Going Places Additional Activities Scene 1 French with English instructions This project has been funded with support from the European Commission. This.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf?.
Advertisements

LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:

Quelle heure est-il?.
Bonjour!.
Il est sept heures et demie Il est sept heures et quart Il est huit heures moins le quart Il est neuf heures et demie Il est dix heures et quart.
Quelle heure est-il?.
Les Nombres 0 à 30.
Quelle heure est-il?.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
Zadania dodatkowe Scenka 1
Zusätzliche Aktivitäten Szene 1
Reading an analog clock
À quelle heure il se lève?
Vous avez l’heure? French 1441 Chapître 4 leçon 2.
L’heure Quelle heure est-il?.
L’heure Telling time.
Une journée au collège.
L’Heure Telling Time.
Success Series French Telling Time.
Going Places Additional Activities Scene 2 French with English instructions This project has been funded with support from the European Commission. This.
Quelle heure est-il? Copyright 2011 –

Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
Vous avez lheure? French 1441 Chapître 4 leçon 2.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
A.Q**nz* B.D*x C.Tr**s D.V*ngt-d**x E.D*x-h**t F.Q**tr* G.D**z* H.V*ngt I.Tr**z* J.*nz* Complete the numbers in French! A.quinze B.Dix C.trois D.Vingt-deux.
Chalking It Up How do you tell the time in french?
______________________ Quelle heure est-il?
1 Une amie et un ami.
Quelle heure est-il?
Telling Time in French Foreign Language House LLC Images by Clipart.com Copyright 2011.
Going Places Activităƫi suplimentare Scena 1 Franceză cu instrucțiuni română This project has been funded with support from the European Commission. This.
Le Bellringeur COLONNE I COLONNE II A. cinq M. 9 B. quarante N. 20
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Tell what part of the day it is Ecrivez la date Aujourd’hui c’est _________, le _____.
L’heure.
Quelle heure est-il? Il est….
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Exploratory Languages II
Quelle heure est-il? Dimick Created by:.
AFM: Complete the conversation with the missing words. Jacques: Bonjour! Marie: _________. _________ t’appelles-tu? Jacques: Je m’appelle _________. Et.
fj_1_heure_1 Ester Maternová
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
I can tell time in French!
Question essentielle: Que savons-nous?
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Starter: Where will you find these clocks?
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Greetings, formal and informal
WALT: how to talk about your timetable
Activité en classe le septembre Convert the following 24-hour clock times to 12-hour times using the expressions de l’après-midi or du soir. Modèle:
Activité en classe le septembre Quelle heure est-il? Write the times shown and then tell the time using a complete sentence starting with Il est…
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Je _______________________________________ La date _____________________________________ Notes from Leçon 3 pages 22 – 25  1.How do you greet a friend.
L’heure Telling time.
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
À midi je…. À deux heures et demie je.. À quatre heures et quart je.. À six heures moins le quart je.. À neuf heures cinquante.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Quelle heure est-il?. Il est trois heures et quart.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
Révision Review (greetings, numbers, clothes, weather, time)
QUELLE HEURE EST-IL? WHAT’S THE TIME?.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Transcription de la présentation:

Going Places Additional Activities Scene 1 French with English instructions This project has been funded with support from the European Commission. This publication [communication] reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Activity 1.1 Put the following dialogue into the correct order: Je suis un consultant en relations publiques. Je travaille pour Inter Sport. Je suis directeur des ventes et quel est votre métier? Bonjour je mappelle Jose Martin Ruiz de la Société Rosa Blanca. Et quel est votre nom? Cela ressemble à un travail très intéressant. Heureux de vous rencontrer aussi. Et où travaillez-vous? Heureux de vous rencontrer M. Ruiz. Mon nom est Anna Belen Santiago

Role-play a new dialogue based on the one above, using your own name, job and company.

Enter the correct form of the verb travailler 1. ________________ à Transline (I). 2. C'est Claudia. _____________ dans le département des finances. (She) 3. Josh ____________ avec Robert. (He) 4. Josh et Robert ____________ ensemble. (They) 5. ____________ à Transline (We). 6. Robert, où ____________? (You formal) 7. Josh, où ______________? (You informal)

Activity 1.2 Prénom Nom Adresse Pays Entreprise Téléphone Formulaire d'inscription: Roland Dupuis Directeur du Marketing Tele-net Ltd. Rue de Houblon Paris, France Complete the registration form below using the data from the business card.

Activity 1.3 You are at a seminar. Introduce yourself to other participants using the prompts below: Say your name and the institution you represent. What is your company profile? Say your job title and give brief description of what you do.

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. a. Heureux de vous ______. A. de rencontrerB. rencontrer C. rencontreD. à rencontrer b. Au revoir! ________. A. À plus tardB. Bonsoir C. BonjourD. Comment ça va? d. Est-ce que votre professeur? ________ A. estB. Oui, c'est vrai. C. CeluiD. Oui, elle est. c. _______? Il est neuf heures A. Qu'est-ce que le temps est?B. Comment est-il en retard? C. Quelle est-il heure?D. Quelle heure est-il?

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. e. Merci beaucoup. ________. A. Il n'y a pas de quoi!B. Sil vous plait C. C'est justeD. Rien f. Quel mot est l'exception? A. montreB. semaine C. moisD. année h. Quel mot est l'exception? A. deuxB. second C. dixD. trois g. dix + cinq = ______. A. douzeB. treize C. quatorzeD. quinze

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. i. Nous ______ bien, merci. A. être B. suis C. estD. sommes j. ______ est votre professeur? Mme Hernandez. A. QuelB. Où C. QuiD. Quand k. Comment allez-vous? Pas très bien, je crains. ________ A. C'est gentil!B. Bon pour vous! C. Je vous remercie.D. Quel est le problème?

Activity 1.4 Choose the correct answer from the choices provided. m. Êtes-vous dItalie? ________. A. Non, je ne suis pas. Je suis de la Pologne. B. Oui, ils sont de Pologne. C. Non, je ne suis pas. Je suis de Varsovie. D. Oui, ils sont. Ils sont de Varsovie. l. Amy, c'est mon ami, Nancy. ________. A. Je vais très bien, merciB. Au revoir. C. À plus tardD. Salut, Nancy n. Parlez-vous anglais? ____________ A. Non, jamais.B. Oui, j'ai appris un peu à l'école C. ParfoisD. Je ne sais pas

Activity 1.5 Match the times with the descriptions. 1.11:25 a. sept heures et quart 2.2:30 b. une heure dix 3.1:10 c. deux heures et demie 4. 9:00 d. huit heures et quart 5. 7:15 e. une heure cinquante-huit 6. 7:45 f. onze heures vingt-cinq 7. 8:45 g. huit heures moins le quart 8. 8:15 h. trois heures une 9. 3:01 i. neuf heures moins le quart 10.1:58 j. neuf heures

Activity 1.6 Draw the times below on a clock 1.Il est midi. 2.C'est trois heures moins le quart. 3.Il est dix heures et demie. 4.Il est trois heures trente-cinq. 5. Il est six heures et quart. 6.Il est quatre heures et demie. 7.Il est huit heures moins cinq. 8.Il sept heures moins vingt. 9.Il set onze heures vingt-cinq. 10.Il est une heure moins dix.

Activity 1.7 Write a short paragraph about yourself. Include the following information: Name Where you live Describe the place where you live Your family Your hobbies Which languages you speak