Get the best grade you can in GCSE French speaking Session 1 Opinions, reasons and descriptions.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

Nous allons …….. Décrire les phrases longues
1. Deux sports olympiques 2. Quatre jeux de ballon 3. Cinq sports déquipe 4. Un sport nautique le football le volleyball le cyclisme le hockey le tennis.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Comment dit on…en anglais?
On peut.... En classe Objectif:
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
L’imparfait.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Write a paragraph to introduce yourself
Paquet bleu – titre?? Vive les vacances VACATION = les vacances Toujours feminin pluriel!!
Objective: to prepare for a speaking exam
Je suis allé(e). Jai or je suis? Allé(e) à la piscine. Joué au foot. mangé au Quick. lu un livre. Allé(e) au cinéma. Allé(e) à la pêche. vu ton père Je.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
J’aime bien les maths mais ma matière préférée, c’est l’informatique
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
I wore orange trousers and a blue hat last weekend J p u p o e u c b l w d Ma soeur a porté un pantalon rouge avec une chemise verte My gran ate snails.
Mes activités.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
Sports & Activities “to play” & “to do”
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Faire maintenant! Do Now!
Le sport Ton opinion!.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
what i’ve learned in French
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Forming questions in French
Les adjectifs possessifs
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Tu aimes quelle sorte de musique?
5 – phrases au passé composé 4 – phrases pour exprimer la fréquence
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
La Comparaison Avec Les Adjectifs
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Les sports Year 7.
Que fait ton père/ta mère?
French 1, Chapter 5 Section 1
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.
PRATIQUEZ: interpersonal exams mercredi/jeudi le 21/22 octobre (test grade) You must be able to ask AND answer questions with at least one partner.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Projet avec Prezi: le titre: Voilà mes vacances ________(adj) VACATION = les vacances Toujours feminin pluriel!!
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Module 1.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Objective: To be able to say what you do on holiday.
Faites une phrase avec QUI ou QUE 1) Le film _____ j’ai regardé était assez intéressant 2) J’ai vu un documentaire ____ s’appelle ‘Hitler en couleur’ 3)
Direct object pronouns 1.Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns. 2.They are really useful to avoid repetition. 3.An object pronoun replaces.
Transcription de la présentation:

Get the best grade you can in GCSE French speaking Session 1 Opinions, reasons and descriptions

Grade changers

Your answer must contain EXACTLY 9 words! Your answer must contain more than 16 words!

1 Just use another adjective (NB: need to use es/son + adj. endings correctly) amusantrigolo chouettegénialsuper bien denfer fantastique incroyable phénoménal bizarre 2 Just use a verb instead of jaime … mintéresse beaucoup…me détend me fait rire… ma toujours intéressé(e) 3 Use a longer phrase Cest quelque chose qui… Cest bon pour… tous mes copains laiment aussitoute ma famille laime aussi Le plus important pour moi, cest le foot parce que… Ce que jaime beaucoup cest le … parce que… Quand jai le temps, jaime bien… parce que…

Your answer must contain EXACTLY 9 words! Your answer must contain more than 16 words!

Dis quelque chose de différent! Made in Chelsea est très bon parce que l'histoire est drôle Le tennis n'est pas un sport d'équipe J'adore le chocolat, car il est délicieux, mais ce nest pas bon pour la santé Je n'aime pas Downton Abbey mais les acteurs sont très bons J'aime Jake Bugg parce qu'il chante bien et joue bien de la guitare Les descriptions

1. C'est le sport le plus populaire en Angleterre et en France. 2. C'est un sport individuel qui est populaire en Angleterre, qui se déroule près de l'eau. À mon avis, il est lent et ennuyeux. 3. Cest un sport d'équipe quon peut jouer sur la plage. C'est un sport olympique et de l'été. 4. C'est un sport d'eau et olympique. Rebecca Adlington a remporté une médaille de bronze dans le sport à Londres en Cest un sport d'équipe qui est très agressif et n'est pas un sport olympique. 6. C'est un sport qui ressemble à un mélange entre le football et le basketball. Cest quel sport? le rugbyle volleyballla natation la pêchele footle handball

Cest un sport...Its a sport Cest un sport qui se déroule.... Its a sport that you play/do... déquipe / individuelteam/individualavec un balonwith a ball de combatcombatsur un terrainon a court nautiquewateravec…joueurswith....players olympiqueOlympicsur / dans leauon/in the water populaire (en/avec)popular (in/with) Cest quelque chose qui… Its something that... trèr cher, bon marché very expensive/ cheap Je ne laime pas parce que… I (dont) like because... passionnant/ennuyeux agressif/brutal exciting/boring aggressive/brutal Ressemble à un mélange entre …et… Its like a mixture between.... and....

Grade changers

Chris Hoy aime faire quel sport? Il aime faire du ………………

Mon père aime jouer au golf. Ma soeur aime faire de la gymnastique. Mon grand-père aime regarder le foot à la télé. Vocabulaire: varied = varié to run = courir

1. My granddad likes watching Match of the Day because he loves football. 2. My sister loves doing gymnastics because its exciting. 3. My mum likes doing athletics because its varied. 4. My granny loves cycling because its fun. 5. My dog loves doing athletics because he loves running.

1. My granddad likes watching Match of the Day because he loves football. 2. My sister loves doing gymnastics because its exciting. 3. My mum likes doing athletics because its varied. 4. My granny loves doing cycling because its fun. 5. My dog loves athletics because he loves running! Mon grand-père aime regarder MOTD parce quil adore le foot. Ma soeur adore faire de la gymnastique parce que cest passionnant. Ma mère aime faire de lathlétisme parce que cest varié. Ma grand-mère adore faire du cyclisme parce que cest amusant. Mon chien adore faire de lathlétisme parce quil adore courir!

Grade changers

Autrefois et maintenant … Mon école primaire était petite, mais maintenant mon école est très grande. was = ? était is = ? est

Mes profs étaient patients et sympa… mais maintenant ils sont plus sévères! Autrefois et maintenant …

Il ny avait pas beaucoup de technologie… mais maintenant il y a beaucoup dordinateurs. there was/were = ? il y avait there is/are = ? il y a Autrefois et maintenant …

Il ny avait pas duniforme mais maintenant il y a un uniforme et je ne laime pas parce que… Autrefois et maintenant …

Ma ville: autrefois et maintenant …

Cambridge, Petty Cury 2009 Autrefois il y avait quelques magasins. Maintenant il y a beaucoup de magasins.

il y avait = there was/there were (used to be) il y a = there is/there are était(étaient) = it was (they were) est(sont) = it is (they are) javais = I used to have jai = I have autrefois = before maintenant = now beaucoup de = a lot / many un centre commercial = a shopping centre vie nocturne = night life monuments = historic buildings amusant = fun contamination = pollution magasins = shops plus de /moins de = more/less équipements = facilities un bowling = a bowling alley quelques = some

Grade changers

Décris ton collège.Décris ta ville. Décris une célébrité.Décris un sport. Adjectif - Opinion - Raison - Référence à une autre personne – Autrefois et maintenant

le footle boxela natationle hockey la gymnastique le cyclismelathlétismele triathlon le rugbyla voilela pêchele décathlon la formule 1le ski le snowboard le judo

Get the best grade you can in GCSE French speaking Session 1 Opinions, reasons and descriptions