Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives: Learn to spell key words accurately Learn how to describe yourself Understand spoken.
Advertisements

1. La mère 2. Le père 3. L’oncle 4. La soeur 5. Le frère Echauffement/Warm-up Translate 1. La mère The mother 2. Le père The father 3. L’oncle.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
Un/une and des are the French equivalents of a/an and some.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Saying ‘my’ in French.
Talking about yourself
ContractionsContractions How the French get around.
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
So what are Garfield and Odie saying?
H. Stanistreet Exercice #22 Translate: Are there books in the classroom? Yes, there are books in the classroom. Are there markers in the classroom? No,
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
Les Adjectifs Possessifs
À LÉCOLE JAI BESOIN DE……. !!!!!. QUEST-CE QUE CEST? Des ciseaux Ce sont mes ciseaux (There are my scissors) Jai besoin de ciseaux (I need scissors)
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Can I talk about my next holiday?
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Le petit déjeuner.
Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Common Classroom Commands and Questions
Talking about yourself
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Notes le 23 septembre Révision: Les articles partitifs When you want to say some, you need to use de + a definite article (le, la, l, les) This is called.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
Les expressions utiles pour la salle de classe
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
WALT: how to talk about your timetable
/ Classroom Commands French.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Chez moi! In this unit you will learn:
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Français 1 – unité 1 Calmez-vous! Regardez le tableau!
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Le matériel scolaire.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains

Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Faites attention = pay attention. Regardez = watch / look.
EXPRESSIONS. How do you say? Comment dit-on? Hello! Good day!
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Qu’est-ce que ces symboles representent? Discute avec ton partenaire.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Classroom Expressions
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
Transcription de la présentation:

Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons la règle Les parents le stylole prof les stylos La porte la fille le garçon Les tables le crayon le livre

Le , La, Les: are called definite article Echauffement : La correction Le , La, Les: are called definite article Masculine Feminine Plural Le stylo Le prof Le crayon Le livre Le garcon La fille La porte Les parents Les stylos Les tables Les crayons Les Crayons le Livre la règle Les parents le stylo le prof les stylos La porte la fille le garçon Les tables le crayon

Echauffement/warm up Traduisez/translate Bonjour mes copains, Je m’appelle Marie, j’ai douze ans. Mon anniversaire c’est le trois avril. J’ai un animal, une tortue. Ma copine s’appelle Nina. J’ai un copain, il s’appelle Luc. J’habite le Canada, il fait froid. A bientot Marie Good morning my friends, My name is Mary, I am 12 years old. My birthday is April 3rd. I have an animal, a turtle. My girl friend name is Nina. I have a boyfriend, his name is Luc. I live in Canada, it is cold.See you soon Mary

Echauffement/warm up trouvez les paires / find the pairs listen watch work in pairs stand up write repeat sit down asseyez-vous écrivez répétez écoutez levez-vous travaillez à deux regardez

Opening Write down 5 classroom commands you use daily in English: May I go to the office? Can I borrow a pencil? May I go to the restroom? May I get a book? May I get some water?

Mardi le ving-trois octobre 2012 En classe Les objectifs= to practise classroom commands and vocabulary

Learning Target I am learning classroom commands in the target language to be able to ask questions, express needs, and follow commands in French.

MYP Question: MYP Unit Question: How would you describe yourself and others? Learning profile : Inquirer (I ask questions to learn many things IB Infusion: Community and service-Approach to learning

1.Puis-je aller aux toilettes? May I go to the bathroom?

2.Puis-je aller à mon cassier? May I go to my locker?

3.Puis-je aller boire de l’eau? May I go drink some water?

4.Puis-je aller à l’infirmerie? May I go to the clinic?

May I go to the Media Center. 5.Puis-je aller à la bibliothèque? May I go to the Media Center.

6.Puis-je aller au bureau? lalalalalalalalalaalalalalalaalalal May I go to the office? l

May I go to the counselor’s office? 7. Puis-je aller à la conseillère? May I go to the counselor’s office?

Levez la main! Raise your hand!

8.J’ai une question. I have a question.

9.Répétez, s’il vous plaît. Repeat, please.

10.Je ne comprends pas. I don’t understand.

Uh…11.Je ne sais pas. Uh….I don’t know.

12.Comment dit-on…en français? How do you say… in French? How do you say, “Ah, my little darling, it is love at first sight, is it not, no?” in French?

13.Comment ça s’écrit… en français? How do you write … in French?

14. Que veut dire…en anglais? What does…mean in English?

15.Je suis très désolé(e), mais j’ai oublié mes devoirs. I’m very sorry, but I forgot my homework.

16.Puis-je emprunter…? May I borrow…? un crayon? du papier? de la colle? des ciseaux? une règle? une feuille de papier? May I borrow…?

Les phrases de la prof… Teacher phrases…

Levez-vous

Asseyez-vous

Répétez X 2

Ecrivez

Lisez

Regardez

Écoutez bien!

Travaillez à deux Work in pairs

SPLAT !!

How do you say, “Ah, my little darling, it is love at first sight, is it not, no?” in French?

plenary What did you learn today? How are you going to remember it?