Qui est présent? Les posters du monde francophone Les feuilles de résumer La carte francophone.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

ContractionsContractions How the French get around.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Au passé composé : le, la, l’, les.
Qui est présent? Les feuilles de notation Pour commencer La carte francophone Les couleurs Un jeu Les posters.
La maison a cinq portes. La maison appartient à Philippe. La maison qui appartient à Philippe a cinq portes. Les étudiants apprennent beaucoup au lycée.
Rien n’est parfait Alyse Treesh
Vocabulaire 3.2 Français I. un short des baskets.
Qu’est-ce que tu portes? Je porte un tee-shirt rouge.
À la Carte Nous sommes jeudi, le treize mai deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork: Objectives: Écris les devoirs dans le Cahier de Devoirs:
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Objectifs:  Identifier et décrire les vêtements  Exprimer couleur et taille  Faire les courses  Décrire les activités  Faire la comparison de gens.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
6 Deux pronoms dans une phrases Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
Mon uniforme scolaire WALT: Revise words for clothes and be able to give opinions about my school uniform. WILF: Using more complex descriptions and opinions.
Blanc: leçon 15 LE, LA, L’, ET LES-LES PRONOMS COMPLÉMENTS.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Discovering French Nouveau
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
11 Les mots négatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions: What are 5 French negations? Where are they placed in a sentence?
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
French 1: être and adjectives 10/20/2014. lundi Le mot du jour: l’accord (agreement) L’objectif: Falcons will demonstrate an understanding.
Forming questions in French
Qu’est-ce que tu portes?
 Word that describes someone.  Question: Are you describing a girl or a boy?  -There are spelling changes for MOST adjectives.  We will be talking.
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Unité 4-A L’école. a notebook a dictionary a book.
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Français I stem-changing verbs. Stem-changing verbs Acheter Préférer By looking at the name for these verbs, what can you predict will happen? I will.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
WALT: booking accommodation WILF: Identifying single words to do with accommodation (Level1-2) WILF: describing type of accommodation you want to book/giving.
La Francophonie et le temps... Countries where French is spoken and the weather...
 Qui est présent?  Pour commencer  Les feuilles de note (pour les interims)  Les adjectifs demonstratifs  La carte francophone.
Troisième étape Click to begin. Jeopardy!!! Click here for Final Jeopardy Choisis un valeur!!
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
© Boardworks Ltd 2003 Present tense of aller Here is the whole of the verb aller. It means ‘to go’ in English. Je Tu Il / Elle Nous Vous Ils / Elles vais.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Passé Composé Participes Passés.
A:B: D:C:. A:B: D:C: 1. J’ai joué au foot. What does it mean? I will play soccer I play soccer We played soccer I played soccer.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Essential Questions How do you tell time in French? What are the school subjects in French? What are the universities in Quebec like?
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
 Qui est présent?  Les dates importants  La carte francophone  Pour commencer: ce, cet, cette, ces  Le travail en partenaires  Ecoutons.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
QU’EST-CE QU’ON VA ACHETER? (3-2) un short des baskets un romanun disque compact un jean un ordinateurune montre un portefeuille.
Français 10/19/15 Ouvrez vos livres á la page 44. Faites #4,5. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
Les Fournitures Scolaires
Préférer and Acheter French One Grammar Two Chapter 4.
La Mode (fashion). WALT: Say what someone is wearing. Talk about the colour of clothes.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Transcription de la présentation:

Qui est présent? Les posters du monde francophone Les feuilles de résumer La carte francophone

Size of poster board Due date review Division of labor: who will type up the facts? Who will get the posterboard? Who will print the pictures? Who will put the poster together? Who will bring the poster to school?

Francophone: French-speaking Where are the following countries on the world map?

Follow along with the answers as we fill them in, if you havent already!

Un romanUn short Un CDUn magazine Un jean Un ordinateur Un portefeuille Un bracelet Un poster Un pull(-over) Un radio Un sweat

Des baskets Une montre Une cassette Une télévision Une vidéocassette

Je voudrais… I would like… Je voudrais acheter… I would like to buy…

Divisez une feuille de papier en quatre parties Dessinez (draw) trois objets que (that) tu voudrais acheter pour quelquun (someone) Dessinez un objet que tu voudrais pour Noël Ecrivez une phrase pour chacun (each) Je voudrais… OU Je voudrais acheter…