Français 1: Chapitre Préliminaire

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Chapitre Préliminaire
Advertisements

Common Classroom Commands and Questions
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
Unit 1 Review. Les âges Enchanté L’alphabet et les nombres Dans la salle de classe.
Unit 1 Leçon 2 I Can Use Dates!.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reprise Rappel 1, Part 2.
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Pile-Face: Rules Parlez en français!
Les couleurs et les animaux
Quelle est la date de ton anniversaire?
Quelle est la date aujourd’hui?
Les mois.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
Quelle est la date? Pg. 12 Jeudi, le vingt-quatre septembre
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Les Entrevues Nom Age Anniversaire Tu t’appelles comment?
Leçon 4 La Date.
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Objectifs: To revise telling the time in French
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le monde francophone.
put vos devoirs in the basket rouge
Quelle est la date aujourd’hui?
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Les Couleurs.
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Bonjour! La Classe de Français.
Classroom Expressions
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Les instructions en classe
Leçon 1.2 Leave your notes out on your desk to be checked off
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
Unité 1B: Numbers Zéro – zay row 1 - Un – en 2 - Deux - duh
Les couleurs! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
En classe! Bonjour! Comment ça s’écrit? Salut! Ça s’écrit…. Ça va?
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Comment t’appelles-tu?
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les Numéros 40 à 100 NUMBERS 40 TO 100.
Les couleurs.
Les nombres
Transcription de la présentation:

Français 1: Chapitre Préliminaire

LE MONDE FRANCOPHONE Name as many countries as you can where French is spoken. In how many countries do you think French is spoken? There are 56 French speaking countries in the world. Out of them, 29 countries have French as their official language.

LE MONDE FRANCOPHONE * Map does not include USA (Louisiana & New England) or French Guyana (S. America)

North America Oceania Canada Vanuatu Nouvelle Caledonie Etats-Unis Africa Maroc Tunisie Togo Algerie Mauritanie Mali Niger Tchad Senegal Guinee Cote d’Ivoire Burkina Faso Benin Cameroun Republique Centrafricaine Gabon Congo Republique Democratique du Congo Rwanda Burundi Djibouti Madagascar Comores North America Canada Etats-Unis Oceania Vanuatu Nouvelle Caledonie Polynesie Francaise South & Central America Guyana Francaise Haiti Martinique Guadeloupe Europe France Suisse Luxembourg Monaco Belgique Asia Vietnam Laos Cambodge

la Republique Centrafricaine Le Monde Francophone la France le Sénégal la Côte d’Ivoire le Vanuatu la Belgique la Republique Centrafricaine

Activite de la Cloche Write a word containing the named accent mark. accent aigu accent grave circonflexe cedille Partner Practice

L’alphabet A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

L’alphabet

pronounce both vowels separately Les Accents Name Symbol Pronunciation Example accent aigu “ay” like the a in date elephant Senegal “eh” like the e in jet a or u does not change accent grave zebre cheque foret ile circonflexe no sound; used to be an s cedille “ss” c is pronounced like s francais ca trema pronounce both vowels separately Noel Haiti

Les Accents: Pratique 1. cafe 2. mais 3. hopital 4. garcon 5. zebre Each word has a letter that is missing its accent mark. Based on the sound of the word, decide which accent mark should be on the underlined letter. 1. cafe 2. mais 3. hopital 4. garcon 5. zebre

Les Accents: Petit Examen Each word has a letter that is missing its accent mark. Based on the sound of the word, decide which accent mark should be on the underlined letter. 1. etudiant 2. foret 3. zebre 4. naive 5. ca va

Les Presentations Bonjour. Je m’appelle… Il s’appelle… Elle s’appelle...

Les Numeros a 20 un deux trois quatre cinq six sept huit neuf 10 11 12 13 14 15 16 dix onze douze treize quatorze quinze seize

Les Numeros a 20 17 18 19 20 dix-sept dix-huit dix-neuf vingt

Les Numeros a 39 20 21 22 23 24 vingt vingt et un vingt-deux vingt-trois vingt-quatre 30 31 32 33 34 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre

Les Sept Jours de la Semaine What is different about the French calendar? https://www.youtube.com/watch?v=xVHzu60QVKI

Les 12 Mois de l’Annee janvier juillet août février septembre mars https://www.youtube.com/watch?v=7_u2SigckNQ août février septembre mars octobre avril novembre mai décembre juin

C’est quand, ton anniversaire? Mon anniversaire, c’est le # (mois).

Quel âge as-tu? J’ai (N#) ans. 15 page 25 Ecoutez! Quel age as?... Veronique Bruno Laurent Céline

Les Entrevues Nom Age Anniversaire 1. Jean-Paul 15 ans le 14 avril Tout en francais! Les Entrevues Nom Age Anniversaire Tu t’appelles comment? Je m’appelle... Tu as quel age? J’ai ___ ans. C’est quand, ton anniversaire? Mon anniversaire, c’est le # (mois). 1. Jean-Paul 15 ans le 14 avril

A l’ecole Ecoutez! Listen! Répétez! Repeat! Levez la main! Levez-vous! Asseyez-vous! Ouvrez vos livres a la page… Fermez la porte! Sortez une feuille de papier. Allez au tableau. Regardez la carte. Listen! Repeat! Raise your hand! Stand up! Sit down! Open your books to page… Close the door! Take out a sheet of paper. Go to the board. Look at the map.

Les Couleurs bleu rose rouge vert blanc orange gris violet noir marron jaune rose vert orange violet marron

Activite: La Tour Eiffel Goal: Make an Eiffel tower out of the given supplies. 1. Get in groups of 2 students. 2. Work together as a group to make an Eiffel tower using only the provided supplies. You will have 6 minutes. 3. NO speaking, noises, or verbal communication.

Activite: La Tour Eiffel Questions: 1. What were some successful strategies used for communicating? 2. Unsuccessful strategies? 3. How did you feel when you were able to communicate? 4. How did you feel when you were unable to communicate? 5. How does this activity relate to learning a language?

Activite:Sight+Blind Drawing Goal: Describe a French monument to your partner so they can draw it without seeing it. 1. Work with your assigned partner. No peeking! 2. Move your desks so one person is facing the screen and the other has their back to the screen. 3. Describe the monument so the “blind” partner can draw it. Only use physical descriptions - NOT the name of the monument or location. NO GESTURES!