Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma routine journalière
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns
La forme Year 9.
Une journée typique A typical day.
La Routine.
Ma journée.
THE REFLEXIVE VERBS… (verbes pronominaux). QUEST-CE QUE CEST…?
Reflexive Verbs in French
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
La routine quotidienne
Une journée typique A typical day.
Une journée typique A typical day.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Reading an analog clock
À quelle heure il se lève?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Date: Titre: All students will learn how to describe a daily routine that is NOT routine PracticeLearn vocab Beat your classmates and feel superior Use.
Une journée In this unit you will learn:
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Ma journée:leçon 2.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Talking about the things you do
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Une journée typique.
Ma routine journalière
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Ecoute – Que fait Nicolas?
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Une Journée Typique Objectif
La routine du matin !.
Lundi trente janvier Objectives: To learn more phrases about routine To understand reflexive verbs in French.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Le matin…..
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
Une journée typique A typical day. Je me réveille.
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
Improving Your Written Work
Objectifs: To revise telling the time in French
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Read the times and write them as a digital time (24 hrs) into the box.
My favourite subject is
Transcription de la présentation:

Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine WILF: describe your daily routine – level 2 give your opinion of your daily routine – level 3 justify your opinion – level 4 express what you are going to do tomorrow Talk about somebody else’s routine – level 5

Les chiffres 35+12= 12x3= 76-30= 95-24= 2x3x5= 32/4= 2, 4, 8, 16, 32, …., ….

Task 1 - Copy the following daily routine activities in your book in French & English. Double check the meaning with your teacher if you are unsure Level 1 Je me réveille

Je me lève

Je me lave

Je prends une douche/ Je me douche

Je prends un bain

Je m’habille

Je me coiffe

Je prends mon petit déjeuner

Je me brosse les dents

Je quitte la maison/ Je pars

Je prends le bus

Je vais à l’école/ Je me rends au collège

J’arrive au collège

Je travaille J’ai cours

Je déjeune

Je rentre à la maison

Je goûte / Je prends mon goûter

Je fais mes devoirs

Je dîne/ Je prends mon dîner

Je regarde la télé

Je me déshabille

Je lis

Je me couche

Je dors

Now translate them into English Task 3 – Match up the daily activities with the times that are most likely to happen Level 2 Je quitte la maison à Je me lave à Je sors avec mes copains à Je m’habille à Je déjeune à Je me lève à Je rentre à la maison à Je me brosse les dents à Je dîne à Je prends mon petit-déjeuner à Je me couche à J’arrive au collège à   dix-sept heures six heures et demie huit heures cinq sept heures midi et quart sept heures dix seize heures six heures quarante-cinq vingt heures vingt-deux heures trente sept heures vingt-cinq huit heures moins vingt Now translate them into English

Task 4 - write a paragraph about your own daily routine (see following slide to remind yourself of the activities) Up to Level 4 Don’t forget to use Connectives (et, ou, aussi, pourtant, d’abord, ensuite…) Level 2 Opinions (j’aime, je n’aime pas, j’adore, je déteste) Level 3 Justifications (parce que…) Level 4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Task 5 – read the following text about Jean’s routine and answer the questions below Level 5 Salut ! Je m’appelle Jean et j’ai seize ans. Voici ma routine pendant la semaine. Je me lève à six heures et demie et tout de suite je vais dans la salle de bains où je me baigne. Je me peigne, je m’habille et je prends le petit déjeuner. Je vais au collège en voiture avec mon père et ma soeur. Nous arrivons au collège à huit heures. Je rentre à la maison à cinq heures. Je prends le goûter et je regarde un peu de télévision. Avant le dîner je fais mes devoirs. Normalement je me couche à vingt-deux heures trente. Avant de me coucher je me brosse les dents. Je n’aime pas ma routine quotidienne parce que je n’ai pas le temps de sortir avec mes amis. Au futur, j’aimerais me coucher à vingt-trois heures trente et me lever à 11 heures le matin. Describe Jean’s morning routine (7) Level 2 Describe Jean’s evening routine (6) Level 2 What does Jean think of his routine & why? (2) Level 4 What would he like to do in the future? (2) Level 5

Extension – talking about somebody else’s routine Have a look at the following slide, it shows how the verb “se réveiller” (to get up) changes for each person. Can you list the routine verbs you think would adopt the same pattern and write the form for he and she every time? Level 5 Verb for “I” Meaning in English Verb for “he” Je me réveille I wake up Il se réveille He wakes up

Se réveiller Je me réveille Tu te réveilles Il se réveille Elle se réveille On se réveille Nous nous réveillons Vous vous réveillez Ils se réveillent Elles se réveillent I wake up You wake up (singular) He wakes up She wakes up We wake up (informal) We wake up (formal) You wake up (pl. or formal) They wake up (masculine) They wake up (feminine)