Objectifs de la leçon: Understand how to use the imperfect tense in French in a narrative context. Le jeudi douze février.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L’imparfait: qu’est-ce que c’est?
Advertisements

LA FORMATION DE L’IMPARFAIT
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
LImparfait Comment le formuler? Cest facile? Bien sûr!!!
LImparfait Comment le formuler? Cest facile? Bien sûr!!!
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Limparfait Narrating in the past Formation: Same for all endings (ER, IR, RE) Find the stem: drop the -ons ending from the nous form in the present tense.
Limparfait The imperfect The Other Past Tense Forms.
Le jeudi douze février. Présente les personnes.
LE CONDITIONNEL.
L’imparfait.
Imparfait et Passé Composé
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
L’imparfait Continue à apprendre comment utiliser l’imparfait
©2005 by Project COACH, UC Irvine
By Osias Pierre Richard. To form the imperfect of a French verb, drop the – ons ending of the present-tense nous for me and add the appropriate ending:
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminassions pour.
Objectifs du cours Apprendre l’imparfait Réviser le présent
Qu’est-ce que tu faisais quand tu étais jeune?
The past isnt what it used to be. Limparfait est… a past tense Usually repetative actions Does NOT mean the same as the passé composé Utilisez limparfait.
L’imparfait Un temps au passé. Imparfait=imperfect= pas fini
Le conditionnel Pour former le conditionnel en Français on emploie tout l’infinitif et les terminaisons suivantes qui sont les mêmes terminaisons pour.
L’Imparfait Par: Negin,Amanda,Yasmin.
L’imparfait.
Le Passé Composé.
Limparfait. Quest-ce que limparfait Cest un autre temps pour décrire les évènements dans le passé. It is a past tense, but instead of describing explicit.
Describes a previous habit or a previous state of being.
The Mighty IMPARFAIT VS. The Fearsome PASSÉ COMPOSÉ!
Les verbes.
Ecoute – Que fait Nicolas?
L’imparfait.
Leçon 8: Un concert de musique africaine
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
Objective: say what I used to do and what I do now Context: Healthy living BLP Objective: Noticing Outcome: Mute letters, verb endings, personal pronouns,
Le passé composé. Le passé composé est utilisé (used) pour exprimer (to express) 1. Une action accomplie (accomplished) : J’ai fini (I have finished)
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
2 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
L’Imparfait Comment le formuler? Est-ce facile? Bien sûr!!!
The simple future tense = what WILL happen in the future
A L’imparfait: formation pp In French, as in English, people use different tenses to talk about the past. • The most common past tense is the.
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Les objectifs Utiliser l’imparfait (The Imperfect Tense)
L’Imparfait Dossier 8.
Les emplois de l’imparfait Uses of the Imperfect.
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
Quand j’étais petite….. Quand j’étais petite, je jouais avec les Barbies. je jouais avec mon amie Kristin. je jouais avec mon Game Boy. je jouais “docteur”
R EFLEXIVE VERBS. W HAT IS A REFLEXIVE VERB ? A reflexive verb is a verb which includes an extra pronoun (before the verb): Eg:je me lave The infinitive.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
1 Regular ER verbs 2 Subject pronouns Singular je tu il/elle/on Plural nous vous ils/elles.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Objective To understand how to use the imperfect tense in French. Outcome All of you will be able to understand how to form the imperfect tense. Most of.
L’IMPARFAIT = THE IMPERFECT TENSE.
Ma Chambre a Coucher.
 I was walking when…  Je marchais quand…  I was eating when  She was laughing when  He was leaving when  We were driving when  You were going to.
L’imparfait was/were “used to”. parlons je parlais parlons.
 I went to the movies often as a child.  She was wearing a red dress.  He was eight years old.  It was raining yesterday.  Yesterday I went to the.
The Imparfait and the Passé Composé  The Imperfect and Passé Composé are both used to talk about the past.  The Imperfect tense tells about things that.
The Imperfect Tense.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
Lundi trente janvier Objectives: To learn more phrases about routine To understand reflexive verbs in French.
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
Une Presentation de Mlle Reynolds Quand j’étais petite…
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Observez What is the imperfect tense? L’imparfait is the tense used to DESCRIBE past events. It will translate in the following ways: was/were doing.
Objective: say what I used to do and what I do now Context: Healthy living Le poissonLa boissonLe croissant Le tabacL’alcoolLes repas Je mangeaisJe mangéJe.
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
= WOULD. This tense is used when speaking or writing in the future, saying you WOULD do something… (Then usually followed by a Si Clause) 1.I WOULD go.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Transcription de la présentation:

Objectifs de la leçon: Understand how to use the imperfect tense in French in a narrative context. Le jeudi douze février

Qui parle?

numéroNom de la personne 1 Jean Lejaune 2bruno 3nana 4veronique 5maurice 6rachel Et maintenant on vérifie!

Écoute linspecteur de police et note les erreurs numéroErreur 1 Nana était dans le jardin 2 Jouaient aux cartes 3 Étaient dans le salon 4 Fumait une cigarette 5 Dans la salle à manger 6 À neuf heures

On utilise : LE VERBE AU PRESENT AVEC LE PRONOM NOUS On enlève: -ONS On remplace avec: ais, ais, ait, ait, ait, ions, iez, aient, aient Exemple: nous chantons / chant + …

Je chantais Tu chantais Il chantait Elle chantait On chantait Nous chantions Vous chantiez Ils chantaient Elles chantaient Regardez!!!

Nous sommes Nous admirons Nous préparons Nous appelons Nous détestons Nous regardons Nous parlons Nous fumons He was / he used to be She was / she used to be She was admiring He was preparing She was calling They used to hate They were watching They were talking He was smoking Il était Elle était Elle admirait Il préparait Elle appelait Ils détestaient Elles regardaient Ils parlaient Il fumait

Traduisez ces phrases en Français: 1)She was in the bathroom at 8.15 Elle était dans la salle de bains à huit heures et quart 2) He was preparing dinner in the kitchen Il préparait le diner dans la cuisine 3) They were chatting in the garden Ils parlaient dans le jardin 4) Nana Lenoir was very upset and she was crying Nana Lenoir était triste et elle pleurait

Prépare une conversation entre linspecteur de police et une personne du château Nana Lenoir, quest ce que vous faisiez à huit heures moins le quart? Jétais dans ma chambre avec mes diamants.