La vie scolaire en France

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Advertisements

L.O. – how to give information about yourself in French
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Quelle est la question?.
À quelle heure il se lève?
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Write a paragraph to introduce yourself
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
____________________________
Le système scolaire en France
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Expressions Interrogatives
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
La prononciation française
Mes activités.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
10 Asking the questions “Who?”and “What?” Les normes: Communicaiton 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How do you say “Who” in French? What.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: how to talk about your timetable
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Activities for the first week of the École 1 unit.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les sports Year 7.
Avoir 1.Jean-Philippe et Jamalia ______des cahiers et des stylos. 2.Tu ____ deux cassettes de rock. 3.J’___ une feuille de papier et un crayon. ont as.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Les matières=university subjects Pages La faculté des lettres et sciences humaines La littérature L’histoire.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
Au Collège Starter Activities.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
Le 8-9 novembre. L’examen Pass up your study guides Spread your desks out You MUST write with a pencil Place your test on my desk when you are finished.
Faites-le maintenant C’est quel cours? 1. le microscope 2.le ballon 3.le globe 4.les romans 5.les nombres/les triangles 6.la cuisine les sciences L’E.P.S.
L’école maternelle. On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans. Il y a 3 classes à l’ école maternelle. La première s’appelle “les petits”, la deuxième s’appelle “les.
Faites-le maintenant BUT: En quelle classe es-tu?.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Lequel The Last Part.
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

La vie scolaire en France

Bonjour. Je m’appelle Lucie. Je suis élève à l’école maternelle Bonjour! Je m’appelle Lucie. Je suis élève à l’école maternelle. J’aime parler avec mes copains.

Bonjour. Je m’appelle Olivie. Je suis élève à l’école élementaire Bonjour! Je m’appelle Olivie. Je suis élève à l’école élementaire. J’aime la classe d’art et la classe de littérature. École élementaire 7eme 8eme 9eme 10eme 11eme

Bonjour. Je m’appelle Virginie. Je suis élève au collège Bonjour! Je m’appelle Virginie. Je suis élève au collège. Je suis collégienne. J’aime la classe de maths et la classe d’anglais. Je parle français, anglais et espagnol. Je n’aime pas la classe de science parce qu’elle est ennuyeuse. collège 3eme 4eme 5eme 6eme

Bonjour. Je m’appelle Pascal. Je suis élève au lycée. Je suis lycéen Bonjour! Je m’appelle Pascal. Je suis élève au lycée. Je suis lycéen. J’étudie pour mon Baccalaureat- c’est un grand exemen pour finir l’école. J’aime ma classe de science parce qu’elle est intéressante. J’étudie beaucoup mais j’aime régarder la télé aussi. lycée Terminale Premiere Seconde

La lecture: Mon Emploi du Temps (Images Un pg 14-16) Begin by looking at the strategies de lecture and the questions on pg. 14. Go ahead and answer them. 2. Now read the passage to yourself. Write down any unfamiliar words. 3. Now we will read the passage out loud. Remember to work on your French accent! 4. Answer these questions about Sylvain’s schedule: 1. How many languages does he study? 2. What days does he go to school? 3. When is his lunch break? 4. Do you prefer his schedule or yours? 5. Finally, turn to page 16 and answer the 4 questions for “Avez-vous compris”.