Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
AN INTRODUCTION TO THE SUBJUNCTIVE
Les pronoms compléments
Object Pronouns in Passé Composé


French 1, Semester 1 concepts to know by
Nous allons .. Travailler avec un texte plus long au passé comprendre
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Le Passé Composé avec Avoir Français 1441 Ch. 5 leçon 2.1.
Les pronoms disjoints. Forms Jemoi Tu toi Il lui Elle elle On soi Nous nous Vous vous Ils eux Elles elles.
‘Les Verbes au Présent’
The ‘near’ Future.
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
“Aller” is a very important verb.
ContractionsContractions How the French get around.
ContractionsContractions How the French get around.
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Le Passé Composé avec Avoir
Get the best grade you can in GCSE French speaking
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
I want to achieve … Level 5 Writing. Level 5 is considered the gold standard at the end of Key Stage 3 … if you can get a Level 5 you are in a strong.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
Mercredi, le 12 septembre. Allons enfants de la Patrie, Le jour de gloire est arrivé !
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Quest-ce que tu as fait ce week-end? Jai vu un film. Jai mangé au restaurant. Je suis allé(e) à une boum. Jai fait une promenade. Jai regardé la télé.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Voyages et Vacances.
Chapitre 1 Structure.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
EXT: can you translate them too?
A handful of helper verbs
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Vacances Nos buts – prepare holiday topic Write at least 50 words on who you went on holiday last year.
Les passe-temps: Places in town : en ville Regarde et reponds: Quest-ce que cest?
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Quand jétais petit(e) To be able to use the imperfect tense to talk about the way you used to be and the things you used to do.
Mes derniers vacances OBJ: To be able to use a writing frame to create a story.
Que faisais-tu vacances? To be able to distinguish between perfect and imperfect tense.
A Le pronom y p. 282 Note the use of the pronoun y (there) in the answers to the following questions. Tu vas souvent à la plage? Oui, j’y vais souvent.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
GCSE COURSEWORK French. GCSE Coursework 25% of overall marks/grade 25% of overall marks/grade 3 pieces submitted to exam board 3 pieces submitted to exam.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
La prononciation française
Des expressions du temps
Presenting the wonderful world of Pronouns.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Vouloir, Pouvoir, Être.
Transcription de la présentation:

Get the best grade you can in GCSE French speaking Anglia Ruskin University Monday 21 January 2013

Spot the difference 1. You have time to plan before you produce the language 2. You communicate your opinions through words only 3. You have a lot of time to think 4.Communicating a lot of information is important 5.Accuracy is one factor, but others are equally important 6.Your performance depends largely on listening comprehension Are these true for speaking or writing or both?

Pour commencer… Personne 1: Un Personne 2: Deux Personne 1: Trois 1. Au lieu de dire le mot deux, il faut applaudir. 2. Au lieu de dire le mot trois, il fault sauter.

Les vacances

Cest quoi, le plus important pour toi? ¿C____ q___ l__ p____ i__________ p___ t__? C____ q___ __ ____ i__________ ___ t__? ____ ___ __ ____ __________ ___ __?

la plagele soleil (le temps)les magasins les sports nautiques la piscineles gens le logement la merla nourriture

Personne 1 : Alors, pour moi le plus important cest la plage. Personne 2 : la plage! Alors, pour moi cest la nourriture. Quest-ce que tu en penses? Personne 1 : Oui, la nourriture cest important aussi. (En plus, je pense que ……….cest important parce que…) Cest quoi le plus important pour toi, quand tu es en vacances? ¿___ __ __ ___ _______________ ____ __ quand tu es en vacances?

Grade changers Vary your adjectives (dont repeat intéressant / ennuyeux!) Extend and justify opinions with parce que Refer to others (s/he – we – they) Compare then and now Describe things with 5 details Use 5 different verbs in the past (Jai fait beaucoup de choses: par ejemple…) Link and narrate (Tout dabord….puis…ensuite…finalement) Use pour to extend (Je suis allée a Londres pour faire du shopping) Use I wanted but I couldnt, so I… (Je voulais aller au cinéma mais je nai pu pas, alors jai regardé un film chez moi) Refer to the future (Je vais…/Je veux…/Je voudrais…/Jai lintention de…/Jespère…)