Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Un, deux, trois Sarah Brown.
Advertisements

Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Starter: Where will you find these clocks?
Greetings, formal and informal
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Les devoirs - homework Instructions:
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Boucle d’Or et les trois ours
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Les devoirs - homework Instructions:
Les numéros 0 à 12.
L'heure.
Foreign Language Survey
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Introducing the words for the numbers
Quelle heure est-il?.
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
Objectifs: To revise telling the time in French
LES NOMBRES Ecoute Objectives To learn french numbers from 0 -31
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Français - couleurs - pays - drapeaux
Nous allons… regarder écouter penser parler
put vos devoirs in the basket rouge
Quelle est la date aujourd’hui?
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Quelle est la date aujourd’hui?
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
In this topic you will learn
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Trouvez les numéros qui manquent: 2, 4, 6, …, 10, 12, …, 16
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui?
Reflexive Verbs in French
Quelle est la date aujourd’hui?
Test your listening skills!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Lesson 3.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
les formes et les couleurs
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Quelle heure est-il? français b.
Quelle heure est-il?.
Comment t’appelles-tu?
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Les Numéros 40 à 100 NUMBERS 40 TO 100.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Les couleurs.
J’écris à mon correspondent
Morning Dash - Francais
SALUTATIONS!. TO GREET SOMEONE Bonjour! Salut!
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Quelle heure est-il? 1. Relie les numéros et les mots 4.
Quelle heure est-il? 1. Relie les numéros et les mots 4.
Transcription de la présentation:

Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français? 1. hi = salut (exemple) 2. goodbye 3. see you soon / see you 4. good day/hello 5. what is your name? 6. my name is 7. how are you? 8. very well thank you! 9. bad 10. ok

oi

ou

on

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Can you find these 3 sounds in this songs? Highlight in a different colour. Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

bonjour bonsoir et toi? au revoir What other French words do you know, that have one of more of these sounds? bonjour bonsoir et toi? au revoir

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises https://www.youtube.com/watch?v=MpUNmriaiz4 https://www.youtube.com/watch?v=XwZ6qFqipwM https://www.youtube.com/watch?v=sWCf7N6PH3Y Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

Un deux trois nous irons au bois Quatre cinq six cueillir des cerises Sept huit neuf dans mon panier neuf Dix onze douze elles seront toutes rouges

Once you’ve taught pronunciation, you could give them the song and one activity could be to highlight the different sounds (could even do this before listening to the song, so they can see patterns and work things out themselves). E.g: they highlight ou, on etc Then you could see who can work out the pronunciation of some of the words. This should build their confidence as they will be able pronounce some words they’ve never heard of. Then listen to the song and sing along  * could also teach liaison in ‘nous irons’ Have put 3 versions of the song, first one with subtitles.

French phonics i y o ille au eu u eau oeu in un en on ou oi ien an è ê é er ez o au eau eu oeu u in un ien en an on oi ou è ê ai ss ç s z ch r rr g (before e, i) j gn g (before a,u,o)

French phonics i y o ille au eu u eau oeu in un en on ou oi ien an è ê é er ez o au eau eu oeu u in un ien en an on oi ou è ê ai ss ç s z ch bonjour Au revoir tu comment r rr g (before e, i) j gn g (before a,u,o)