Will be able to prepare and simulate a simple conversation and write a short review including adjectives and opinions. Will be able to prepare and simulate.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Au Snack-bar Jeudi 15 juin Learning Objectives:
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Comment former des questions
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
STEP 1 Bring an object you really like or which is important to you and hide it in your bag.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Questions avec les pronoms Interrogatifs
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Les Questions Français I. YES or NO Questions There are 4 ways to form yes or no questions: 1. EST-CE QUE + SENTENCE Est-ce que tu aimes les hamburgers?
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
“Aller” is a very important verb.
Les Adjectifs Possessifs
Avoir or Etre (present tense) + Past participle Nous form present tense Minus ONS + AIS,AIS,AIT,IONS,IEZ,AIENT Have verbed, verbed, did verb Specific action,what.
A. Résumé: les pronoms relatifs p. 362
Les mots interrogatifs
Interrogatifs + Relatifs
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Can I talk about my next holiday?
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les pronoms rélatifs QUI, QUE Preposition + QUI CE QUI, CE QUE DONT, CE DONT OÙ
Les loisirs/Les passe-temps
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Une Amie Un Ami Français I.
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Faites ceci: Sortez les devoirs..
Chap. 4. page 107. What are they? Ce qui and Ce que both mean WHAT However: They mean WHAT When making a statement NOT when asking a question.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Les Adjectifs Interrogatifs
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
Les Questions. 4 Types of Questions: 1. Intonation: very informal ex. Je peux aller aux toilettes? Tu parles français ?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Objectifs: To be able to discuss the consequences of low standards of personal hygiene and medical care All: will be able to explain the reasons for.
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Comment as-tu fêté ton dernier anniversaire?
Que faisais-tu vacances? To be able to distinguish between perfect and imperfect tense.
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Les objets directs We use direct object in daily speech, it is just a matter of recognizing them.
Saying what you have been doing
LEÇON 102. Écrivez vos devoirs: 1.Continuer de préparer lexamen final. 2.Check your Pinnacle, turn in any/all make-ups, missing assignments, re-takes,
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
Futur proche and futur. Aller and the futur proche Aller= irregular verb-to go Je vais nous allons Tu va vous allez Il, elle, on va ils, elles, vont Ex.
WILF: to be able to use the past tense in order to describe what leisure activities you have done in the past. Use of two tenses will get you a grade D.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Leçon 25.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Les pronoms interrogatifs. Step 1: avec des prépositions  If the expression requires a preposition, the choices of pronouns differ  Common prepositions:
Les pronoms d’objet direct (Direct Object pronouns)
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Mercredi le dix-sept mars Aim: To prepare our folio piece.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Transcription de la présentation:

Will be able to prepare and simulate a simple conversation and write a short review including adjectives and opinions. Will be able to prepare and simulate a longer conversation and write a longer review including including various tenses. Will be able to understand simple questions about a film and the actors.

¡Hablar! 1.Describe los personajes 2.Compara los dos actores 3.¿Qué genero de película piensas que es? 4.¿Dónde transcurre la historia? 5.¿Cuál es tu escena preferida? ¿Por qué? 6.¿Cuál es tu película preferida? 7.¿Qué película viste últimamente? 8.Compara dos pelicúlas 9.¿Qué película vas a ver en el futuro? 10.¿Qué película te gustaba cuando era más joven? ¡Hablar! 1.Describe los personajes 2.Compara los dos actores 3.¿Qué genero de película piensas que es? 4.¿Dónde transcurre la historia? 5.¿Cuál es tu escena preferida? ¿Por qué? 6.¿Cuál es tu película preferida? 7.¿Qué película viste últimamente? 8.Compara dos pelicúlas 9.¿Qué película vas a ver en el futuro? 10.¿Qué película te gustaba cuando era más joven?

On parle! 1.Décris les acteurs. 2.Cest quel genre de film? 3.Quelle est lhistoire du film? 4.Qui est ton acteur préféré? Pourquoi? 5.Est-ce que tu aimes les films français? 6.Où se déroule lhistoire 7.Quel est ta scène préférée? Pourquoi? 8.Quel est ton film préféré? Pourquoi? 9.Est-ce que tu as vu « Fast and Furious »? 10.Quand es-tu allé au cinéma? 11.Quel film as-tu vu récemment? 12.Compare deux films. 13.Quel film tu vas voir dans le futur? 14.Tu voudrais être acteur? On parle! 1.Décris les acteurs. 2.Cest quel genre de film? 3.Quelle est lhistoire du film? 4.Qui est ton acteur préféré? Pourquoi? 5.Est-ce que tu aimes les films français? 6.Où se déroule lhistoire 7.Quel est ta scène préférée? Pourquoi? 8.Quel est ton film préféré? Pourquoi? 9.Est-ce que tu as vu « Fast and Furious »? 10.Quand es-tu allé au cinéma? 11.Quel film as-tu vu récemment? 12.Compare deux films. 13.Quel film tu vas voir dans le futur? 14.Tu voudrais être acteur?

What is your favourite film/book? Why? What sort of film or book is it?(description) What is the story about? Where is it happening? (present tense) Why do you like it? (justifying opinions) What did you see or read recently ? When? Who with?Where? (Perfect tense) What is your favourite scene? Why?(description+opinion) Describe and compare the characters.(Comparative) What did you use to watch/read when you were younger?(Imperfect) What are you going to watch/read in the future? (near future) What would you do if you were a famous actor/writer/director/character? (conditional) Write an article about your favourite film/book.