Speaking with the CULTURE

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Advertisements


French 1, Semester 1 concepts to know by
Comment former des questions
Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Les boissons – Drinks Les plats – Dishes
Le passé composé. The passé composé is used for: 1.An action completed in the past 2.An action repeated a number of times in the past 3.A series of actions.
When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
Verbs in the Present Tense -ER What verbs on –er do you know? Write as many verbs on –er on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this.
The ‘near’ Future.
Talking about yourself
“Aller” is a very important verb.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
To ask about preferences
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Le paratif et l’article défini
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Leçon: Pronoms Objets Directs et Indirects
Unité 3 Mangeons!. Are you (tu) having breakfast? Tu prends le petit-déjeuner? Est-ce que tu prends le petit-déjeuner?
De Quoi Est-ce que Vous Avez Envie?
Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell.
Voyages et Vacances.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Leçon 12: Laddition, sil vous plaît To talk about the quantity of something WITHOUT repeating the noun, use the pronoun EN Jai trois croissants. Tu prends.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
Nous avons visité… Unité 3: Voyageons!.
Talking about yourself
Notes le 23 septembre Révision: Les articles partitifs When you want to say some, you need to use de + a definite article (le, la, l, les) This is called.
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
Saying Bee Contest 2nd Round.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Year 8 French - Le Petit Déjeuner WALT To talk about what you eat and drink for breakfast WILF To describe in detail what you eat & drink (level 4) To.
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Bonne cuisine bonne mine!
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
Notes on Irregular Verbs Boire, Vouloir. Boire- to drink Je boisNous buvons Tu boisVous buvez Il, elle, on boitIls, elles boivent Ex. Je bois du café.
Let’s revise!! 1 Take your road map 2 Read it again Objectifs linguistiques: Mots interrogatifs + intonation des questions Present perfect Will + would.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
G.A.R langues vivantes - juin 2011
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Du pain.
Le petit-déjeuner américain :
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
1. le miel = honey 2. ___ beurre = _______ 3. ___ sucre =_________ 4. ___ pain =__________ 5. ____ pains au chocolat=_________ 6. ____ croissants=____________.
Les Mots Interrogatifs
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Séquence Exprimer ses goûts en anglais en CE2. Objectifs Compétences pragmatique: demander et donner des informations sur ses goûts alimentaires, décrire.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Boire & Manger. Je mange des céréales. Est-ce que tu manges des œufs? Ma sœur mange du yaourt. Nous mangeons des croissants. Est-ce que vous mangez du.
Vocabulaire électronique
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Transcription de la présentation:

Speaking with the CULTURE How to develop your lesson methods with different cultural themes?

An example of a teaching plan: Breakfast in English speaking countries 2. Workgroups : -The British Royal family -A visit in New York city -A board game: Snakes and Ladders and popular school playground games in England. -Descubrir Cataluña con ‘Los colores de Carlota’ y descripciones de obras de arte catalán : “Joan Miró, Antoni Gaudí, Salvador Dalí. 3. An exchange between the different groups

An example: Breakfast in English speaking countries Vocabulary related to the culture, Flashcards (Google image mes-english.com CDDP), videos *** (you tube), the free dictionary BO n°4 du 29 août 2002 2) Skills Préambule du BO hors série n°8 du 30 août 2007 3) Linguistic formulations Questions/answers BO hors série n°8 du 30 août 2007 1-What’s the traditional English/Irish…breakfast? 2- Do you like marmalade, tea, English muffins…? 3- What do you like to eat/drink for breakfast? 4) Extra time going over the theme with the pupils in different ways such as reading a book, writing a breakfast menu or a shopping list and playing other games…

Culture et lexique (thématique) « Découvrir les petits déjeuners anglophones pour exprimer ses goûts. » COMPETENCES TRAVAILLEES avec l’appui du B.O hors série n°8 du 30 août 2007 Activités langagières Capacités (Savoir-faire ou tâches) Culture et lexique (thématique) Grammaire Phonologie Lexique détaillé : Cycle choisi : CYCLE 3 Comprendre, réagir et parler en interaction orale. - Communiquer : répondre à des questions et en poser sur des sujets familiers ou besoins immédiats. -Epeler des mots familiers - Les habitudes alimentaires - Quelques villes et pays (leur situation géographique) Chants et comptines « The cookie song », « I like to eat apples and bananas » Cf: Flashcards (Google image mes-english.com CDDP), videos *** (you tube), the free dictionary BO n°4 du 29 août 2002 Les pronoms (I-You- he- she) - Les articles a/an -L’adjectif qualificatif (sa place et son accord) -Percevoir et restituer les schémas intonatifs -Lien phonie graphie l’alphabet -Comprendre des mots familiers et des expressions très courantes -Comprendre à l’oral -Copier des mots isolés -Ecrire sous la dictée -Ecrire United Kingdom, United States of America, Ireland, Canada, Australia, New Zealand. Fried eggs, fried tomatoes, fried mushrooms, scrambled eggs, bacon, sausages, baked beans, cereals with milk and fruit, porridge with sugar, English muffins with nutella, toast with butter and jam or honey or marmalade, cookies, black pudding, pancakes, maple syrup, orange/apple juice, tea/coffee, hot chocolate. (~ 30 mots ) FORMULATIONS LANGAGIERES TRAVAILLEES avec l’appui du B.O hors série n°8 du 30 août 2007 Questions Réponses Idées de prolongements: 1- What’s the traditional English/Irish/Canadian/American/Australian breakfast? 2- Do you like marmite? 3- What do you like to eat for breakfast? 4- What do you like to drink for breakfast? 1- The traditional…………..breakfast is…………………………..…… 2- Yes, I do. / No, I don’t ! 3- I like to eat “porridge” 4- I like to drink “a green tea” -Exprimer une préférence: “I like jam but I prefer Nutella.” Lecture de l’album: Ketchup on your cornflakes Lunch time, tea time and dinner time, “What time is it?” It’s mid-day, lunch time! -Comparer des menus de petits déjeuners de différents pays anglophones pour travailler les compétences en lecture. -Lire les lettres de correspondants concernant leurs goûts (ce qu’ils aiment boire et manger au petit déjeuner, au déjeuner et au diner.)

1- The British royal family 2- New York city

French skipping or elastic game 3- Snakes and Ladders game and popular school playground games in England. Hopscotch Snakes and ladders, called « Leela » in India is an old Indian board game . A version called « Snakes and Ladders » was introduced in Victorian England in 1892 and then in the USA in 1943 and called « Chutes and Ladders » . Skipping rope French skipping or elastic game

4) ‘Los colores de Carlota’ y descripciones de obras de arte catalán : “Joan Miró, Antoni Gaudí, Salvador Dalí.