Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. By Sina Soleimani Click to begin.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

Classroom Activities in French
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Choose a category. Click to begin. You will be given the answer. You must give the correct question.
Vocab 1.2 Begin your next vocab list. Define the following words which can be found on page 18. All the nouns on the left are masculine. Highlight them.
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
La salle de classe.
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
Répétez, sil vous plaît.. Cest une chaise. Cest une table.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
La Maison: Les Pièces et
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
Ouvrez vos livres.
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written Answer this is the prompt the students will see, and where I.
L’alphabet.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Bien Dit I Dans la salle de classe Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 2
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Expressions pour la classe
En français s’il vous plaît! Lesson aims: You will learn how to recognise things your teacher says in class in French You will learn some useful phrases.
Bien Dit I Dans la salle de classe Chapitre 1, Vocabulaire 2
FOUNDATION READING 2004 CLASSE DE 3 EME VRAI OU FAUX? A. Réservez ou achetez votre billet de train B. Consultez les horaires C. Commandez votre carte.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Les Pronoms & l’impératif du verbe L’impératif : le mode d’un verbe utilisé pour des commandes et des suggestions.
Understanding instructions in French
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Bien Dit I Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 1 Dans la salle de classe Created by: Dimick.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Le verbe être je suis tu es …en forme il/elle est …fatigué(e)
Aujourd’hui est le 13 octobre 1.Revisez le devoir! 2.Warm-up 3.Tableaux blancs 4.Pg. 36&37 packet 5.Les objets de la salle de classe 6.L’alphabet 7.Sortie:
Copiez et complétez 1. C’est un ________ café. (old) 2. C’est une ________ serveuse. (new) 3. C’est une ________ terrasse. (beautiful) 4. C’est une ________.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Bien Dit 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2 A l’école Classroom Commands Created by: Dimick.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
L'impératif:.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Dans ma classe, il y a un professeur, des élèves, des bureaux, des chaises, une corbeille à papier, un tableau, une horloge, des fenêtre, une porte et.
Qu’est-ce que c’est? Par: Madison and Jill.  A) une craie  B) un crayon  C) un stylo.
Avoir 1.Jean-Philippe et Jamalia ______des cahiers et des stylos. 2.Tu ____ deux cassettes de rock. 3.J’___ une feuille de papier et un crayon. ont as.
Dans la salle de classe…
La Prof: Ecoutez! Répétez (après moi)! Levez-vous! Levez la main!
Classe de sixième L’alphabet.
Instructions for using this game. When clicking on the slide to move to the next appropriate slide, be sure you see the hand, not the arrow. (If you put.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
Français I Leçon 1B En Classe. Qui est-ce? C’est … Il est… Elle est…
Les couleurs rouge. orange jaune vert bleu violet.
THIS IS With Host... Your Nice stemsOù vas-tu?Name that tense What completes it? Fill in the blank Suggestions.
Vocabulaire: La salle de classe
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where I.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Vous jouez a avec Votre presenteur vocabJe suis la carte! commandsMisc.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Mise en train: Un poster Une chaise Un tableau Une carte Une table
Les instructions dans la classe de français. Objectives By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in.
un une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
Transcription de la présentation:

Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. By Sina Soleimani Click to begin.

Click here for Final Jeopardy

Category BCategory DCategory E 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 10 Point 20 Points 30 Points 40 Points 30 Points 40 Points Category CCategory A

ce que c'est?

Cest le poster.

ce que c'est?

Cest la fenetre.

ce que c'est?

Cest la porte.

Ce que c'est?

Cest la carte.

Ce que c'est?

Cest le tableau.

Ce que c'est?

Cest la professeur.

Ce que c'est?

Cest la chaise.

Ce que c'est?

Cest le magnetoscope.

Ce que c'est?

Cest la television.

Ce que c'est?

Cest les livres.

Ce que c'est?

Cest le cahier.

Ce que c'est?

Cest les stylos.

quelle est la commande?

Ecoutez!

quelle est la commande?

Asseyez-vous!

quelle est la commande?

Fermez la porte!

quelle est la commande?

Repetez! sil vous plaite…