Which of the little paragraphs on your sheet say:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fêtes-tu L’action de grâce?
Advertisements

Où as-tu passé les vacances?
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Q.3 Qu’est-ce que tu fais normalement pendant les vacances?
Can you tell what levels these statements are from? You can use connectives. You can use the present tense and the future tense. You can discuss a variety.
Quelle est la question?.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Les vacances-préférences
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Dans les cahiers Ecrivez le verbe “aller” au présent Je, tu etc..
Write a paragraph to introduce yourself
Table des matières Une visite Part 1 Un séjour en France
Les choses que j’aime faire
SuzanneHenriMaríe Laure Jaime aller au cinéma Je naime pas Je préfère.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Travail Oral – Les Vacances
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Mes dernières vacances: Révision
Qu’est-ce que tu feras en ville le weekend prochain?????
Le tourisme To be able to talk and write about your future holiday plans.
Où aimes-tu aller? J’aime aller au parc d’attractions
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
How many of these flags do you recognise? Work with your partner to see if you know many – write them down - some will crop up shortly!
Les Vacances How to talk about holidays in the Past Tense Jai + __________é (avoir verbs) je suis allé(e) etc (être verbs) Opinions Pronunciation It was…
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
WILF: •TO SAY WHERE YOU HAVE BEEN (LEVEL 5C) •TO SAY HOW YOU GOT THERE AND WHO WITH (LEVEL 5B) •TO SAY WHAT YOU DID ON HOLIDAY AND THE WEATHER TOO (LEVEL.
Je vais faire des courses a Meadowhall avec ma copine et sa mere.
I wore orange trousers and a blue hat last weekend J p u p o e u c b l w d Ma soeur a porté un pantalon rouge avec une chemise verte My gran ate snails.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Mes Vacances : Révision
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
5 7 8 Où est-tu allé(e) en vacances? Je suis allé(e) en……. pendant une semaine 1. France 2. Italie 3. Ecosse 4. Angleterre 5. Allemagne 6. Espagne 7. J’irai.
Reliez les questions et les réponses
WALT: how to talk about your timetable
Copy the diagram in the back of your exercise book and write words or phrases in each section which express like / dislike. J’aimeennuyeux OK.
mardi quatorze octobre Les Vacances CA L/O To know how to reach target grade in writing by developing memorisation and language points Starter: Read the.
Ce matin, j’ai pris le petit déjeuner devant la télévision.
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
Goals for today To be able to recognise the three tenses: past, present and future. To be able to translate a text with the three tenses in groups This.
Goals for today Consolidate your knowledge of the tenses with a range of exercises. This is to prepare for your assessment!
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
GCSE conversation questions Tourism. 1.Qu’est-ce que tu fais d’habitude en vacances. D’habitude/normalement je vais en/au avec on loge/reste dans on descend.
Il y a 17 exemples Lisez le paragraphe suivant et soulignez des exemples du futur (future proche et le “vrai” futur) Read the following paragraph and underline.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Jeudi 18 juin Objective Talking about a holiday using long sentences.
Module 1.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les choses que j’aime faire Objectif: to say what you like and don’t like to do Starter: match up the two halves 1. Tou 2. Ja 3. Sou 4. Généra 5. Quelque.
Et les adverbes de temps..  Demain, je vais jouer au football.  Vendredi soir, il va faire ses devoirs.  Pendant les vacances, nous allons aller à.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Transcription de la présentation:

Which of the little paragraphs on your sheet say: For my dream holiday I would like to go to Africa Usually I play football, listen to music or read magazines I love to ski I went for a month and stayed for two weeks In the school holidays I love spending time with my friends. C B D A

Now write another sentence or phrase – in English – that you understand in paragraphs A, C and D

All of you will offer at least 4 pieces of information (incl All of you will offer at least 4 pieces of information (incl. Opinion) – Level 4 Pass All Most of you should offer 6 pieces of information, and include two tenses – Level 5 Merit Most For the start of each lesson Some of you could offer eight pieces of information, using 3 tenses – Level 6 Distinction Some

Tongue Twisters Le ver vert va vers le verre vert. Ces six saucissons-ci sont six sous les six. La robe rouge de Rosalie est ravissante. The green worm goes towards the green glass. These six sausages are six under six. Rosalie's red dress is delightful.

Normalement je _______ en France _____ ma famille au mois d’août ______ il fait beau et j’aime les ________. J’adore ça car les gens ________ sympas et c’est ________ relaxant. car sont plages très vais avec

Normalement je _______ au Canada _____ ma sœur en hiver ______ j’ai de la famille là – ma tante et mes __________. C’est super car je _______ du ski et c’est très __________ , _____ ce n’est pas bon marché. car fais cousins amusant vais avec mais

Using the objectives today, what level would you award the paragraphs that we used in the starter?

All of you will offer at least 4 pieces of information (incl All of you will offer at least 4 pieces of information (incl. Opinion) – Level 4 Pass All Most of you should offer 6 pieces of information, and include two tenses – Level 5 Merit Most For the start of each lesson Some of you could offer eight pieces of information, using 3 tenses – Level 6 Distinction Some

Mes Vacances Pendant les vacances scolaires j’aime jouer au foot et passer du temps avec mes amis. Nous allons souvent au parc et de temps en temps nous allons à la piscine parce que j’adore faire de la natation. _______________________________________________________________________ J’aime les vacances à la montagne parce que j’adore faire du ski et je suis sportif mais je déteste les vacances à la campagne parce que c’est ennuyeux. Normalement je passe mes vacances avec ma famille en Italie. Je voyage en avion et je reste dans un petit hôtel au bord de la mer. D’habitude je joue au football, j’écoute de la musique et j’aime lire des magazines. Aussi on mange au restaurant de temps en temps – en particulier, j’adore manger de la pizza italienne parce que c’est délicieux! ________________________________________________________________________ Pour mes dernières vacances je suis allé en France avec ma famille, mon père, ma mère et mes deux frères qui s’appellent Frank et Liam. J’y suis allé au mois de juillet et nous sommes restés deux semaines. Pendant mes vacances, je suis allé à la plage et j’ai fait de la natation presque tous les jours. J’ai fait de la planche à voile et c’était très amusant mais assez difficile. ____________________________________________________________________ Pour mes prochaines vacances j’irai encore en Italie avec mon collège au mois de février l’année prochaine. Je ferai du ski et je m’amuserai avec mes camarades de classe. ______________________________________________________________________ Pour des vacances idéales, j’aimerais visiter l’Afrique et je voudrais faire un safari parce que j’adore les animaux sauvages et je suis passionné par la nature.