Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.

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Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
I can tell time in French!
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Je travaille dans le jardin Je passe l’aspirateur
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
LES TACHES MENAGERES.
Décidez si la phrase est logique ou pas logique:
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Boucle d’Or et les trois ours
Les robots de la maison Je mets la table.
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Les tâches ménagères Mme Hervas.
Mardi 4 avril Français I Finish listening (6)
Match the following greetings/goodbyes to their definition
La Santé Unité 10.
Expressions clés.
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Have students correct the sentences by re-writing them correctly without their notes. They can work in pairs. Then reveal the answers one by one, discussing.
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
Les tâches ménagères Can I name some of the chores I do at home?
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
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1415frey9W26fitness.
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Improving Your Written Work
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Mes passetemps Qu’est-ce que tu fais avec ton ordinateur et avec ton portable? What do you do with your computer and your phone? Mon ordi(nateur) my.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
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Lundi mardi Mercredi Jeudi vendredi Samedi dimanche.
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© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
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Titre: Aider à la maison
Transcription de la présentation:

dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money

Put the statements on the right flag – is it describing a French or British school? Il n’y a pas d’éducation religieuse On va au collège du lundi au vendredi Le déjeuner est long Le collège finit à 17h00 On va au collège le samedi matin On ne porte pas d’uniforme

Work out what these young people do to earn money on the following slides – write the English translation in a speech bubble

J’aide mes parents dans leur magasin

Je sors la poubelle

Je ne fais rien

Je livre des journaux

Je vide le lave-vaisselle

Je travaille dans un restaurant

Je mets la table

Je passe l’aspirateur

Write the French meaning Je livre des journaux J’aide mes parents dans leur magasin Je mets la table Je vide le lave-vaisselle Je passe l’aspirateur Je sors la poubelle Je travaille dans un restaurant Je ne fais rien I vacuum I lay the table I empty the bin I don’t do anything I help my parents in their shop I deliver the newspapers I work in a restaurant I empty the dishwasher

Time expressions – match up! souvent de temps en temps deux fois par semaine après le collège avant le collège tous les jours le weekend le matin le soir at the weekend twice per week in the evening often after school in the morning from time to time everyday before school

Read the 4 texts page 98 and write notes in English about what each teenager does to earn money – and what they do with that money!