The Weather Machine with the Angry Family.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les saisons The seasons
Advertisements

_______________________ Pour aller en France je porte une cravate Le but : To learn how to use negatives in our sentences about what we wear for different.
This and That with Mr. Angry Potato Head and Mr. Angry Cloud-Ghost.
Pour rendre service (asking for help) Comment demander.
Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School 2007
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Le Temps Expressions with Faire: Le Temps. Faire: To Do/Make Je fais Tu fais Il/elle fait Nous faisons Vous faites Ils/elles font.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Objective: To be able to say what you did on holiday.
Français 2, 15 mai 2017 Ouvrez vos livres à la page 240. Faites le 2.
Regarde le vidéo clip Décide quelle phrases sont correctes (vrai) ou incorrectes (faux)? 1.
THE VERB ETRE TO BE An IRREGULAR VERB.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Great Things to Say.
Français I – Leçon 5B Vocabulaire
Discovering French Rouge.
Quoi!? Notre précieuse carotte est en danger.
Don’t Be Late part two With the Angry Family.
The Angry Family Tree With the Angry Family.
Key language Block 3.
Youpiiiiii ! Je suis le maître de la météo !
L.O:I can talk and ask about the weather in the present.
Avoir et Faire Une revue.
French 1st Level The Weather.
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
Theme One Speaking Questions
KEY LANGUAGE GRADE 3 / PLS 3 / TERM 2.
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
L’Italie.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 2.
Quel temps fait-il?.
in French and in English
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Les expressions impersonnelles
Quel temps fait-il? La Météo.
Le temps: Quel temps fait-il?
AT A CLOTHES SHOP THERE ARE….
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet.
LA MÉTÉO L3 FRENCH PRIMARY 5.
La météo.
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Le Passé Composé.
Le Temps ¿Quel temps fait-il? Created By: Ms. Carla Gaskin
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Le Temps et les Saisons (Vocab. d’U.2, L.4C)
Défilement automatique
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
What’s the weather like?
What‘s the weather like?
Vendredi 14 décembre Français II
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Quel temps fait-il?-What‘s the weather like?
Lequel The Last Part.
Vouloir, Pouvoir, Être.
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Lundi 11 février Français II
Ce qui vs. Ce que Chap. 4. page 107.
Où vas-tu? Chaptire 5 Partie 2.
Transcription de la présentation:

The Weather Machine with the Angry Family

Oh, regarde ! Qu’est-ce que c’est ? Oh, look! What is that?

Ahahah, c’est ma nouvelle machine météo ! Hahaha, this is my new weather machine!

Hum, c’est nuageux aujourd’hui ! Puis-je le rendre ensoleillé ? Une machine météo ? Hum, c’est nuageux aujourd’hui ! Puis-je le rendre ensoleillé ? A weather machine? Mh, it’s cloudy today! Can I make it sunny?

I like it cloudy...but ok. Be careful and don’t break it! J’aime le temps nuageux... Mais OK. Fais attention et ne la casse pas ! Ne t’en fais pas ! Don’t worry! I like it cloudy...but ok. Be careful and don’t break it!

Mmmh... Mmm....

Ouais ! Maintenant c’est ensoleillé. Et chaud. Ouais ! Maintenant c’est ensoleillé. And warm. Yeah, now it’s sunny.

Donc prenez vos lunettes de soleil et vos... euh... Maillots de bain ! So, get your sunglasses and your...ehm...swimsuits!

Une machine météo ? Mmmmh... A weather machine?? Mmmmh....

Il commence à faire froid. Je suis gelé. I’m freezing. It’s getting cold.

Où sont vos manteaux ? Where are your coats?

Essayons encore une fois ! Hahaha, this is fun!! Let’s try again!! Ahahah, c’est marrant ! Essayons encore une fois ! Hahaha, this is fun!! Let’s try again!!

Et il commence à pleuvoir ! And it’s starting to rain. Je suis toujours gelé. And it’s starting to rain. I’m still freezing.

Where are your umbrellas?! Où sont vos parapluies ?! Where are your umbrellas?!