Can you label these colours in French?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu es comment? What are you like?.
Advertisements

Interrogative Pronouns
Interrogative Adjectives Les Adjectifs Interrogatifs.
Christina porte : un tee-shirt vert un pull rose une jupe bleue
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
bleu rouge blanche noir
POUVOIR – to be able (can) JE PEUX Je pourrais TU PEUX IL, ELLE, ON PEUT NOUS POUVONS VOUS POUVEZ ILS (ELLES) PEUVENT TU POURRAIS ME PRETER UN STYLO? VOULOIR,
Quest-ce que tu portes à lécole? Les vêtements et leurs couleurs.
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
Un polo Un sweat Un tee-shirt Un pull Un blouson Un veston.
Leçons Lachat des vêtements Je sais…acheter des vêtements.
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Au magasin de vêtements
Le but: to recap on adjective agreements with the clothes in French
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.
Les Couleurs Leçon 1 et 2.
Aujourd’hui c’est mardi dix-huit mars
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Improving written work Starter: correct these common mistakes. Dernier semaine nous allons regardé j’ai achète un rouge pullover 2....après je.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Comment faire les comparaisons et exprimer les préférences!
Term 3 Vocabulary Au collège To be learnt at home week by week.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
NEXT. The objectives: To be an independent enquirer To be creative and innovative in my work To manage my time and resources Your task: You are going.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Adjective Agreement & Placement Français I 3.2. Agreement Adjectives in French have to agree in: Adjectives in French have to agree in: number number.
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
mardi, le vingt mai , 2014 Les objectifs d’aujourd’hui:
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
un polo un sweat un tee-shirt un pull un blouson une veste.
Qu’est-ce que tu portes?
Lundi 1er décembre 2014 Objective: To talk about school uniform. We may need to be able to do this in the speaking assessment. Outcome: EVERYONE will be.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
Qu’est-ce que tu portes?
Un short noir Un t-shirt rouge Un polo vert.
Les Couleurs.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of clothes in French...
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Les Couleurs Colors. Regardez, écoutez et répètez.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
How many colors can you remember? Write them down in your books.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Les Couleurs.
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Discutez en ANGLAIS. Do you already know any clothing words in French ? Name 3-4 pros and cons to having school uniforms. Would you rather have school.
Nous allons…. Many magazines include “Look pages” where designers put together an outfit for their perspective clients based on an occasion or trend. You.
Les Couleurs.
LES VÊTEMENTS.
Les Couleurs.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Les objectifs: Talking about clothes Adjectival agreements
Les vêtements.
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Les couleurs.
Les vêtements.
Objectifs :  learn to recognize and name different items of clothing.  learn to describe what you are wearing, what you like to wear, what you do.
Transcription de la présentation:

Can you label these colours in French? Les couleurs Can you label these colours in French? marron/brun vert noir jaune rose blanc bleu violet orange rouge 1 2 3 4 7 6 5 10 9 8

Les vêtements By the end of this module you will: Give your opinions on clothes, fashion trends and designers. Use present and past tense to describe what people wear now and what they used to wear. Learn how to interact in a clothes shop in France. Final Product : A report for a fashion magazine

Objectifs: By the end of the lesson we will be able to; recall a variety of clothes in French describe what people are wearing using the verb ‘porter’ improve our knowledge of adjectival agreements We will do this by; carrying out a range of oral and written activities We are doing this because; we are learning essential vocabulary and structures to help produce your final product

Regardez, écoutez et répétez

un jean bleu

un tee-shirt blanc

un pull orange

un pantalon rouge

un jogging marron

un maillot de foot jaune

une chemise blanche

une jupe verte

une veste noire

une robe bleue

des baskets noires

des chaussures noires

ÉCRIVEZ LA DATE ET LE TITRE Quelle-est la date d’aujourd’hui? Le titre c’est A LA MODE

des baskets noires un maillot de foot jaune une jupe verte une robe bleue un jogging marron une chemise blanche un tee-shirt blanc un jean bleu une veste noire un pantalon rouge des chaussures noires un pull orange

un pantalon a pair of trousers une jupe a skirt des chaussures une robe des baskets un pull a jumper un jogging un maillot de foot a une veste a jacket un jean une chemise un tee-shirt shoes a dress trainers a jumper a track suit a football top a jacket a pair of jeans a shirt a t-shirt

un jean une jupe (masc. pl) des tee-shirts (fem. pl) des baskets bleu Adjectives must agree with the noun they are describing. Blanc and marron work in a special way. un jean une jupe (masc. pl) des tee-shirts (fem. pl) des baskets bleu bleue bleus bleues jaune jaunes blanc blanche blancs blanches marron

Porter – to wear je porte tu portes il porte elle porte nous portons vous portez ils portent elles portent I wear/am wearing… You wear/are wearing He wears/is wearing She wears/is wearing We wear/are wearing You (pl) wear/are wearing They (m) wear/are wearing They (f) wear/are wearing Exercise: Put these phrases into French. Q. He wears trainers Q. I am wearing a skirt Q. You are wearing a red shirt Extension: Q. They wear black shoes Q. She wears blue jeans

Put it all together! Demonstrate what you have learnt today by completing your sheet

Review Billet de sortie Avant de sortir, décrivez 3 pieces de vêtements que vous avez chez toi. Par exemple: Je porte un jean bleu, un t-shirt rouge et des baskets blanches.