listen tu écoutais you used to listen il / elle / on écoutait he / she / one used to listen nous écoutions we used to listen vous écoutiez you used to listen ils / elles écoutaient they used to listen

IRREGULAR VERBS The stem of irregular verbs changes but the endings stay the same: The stem of ‘être’ (to be) is ‘ét…’   Verbs like ‘manger’ or ‘ranger’ take an extra ‘e’ in the ‘nous’ form. This is to make the ‘g’ sound. However, the extra ‘e’ is NOT needed before ‘i’.  Example: je mangeais / tu mangeais nous mangions  Similarly, with verbs like ‘commencer’, the final ‘c’ becomes ‘ç’ before ‘a’ or ‘o’ to make it sound soft. Verbs like ‘manger’ or ‘ranger’ take an extra ‘e’ in the ‘nous’ form.  Example: je commençais nous lançons

Travaille avec un partenaire Où habitais-tu quand tu étais petit(e)? Quand j’étais petit(e), j’habitais à Calais dans un appartement. C’était comment? Mon appartement était très petit mais confortable. Tu aimais ta maison? Pourquoi? Je n’aimais pas mon appartement car je partageais ma chambre avec mon petit frère. Et maintenant? Où habites-tu? Maintenant, j’habite à Lille dans une maison avec quatre chambres. 5. Tu aimes ta maison? Pourquoi? Oui, j’aime beaucoup ma maison parce qu’elle est grande et nous avons une piscine.

Expo 4 Rouge – Page 46 Fais une liste des imparfaits dans le texte: j’étais nous habitions je pouvais notre maison était j’allais je faisais je prenais c’était

Invente une histoire à l’imparfait Foundation: Simple sentences with one opinion Higher: More complex sentences, with linking words, and opinions. ma mère mon père x 2

Exemple Quand j’étais petit(e), j’habitais dans une grande maison au bord de la mer avec mes parents et ma soeur. Nous étions heureux. Nous avions un chien qui s’appellait Jules mais nous n’avions pas de poisson rouge. Le lundi après l’école, je faisais de la natation. Je jouais aussi au basket une fois par semaine avec mon équipe. Ma mère travaillait dans une école avec des enfants. Elle était professeur. Mon père était pilote donc il ne dormait pas souvent à la maison. Ma nourriture préférée était le poulet et les frites. Nous allions à Mac Donald de temps en temps.