Français 1 – Unité 6 Vocabulaire. Français 1 - Unité 6 – Vocab 1 1.des basketshightop sneakers 2.un blousonjacket 3.un chapeauhat 4.un chemisierblouse.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Verbes – IR/iss et –RE Une revue. Les verbes –IR/iss La formule: Stem + Endings Stem = Infinitive – IR Endings = je - isnous –issons tu – isvous –
Advertisements

How to Answer Questions using Pronoms Compléments
être; adjective agreement
être; adjective agreement
Parlons daujourdhui… Common questions and how to answer them!
LIVE ET DANS VOTRE SALLE DE CLASSE!!
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Les verbes -re. You have already learned the conjugation for regular –er verbs. You are now going to learn the conjugation for regular –re verbs. Do not.
Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
POUVOIR – to be able (can) JE PEUX Je pourrais TU PEUX IL, ELLE, ON PEUT NOUS POUVONS VOUS POUVEZ ILS (ELLES) PEUVENT TU POURRAIS ME PRETER UN STYLO? VOULOIR,
Les verbes en -RE au présent. RE Verbs Attendre - to wait Descendre - to go down, to get off Entendre - to hear Perdre - to lose Répondre - to answer.
LINTERROGATION LES PHRASES INTERROGATIVES (INTERROGATIVE SENTENCES)
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
MES MATIERES.
Reading an analog clock
Jeopardy $100 Les adjectifsLes verbes Les vêtements ConversationCulture $200 $300 $400 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300 $200 $100 $500 $400 $300.
Leçons Lachat des vêtements Je sais…acheter des vêtements.
Chapter 3 Review Madeleine Liversidge Per 6. NOTES: Un /une (f.) = a/an De after ne…pas Des = plural Ex) Jai un crayon. Jai une calculatrice. Ex) Nous.
Chapitre 3: Tout pour la rentrée.
_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
Question 1 Comment dit-on I am weak. A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
LOB: How can we distinguish the present, past and future tenses? LOUT: To have identified examples of the present, perfect and future tenses from Alexandre.
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Regular Verbs Choisirto choose Finirto finish Maigrirto lose weight Grossirto gain weight Grandirto grow (taller) Réussirto succeed/pass a test.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
GRAMMAIRE 2 STEM-CHANGING VERBS ADJECTIVES WITH NOUNS AGREEMENT WITH NUMBERS Chapitre 4.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Daily Work Monday, February 27 th, Welcome to class!!! Thank you for being here!!!! Today is Monday, February 27 th, I hope you had a great.
PHRASES FRANCAISE POSITION MOTS DES UNES DANS. POSITION DES MOTS DANS UNE PHRASE FRANCAISE.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: To recognise and use numbers To recognise and use simple arithmetic terms.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
Les nombres.
Commands. How do we use commands in english? Brainstorm a few.
Les vêtements Clothes.
Describing: Placement of Adjectives autreothermauvais(e)bad beau / bellebeautifulmêmesame bon(ne)goodnouveau / nouvellenew grand(e)big; tallpetit(e) small;
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Les Pronoms Relatifs Indéfinis Grammaire 8.2 Je suis terrifiant! Nous avons peur de ce chat…
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Chapitre 3: Tout pour la rentrée.
Le shopping 6 6 UNITÉ Quit Un choix difficile 19 LEÇON B Les adjectifs beau, nouveau et vieux p. 279 A Les verbes reguliers en -ir p. 278 C La comparaison.
Verbes pour la Salle de Classe
CLIQUEZ SUR LES NUMÉROS EN ORDRE
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
B 3 J 8 N 7 R 0 Quelle est la couleur indiquée par sept ?
The Present Tense Le présent The present tense is used to describe events that are happening now, things that you usually do or things that do not change.
Leçon 19: Un choix difficle
Français I: les notes # Stem change/Shoe verbs These verbs have a change that occurs in the shoe Nous and vous are not in the shoe Nous and.
Unité 6, Leçon 17 & 18.  1. Pardon…  Excuse me  2. vous dèsirez,  May I help you 3. Je cherche  I’m looking for  4. Quel est le prix de..?  What.
UN DEUX TROIS QUATRE CINQ SIX SEPT HUIT NEUF DIX CLIQUEZ SUR LES CHIFFRES DANS L’ORDRE.
Français I: les notes # l’argent-money un billet-bill/paper money une pièce-coin riche- pauvre- dépenser-to spend gagner-to earn payer-to pay.
U7L28 Vocabulaire (l’argent), les verbes en –RE, le pronom “on” et l’impératif Livre p. 274->285/ ClassZone p. 284->295 Mme Ferreira.
Direct Object Pronouns! Français II. Direct Objects D.O. A direct object is a part of speech that RECEIVES the direct action of the verb. Ask “who” or.
Avec Madame Gonzalez Jeopardy! Unité Vocabulaire Les verbes en -re La culture Logique ou illogique Les verbes en –ir La grammaire.
Template by Bill Arcuri, WCSD Who Wants to Be a Millionaire?

Les verbes réguliers –er, -ir, -re.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
ER, IR, AND RE VERBS are part of the “regular” verbs in French.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
21 vingt-et-un = …… 21 – 1 = …… = …… 21 – 10 = ……
Transcription de la présentation:

Français 1 – Unité 6 Vocabulaire

Français 1 - Unité 6 – Vocab 1 1.des basketshightop sneakers 2.un blousonjacket 3.un chapeauhat 4.un chemisierblouse 5.des collantstights 6.un imper(méable)raincoat 7.un jeanjeans 8.un joggingjogging suit 9.un maillot de bainbathing suit 10.un manteauovercoat 11.un pantalonpants 12.un polopolo shirt 13.un pullsweater 14.un shortshorts 15.un survêtementtrack suit

Français 1 - Unité 6 – Vocab 2 1.un sweatsweatshirt 2.un tee-shirtt-shirt 3.des tennissneakers 4.des bottesboots 5.une casquettebaseball cap 6.une ceinturebelt 7.des chaussettessocks 8.des chaussuresshoes 9.une chemiseshirt 10.une cravatetie 11.une jupeskirt 12.des lunettesglasses 13.des lunettes de soleilsunglasses 14.une robedress 15.des sandalessandals 16.une vestejacket

Français 1 - Unité 6 – Vocab 3 1.un magasinstore 2.un grand magasindepartment store 3.une boutiqueshop 4.chercherto look for 5.coûterto cost 6.penser (que)to think (that) 7.porterto wear 8.trouverto find; to think of 9.mettreto put; to put on 10.avoir besoin de (+ noun)to need (+ noun) 11.avoir besoin de (+ infinitive)to need to; to have to 12.avoir envie de (+ noun)to want (+ noun) 13.avoir envie de (+ infinitive)to feel like; to want (+ infinitive)

Français 1 - Unité 6 – Vocab 4 1. à la modein style 2. beau / bellebeautiful 3. bon marchécheap 4. cher / chèreexpensive 5. chouettegreat (neat) 6. court / courteshort 7. démodé / démodéeout of style 8. élégant / éléganteelegant 9. génial / génialeterrific 10. grand / grandebig 11. joli / joliepretty 12. long / longuelong 13. meilleur / meilleurebetter 14. mocheugly 15. nouveau / nouvellenew

Français 1 - Unité 6 – Vocab 5 1. pauvrepoor 2. petit / petitesmall 3. richerich 4. vieux / vieilleold 5. cent cent un deux cents trois cents quatre cents cinq cents six cents sept cents huit cents neuf cents mille1000

Français 1 - Unité 6 – Vocab 6 1. Eh bien!Well! 2. ce, cet, cette, cesthis, that, these, those 3. quel, quelle, what (which) quels, quelles 4. trop (+adjective)too (+ adjective) 5. acheterto buy 6. amenerto bring 7. espérerto hope 8. préférerto prefer 9. choisirto choose 10. finirto finish 11. grossirto gain weight 12. maigrirto lose weight 13. réussirto succeed 14. réussir à un examento pass an exam 15. à mon avisin my opinion

Français 1 - Unité 6 – Vocab 7 1. largentmoney 2. un billeta bill (paper money) 3. une piècea coin 4. dépenserto spend 5. gagnerto earn, to win 6. payerto pay (for) 7. attendreto wait (for) 8. entendreto hear 9. perdreto lose, to waste 10. rendre visite àto visit (a person) 11. répondre àto answer 12. vendreto sell 13. combien (+ verb)how much (+ verb) 14. combien de (+ noun)how much/many 15. Cest une bonne idée!Thats a good idea!