Vendredi 10 mars Français I

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Questions about people Use Qui - either as subject or object. Qui est allé au cinéma? Avec qui est Jacques allé au cinéma? Qui is the subject of the verb.
Advertisements

WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Pour commencer: link the places in the two columns Lausanne Paris Québec Martinique Cologne Cardiff France Suisse Antilles Canada Allemagne Pays de Galles.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Warm up If hired in a restaurant, what position would you like to work? Tell why?
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Vendredi 9 septembre Français I Citation: La publicité, c'est la science de stopper l'intelligence humaine assez longtemps pour lui soutirer de l'argent."
Les Questions.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Mardi 8 novembre Français I
jeudi, le quatorze septembre
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Français I – mercredi le 16 novembre horaire quotidien
Français I Mardi 28 février
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Vendredi 16 décembre Français II
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
There exists more negatives than just Ne…pas
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
mercredi, le treize septembre
French is spoken by approximately 120 million people in Africa.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
mardi, le douze septembre
Acarajé, peeled black-eyed peas formed into a ball and then deep-fried, is a traditional dish in the francophone nation Benin.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Français II Vendredi 10 février
Objectifs: To revise telling the time in French
Vendredi 1 Décembre Français II
Do now: conjugate in the subjunctive
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
Quelle est la date aujourd’hui?
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Vendredi le 2 Mars Districts
Introductory slide to see what pupils remember.
In this topic you will learn
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Introductory slide to see what pupils remember.
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Mardi 27 mars Français I Test jeudi Verb “aller” and the questions
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Lundi 3 décembre Français I
Le verbe « être » au pluriel
Questions Synthesis.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Mardi 19 février Français II
Travail de cloche Translate into French: Although he was king, Louis XVI was lazy.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les négatifs et l’interrogation
Poser des questions? U4 A p
7 points Name the music Award of France. When was the first one?
Lequel The Last Part.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Vendredi 21 septembre Français I
Vendredi 5 avril Français I
Mercredi 10 avril Français I
Mardi 30 août (Madame Gildart) Français II
Transcription de la présentation:

Vendredi 10 mars Français I Citation : “Il faut manger pour vivre et non pas vivre pour manger. » Molière, dramaturge français né en 1622 et mort en 1673 1, 2, 3, 4, 5, P 45-46 Espace workbook Complete sentences.

« One should eat to live, and not live to eat. »

Vendredi 10 mars Français II Citation : “Il faut manger pour vivre et non pas vivre pour manger. » Molière, dramaturge français né en 1622 et mort en 1673 This work is for Friday 10, Monday 20 and Tuesday 21. It will be due and reviewed on Wednesday 22 and Thursday 23 Test on To be To have on Monday 27. Don’t rush any of the work below, it needs deep thinking. Do it individually, you can compare answers with someone once done only. 1. Ex. Handout P 133-147 (B4 et « Un message de Paris) 2. Read « Special verbs » P 96 ►Do H, I, J, K, L (P 97-98) Do « La lettre d’Hélène » in your packet If finished, ask for the additional handout 5. Do the 2 exercices called « Bienvenue XVI » and H.

Vendredi 10 mars Français PreAP/AP Citation : “Il faut manger pour vivre et non pas vivre pour manger. » Molière, dramaturge français né en 1622 et mort en 1673 Regardez le documentaire sur le Stade de France deux fois si vous avez le temps et écrivez en anglais ou en français tout ce que vous avez compris. https://www.youtube.com/watch?v=UNHFgK0QI1o