L’imparfait Par Mme. Cook.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
4 Limparfait et le passé composé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language.
Advertisements

3 Limparfait: les emplois Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding the nature of language.
The passé composé vs. the imparfait
Limparfait Narrating in the past Formation: Same for all endings (ER, IR, RE) Find the stem: drop the -ons ending from the nous form in the present tense.
Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
Le Petit Prince Chapitre 1.
L’imparfait.
Imparfait et Passé Composé
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
©2005 by Project COACH, UC Irvine
L imparfait est un autre temps pour indiquer le passé. Comment former limparfait?
By Osias Pierre Richard. To form the imperfect of a French verb, drop the – ons ending of the present-tense nous for me and add the appropriate ending:
Revision: L’imparfait
Exemple du fromage On élève les chèvres. 1. de lhuile 2. de la laine 3. des oeufs 4. du lait 5. de la farine 6. des fruits secs.
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminassions pour.
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
The past isnt what it used to be. Limparfait est… a past tense Usually repetative actions Does NOT mean the same as the passé composé Utilisez limparfait.
L’imparfait Un temps au passé. Imparfait=imperfect= pas fini
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
IMPERFECT TENSE Learning imparfait français. IMPARFAIT A system of conjugating verbs used to describe a past action that may or may not be completed.
Describes a previous habit or a previous state of being.
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
2 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
A. La construction si + imparfait p. 308
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
Les Temps Verbaux de Français II
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Notes le 30 janvier L’imparfait (The Imperfect Tense) Qu’est-ce que tu aimais faire quand tu étais petite? (What did you like to do when you were little?)
L’Imparfait Dossier 8.
Français II – Leçon 3B Structures
Les emplois de l’imparfait Uses of the Imperfect.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
Le passe composé.
Le Passé Composé The past tense. Intro Le passé composé is the verb tense used to describe events that have taken place in the past. It is formed with.
L’imparfait Formation et Utilisation
Imparfait vs. Passé composé
Unité 6 La grammaire. Ouvrir – to open Ouvrir is an irregular ir verb but is conjugated like a regular er verb. j’ouvre nous ouvrons tu ouvresvous ouvrez.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
4. 4 L’imparfait et le passé composé 1.The decision to use the passé composé or the imperfect tense depends upon whether you are describing an action.
 I went to the movies often as a child.  She was wearing a red dress.  He was eight years old.  It was raining yesterday.  Yesterday I went to the.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
The Imperfect Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait vs. Le passé composé
Imparfait French 3. IMPARFAIT Imparfait also expresses past actions – Things you USED to do – More than once or over a period of time To form the imparfait.
L’Imparfait Le passé qu’on utilise avec les événements répétés et les descriptions.
Imparfait Emily Swann. Uses of imparfait -used as a past tense in french. -used to express actions and situations that: -lasted for an intermediate amount.
L’imparfait what you used to do what you “was” or “were” doing describes things has a special conjugation.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
Français I – Leçon 7B Structures
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
Des gens célèbres du monde francophone Unité 9. In this unit you will be able to: Recount personal Describe personal events Ask for information Give information.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’Imparfait The imperfect tense. formation Drop the -ons of the Nous form, present tense, to get stem Add the imparfait endings –Nous parlons –Parl--
Do now: 1/27 Vrai ou faux? 1.You use the « nous » form of the present tense to conjugate the imparfait. 2.The je and il form endings in the imparfait are.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
DO NOW: CONJUGATE IN THE PRESENT 1.Nous _______ (finir) nos devoirs. 2.Nous ______ (répondre) aux s. 3.Nous _____ (parler) ensemble. 4.Nous ______.
The imparfait can be translated several ways into English.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Transcription de la présentation:

L’imparfait Par Mme. Cook

What is « l’imparfait »? The imperfect ( l'imparfait) expresses or describes continued, repeated, habitual actions or incomplete actions, situations, or events in the past.

The imperfect describes what was going on at an indefinite time in the past or what used to happen. It implies “used to.” Les femmes toujours buvaient du café au café à Paris .

The imperfect is a simple tense that does not require a helping verb. Popeye aimait bien les épinards!

Drop the –ons ending of first person plural. The stem The stem is taken from the first person plural form of the verb. This is the form that agrees with the pronoun nous. Drop the –ons ending of first person plural. Nous parlons. Drop –ons . The stem to form l’imparfait is parl.

The endings First person: - ais -ions Second person: -ais -iez singular plural First person: - ais -ions Second person: -ais -iez Third person : -ait -aient

Parler à l’imparfait je parlais nous parlions tu parlais vous parliez il ils elle parlait elles parlaient on

Être is the only irregular verb in l’imparfait. Être à l’imparfait Être is the only irregular verb in l’imparfait. The stem for être is ét-. La parfait était délicieuse!

Être a l’imparfait. J’étais nous étions Tu étais vous étiez Il ils Elle était elles étaient on Ils étaient français!

Finir et choisir a l’imparfait Nous choisissons The stem is formed by dropping the –ons . Then you add the imperfect endings: ais, ais, ait, ions, iez, aient.

Choisir à l’imparfait Je choisissais nous choisissions Tu choisissais vous choisissiez Il ils choisissaient Elle choisissait elles on Ils toujours choisissaient du vin rouge au café à Paris.

Conjugation of donner in the present Here is your stem to form the imperfect. Je donne nous donnons Tu donnes vous donnez Il, elle, on donne ils, elles donnent Conjugation of donner in the imperfect Je donnais nous donnions Tu donnais vous donniez Il, elle, on donnait ils, elles donnaient

When to use l’imparfait? To describe people, animals, places, events, states of being in the past/ a description, not an action that occurred in the past

Quand elle était jeune, elle était très curieuse.

Pendant l’hiver 2011, nous faisions du ski beaucoup.

Le ciel était noir avant l’orage. DIEPPE juste avant l'orage de michel Baugé photo

Mes élèves de français étaient intelligents la derniére année scolaire!

L’ours était gros après l’été.

To express a habit or an action repeated in the past Nous attendions là tous les jours.

Le vendredi elle allait au marché.

Je parlais parfaitement le français et je travaillais bien à l’école quand j’étais petit.

Elles allaient à l’école à Henderson county pendant douze ans.

Elle faisait bien le ménage chaque semaine pour plusieurs ans.

Two simultaneous past actions (occurring at the same time) Europe se faisait la guerre depuis trois ans avant que les Japonais ont attaqué Pearl Harbor. (notice that the first event was a continued action which had already begun before the single event took place. The attack on Pearl harbor was a sudden, completed action.)

Le Mouvement des Droits Civiques aux États-Unis influençait le changement partout le monde pendant les ans soixante; donc Le Révolution Tranquille a commencé au Québec à l’an 1967 et les Manifestations des Étudiants de Paris ont commencé à l’an 1968.

Le Deuxième Guerre Mondiale durait quatre ans pour les américains, mais sept ans pour les Européens. Les Européens souffraient beaucoup pour plusieurs ans avant et après la guerre.

Passé Compose ou l’imparfait? 1. Japon _________________ Pearl Harbor le 7 décembre, 1941 (attaquer) mais les Americains n’_____ pas (être) en guerre avant cet attaque comme Europe. 2. Italie _________________ (être) en guerre depuis 1940 quand la Bataille d’Angleterre _____. (se passer)

3. Les Allemandes _______ (envahir) la France le 10 May, 1940 3. Les Allemandes _______ (envahir) la France le 10 May, 1940. L’armée française leur ______ (résister) jusque le 5 juin, 1940. 4. Paris ________ (tomber) aux Allemandes le 14 juin, 1940, et les Allemandes _______ (rester) la jusque l’an 1945 en occupation. 5. L’Occupation Allemande en France _____ (durer) quatres ans.

6. Le débarquement allié en Normandie ____(commençer) le 6 juin 1944, mais il ____ (continuer) à mi juillet. 7. Les Allies _______ (combattre) l’ennemi courageusement pendant plusieurs semaines. 8. Adolf Hitler ______ (rêver) de la domination du monde. 9. Les Allies _______ (être) les Américains, les Anglais, les Canadiens, et les Australiens, et les Nouvelle Zélanders.