4 pictures 1 word.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
controle classe de sixieme
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Mini-beasts. This is a Magic PowerPoint or How to make sure this PowerPoint behaves like an Interactive Whiteboard.
Nous allons .. Travailler avec un texte plus long au passé comprendre
Nous allons.. préparer un texte (pour écrire ou parler)
Son pré.
Meet the Chorus Meet the Chorus Tape les mains Cest lprintemps qui revient. Tape les pieds Cest lprintemps qui renaît.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
Name parts of the body Say where it hurts!
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
QUEL TEMPS FAIT-IL? Describe the weather in the following pictures….
La Transport et La Communication Copyright 2011 –
C'est quoi, la raison que tu aimes les saisons? écrit par Mme Gareau.
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
La Fête de laction de Grâce Copyright 2011 –
Copyright 2011 – L’école Copyright 2011 –
Sound Review Quest-ce que tu écoutes? a. -ou b.-é c.-i.
Combien en voulez-vous?
Shopping for food.. Les carottes Les petits pois les fraises les bananes les pommes les raisins les tomates les pommes de terre la salade.
To be able to talk about past holidays.
Bastille Day le roi la reine la paysanne le paysan je suis pauvre.
5-1 Words to pictures.
Les Activités Quotidiennes Copyright 2011 –
Mardi Gras Copyright 2011 –
À la plage On the beach The sea in French is called “La mer” Watch the clip and count how many.
IMPARFAIT/PASSE COMPOSE.  IMPARFAIT EXPRESS A HABITS IN THE PAST, A SOUVENIR EXAMPLE:  QUAND J’ETAIS PETITE, J’ALLAIS TOUS LES JOURS AU PARC.  SENTENCES.
My object A picture of this object NAME Forname 1STI2D
Objectives You will learn some more food vocabulary. You will be able to listen to the words. You will be able to see the words and match them to the.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
Objectives You will be troduced to the written words. You will learn to match the written words to the pictures. You will practise writing the words.
Les glaces Sing the ice cream flavours to the tune of ‘Agadoo’!!
 Word that describes someone.  Question: Are you describing a girl or a boy?  -There are spelling changes for MOST adjectives.  We will be talking.
 Word  Photofiltre -> gratuit  Picture Manager -> intégré à la suite Office  Redimensionner-grouper  Retourner  Corrections (couleurs, contrastes,
écrit par Mme Gareau Bonjour, mes amis ! Je m’appelle Julie. Voici les raisons que j’adore les saisons …
Une Journée de Neige!!.
L’ ALPHABET. A B C D E F G H I J K L M.
Each celebrity must have the following descriptions:
Echauffement 1: le 2/10 Le vocabulaire- matching  1. Déjeuner…  2. Habiter…  3. Regarder  4. Écouter  5. Rigoler a. …la télé b…dans la cantine c…la.
Le Passé Composé Au Négatif Pour former le ________ en français, on utilise le _____/______ sandwich. Le verbe ___________ est entre le “____” et le.
ED 4561 Évaluation des compétences langagières en français langue seconde: une approche pédagogique.
Les passe-temps Put your name here Instructions: Use to find out what each of the hobbies means on the following slides.
Notes d’Inversion.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Les matières - Le collège Déscriptions de Musselburgh Grammar School.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Copyright 2011 – Instructions for teaching new vocabulary: 1. Fill in the Animals Vocabulary: Students write the French word.
Use wordref.com to find the following words in French 1.A garage 2.A cellar 3.A garden 4.A house.
Section 1 Part A (Video in book)
 Is a poem of five lines describing yourself Line 1: MOI Line 2: Two nouns (things liked) Line 3: Three verbs or verb phrase (activities you like to.
Faites-le maintenant BUT : Quel temps fait-il pendant les quatre saisons?
Finger Rhymes Click on the pictures to hear the words Eleanor Gee Primary MFL AST.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Unité 1 Leçon 2A.
Le Passé Composé Review the verbs by clicking anywhere outside the picture. Review past participles of verbs, by clicking outside the action button. In.
Le Passé Composé avec être
Title layout Subtitle. Picture with caption layout Caption.
Les PC et leurs Applications. SYSTÈME D’EXPLOITATION Windows, MacOs… TRAITEMENT DE TEXTE Open Office, Word… NAVIGATEUR WEB Firefox, Internet Explorer,
Mon sac à dos
3 الإعلام الآلي للسنة متوسط معالج النصوص جداول البيانات الشبكات
Expressions d’Avoir.
Expressions d’Avoir.
Ma Vie en Photos Français II.
Fantastics pictures… Vue sur pps-humour.
Name parts of the body Say where it hurts!
French Family and Friends Year One
Compagnie des Archers du Bailli, ASBL, Braine-le-Chateau
Part 1: Mon autoportrait
Transcription de la présentation:

4 pictures 1 word