Les Schtroumpfs.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about the things you do
Read this to help you understand ER verbs cat eat carrotpencil think book window type computer drink work play shoesroomplant.
Les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play.
Le futur et le temps (weather)
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Conjugation for –er verbs
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
We all ready know two French verbs. What are they?
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
LES VERBES EN –ER (PRÉSENT) FSL - RÉVISION. -ER = 1 ER GROUPE In French, there are 3 different groups that distinguish how we will conjugate it. The first,
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
Pour poser des questions
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
La conjugaison des verbes en “-ER”
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Describing Yourself (avoir & être)
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
-er verbs French I.
J’ai besoin de parler du passe….
Improving Your Written Work
Direct and Indirect Object Pronouns
CONJUGATING FRENCH –ER VERBS!!!!!!!!!
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Quelle est la date de ton anniversaire?
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
I can describe singular and plural objects.
in French and in English
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
La famille ER conjugaison
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Les verbes être et avoir...
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
EXTRA: WRITE THE SENTENCES IN ENGLISH.
Grammar Flash Cards La révision.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
The Perfect Tense with ‘avoir’
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Le verbe « être » au pluriel
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Vouloir, Pouvoir, Être.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
The Perfect Tense with ‘avoir’
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

Les Schtroumpfs

Les Schtroumpfs

Voilà les Schtroumpfs

Voilà le Grand Schtroumpf Bonjour! Je suis Grand Schtroumpf. Je porte un bonnet rouge et un pantalon rouge.

Voilà la Schtroumpfette Bonjour! Je suis Schtroumpfette. Je porte un bonnet blanc, une robe blanche et des chaussures blanches. J’ai les cheveux longs, blonds et ondulés

Voilà le Schtroumpf Grognon Bonjour! Je suis Schtroumpf Grognon. Je déteste le foot. Je déteste le ping-pong. Je déteste la télévision. Je déteste la X-box. Je déteste le soleil. Je déteste la neige. Je déteste le brouillard. Je déteste le vent. Je déteste Gargamel. Je déteste Azraël. Je déteste je déteste je

Voilà le Schtroumpf à lunettes Bonjour! Je suis Schtroumpf à lunettes. Je suis intelligent et un peu pédant.

Voilà le Schtroumpf farceur Bonjour! Je suis Schtroumpf farceur. Je suis très amusant. J’adore faire des blagues, parce que c’est amusant!

Voilà le Schtroumpf paresseux Je suis Schtroumpf paresseux. Je suis très paresseux. J’adore dormir. C’est fantastique!

Voilà le Schtroumpf cuisinier Bonjour! Je suis Schtroumpf cuisinier. J’aime faire la cuisine. Je mange un gâteau, miam miam! C’est délicieux!

Les Schtroumpfs parlent une langue spéciale... Ils parlent schtroumpf Je schtroumpfe une pizza Je schtroumpfe de la trompette Nous schtroumpfons une chanson Je schtroumpfe un poème pour la Schtroumpfette Students to work out what the smurfs are saying in each slide in English sing compose eat play

Replace the French verbs to make the Schtroumpfs speak schtroumpf

Grand Schtroumpf Je porte un bonnet rouge et un pantalon rouge.

Schtroumpf Grognon Je déteste le foot et aussi je déteste le ping-pong.

Schtroumpfette et Schtroumpf aviateur: (ils) volent dans un avion. Nous volons dans un avion. Aaargh! C’est dangereux!

Écris des phrases I like to work in my house. It’s very difficult! Schtroumpf Bricoleur likes to work I like to work in my house. It’s very difficult! Reinforce with questioning that builds and is building is the same.

Schtroumpf Cuisinier chases Schtroumpf Gourmet. Mmmmm! I love cake! Hey! It’s my cake. Give-me my cake! Depending on level, ignore imperative issue of no –s ending in the first speech utterance. Good opportunity to remind pupils to transform j’ into je in front of a consonant.

Dice game 1 = I 1 = play 2 = you (singular) 2 = dance 3 = watch 3 = he OR she 4 = we 5 = you (plural) 6 = they 1 = play 2 = dance 3 = watch 4 = study 5 = phone 6 = like Click on the board to roll the dice. Pupils make a phrase based on the numbers that appear. i.e. 2 and 4 would be “tu études”. Get pupils to spell out the ending and emphasise that the ‘e’, ‘es’ and ‘ent’ endings are silent. As an extension pupils can be encouraged to add extra details onto the end of the phrases.