Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Advertisements

Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
LE CONDITIONNEL.
L’imparfait.
©2005 by Project COACH, UC Irvine
Revision: L’imparfait
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminassions pour.
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
Objectifs: to be able to use past tense (perfect and imperfect)
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Quand jétais Gamine Quand jétais gamine, jadorais lire.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
A L’imparfait: formation pp In French, as in English, people use different tenses to talk about the past. • The most common past tense is the.
Verbe + Infinitive.
Using the French past tenses. Quick Review: A compound tense, having two parts Uses: describes EVENTS- or tells you “what happened in the story” FFirst.
C’est quelle image? Je me réveille Je lève Je me lave
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Les Temps Verbaux de Français II
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
L’Imparfait Ms. De Arcos. Faire Maintenant: Add the correct endings for each subject. 1.Je nage____ chaque jour. 2.Tu av___ dix-huit ans. 3.Il pren___.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Forming questions in French
Notes le 30 janvier L’imparfait (The Imperfect Tense) Qu’est-ce que tu aimais faire quand tu étais petite? (What did you like to do when you were little?)
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
THE PERFECT TENSE To be able to use verbs in the perfect tense with avoir.
Le passe composé.
French Verb Conjugation J’ai Vous êtes Ils finissent Nous commençons on vend Elles font Il va elle vient Puis-je Vous voulez.
The Conditional Tense (a) ~ used to say what would happen if something else occurred (b) ~ also used to talk about intentions or ambitions.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
How is it conjugated in the present tense?
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
The Imperfect Tense.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait vs. Le passé composé
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA Irregular verbs: aller and faire Context: home, town, and region.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Imparfait Emily Swann. Uses of imparfait -used as a past tense in french. -used to express actions and situations that: -lasted for an intermediate amount.
La Campagne et L’Imparfait Français 1442 Chapître 6 Leçon 3.
Une Presentation de Mlle Reynolds Quand j’étais petite…
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
LE CONDITIONNEL. How to make the conditional tense ? -For regular er and ir verbs : take the infinitive, then add the conditional ending. -For re verbs.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
L’imparfait what you used to do what you “was” or “were” doing describes things has a special conjugation.
APIII Verb fun – aller La nouvelle vocabulaire Pg Look up la météo pour Paris pour cette semaine. C’est comment? Donnez-moi les contraires: 1.L’atterrissage.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
= WOULD. This tense is used when speaking or writing in the future, saying you WOULD do something… (Then usually followed by a Si Clause) 1.I WOULD go.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Transcription de la présentation:

Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge

How do we talk about the past en français?

What do we need the imperfect tense? Imperfect indicates something that used to be done. –I used to play the clarinette. –She used to suck her thumb. –We used to do our homework regularly. It also can indicate something that was going on when something else happened. –I was washing my hair when you called.

How do you form the imperfect? 1.Determine the subject. 2.Conjugate the verb in present for the « nous » form, no matter what the subject chosen. 3.Drop the « ons » ending. 4.Add the imperfect ending that corresponds to the subject chosen.

What are the imperfect endings? Je ____________ Tu ____________ Il/elle/on ____________ Nous ____________ Vous ____________ Ils/elles ____________ -ais -ais -ait -ions -iez -aient

Exemples Je ____________ (marcher) Tu ____________ (vomir) Il/elle/on ____________ (vendre) Nous ____________ (écouter) Vous ____________ (finir) Ils/elles ____________ (entendre) marchais vomissais vendait écoutions finissiez entendaient

Quand jétais jeune… …je jouais souvent à la plage près de la maison de ma grand- mère.

Ma cousine avait un chien qui sappelait « Molly ». Jaimais jouer avec elle. Quand jétais jeune…

Ma mère me baignait dans lévier. Je me brossais les dents avec ma brosse à dents rose. Quand jétais jeune…

Je portais toujours des robes. Je portais aussi le chapeau de mon père. Quand jétais jeune…

Ma mère travaillait la nuit. Souvent, mon père et moi, nous dormions devant la télé. Quand jétais jeune…

Jembrassais souvent mon petit frère Sean. Il était très mignon. Quand jétais jeune…

Mon grand-père faisait du bricolage. Je faisais souvent du vélo avec le vélo de ma mère. Quand jétais jeune…

Quand vous étiez jeune… In your notebooks, write 3 sentences in imperfect about what you did/were like when you were young. Start the sentences with Quand jétais jeune…