Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Jeudi – le 9 octobre Jaime … Lanniversaire de ma mère cest le _ ____ ! Quest-ce que tu aimes faire après lécole? 1) 2)_________________________________________________.
Mardi – le 9 octobre 1) Quest-ce que tu aimes? 2) Quest-ce que tu naimes pas? 3) Quest-ce que tu aimes faire ? 5) Une feuille dinfinitifs! Jaime… Je naime.
faire? parler français! I. Qu’est-ce que tu aimes J’aime
J’aime…. J’adore je n’aime pas Je déteste
French I - Chapter 2 – Vocab 1
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Qu’est-ce Que tu Aimes faire?
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Unité 2: Quest-ce que tu aimes faire? Objectives– we will be able to: Discuss what we like/dont like and what we prefer Refer to ourselves and others using.
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Leisure Time Activities Chapitre 5 Asking or telling what you like or dislike--Review Tu aimes ______________? Tu aimes __________ ou ___________? Jaime.
LA POSITION DES ADVERBES.
Qu’est-ce que tu fais? What do you do?. Qu’est-ce que tu fais? What do you do?
Exercice #14 1. I like science class because it is interesting.
Exercice #16 1. I like to go to the movie theatre. 1. I like to go to the movie theatre. 2. I like to go to Davids house. 2. I like to go to Davids house.
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
AIMER ADORER DÉTESTER.
Quand les élèves français ont les vacances ils aiment:
Où aimes-tu aller? J’aime aller au parc d’attractions
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Les Loisirs leisure activities Intro Parlez Écrivez Home.
Bonjour! Bienvenue!.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
Tu aimes _______? Do you like?. Oui, j’aime __________.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Sonneur 10/3  What do you like to do in your spare time?  Do you think the French do similar activities?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
La pyramide je j’aime j’aime regarder j’aime regarder la télévision
JE PEUX DIRE LES ACTIVITIES ET PASSE-TEMPS QUE J’AIME FAIRE I CAN TELL WHAT ACTIVITIES AND HOBBIES I LIKE TO DO IN YOUR GUIDED NOTES PACKET PLEASE ADD:
Leçon 7.
C’est à toi1 Revue Qu’est-ce que tu aimes faire?.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Qu’est-ce que tu aimes?.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Qu’est-ce que tu aimes faire?
Chapitre 2 Vocabulaire 1. Répétez! manger Le chocolat.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Grammaire Expressions with faire and jouer AND
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
Je vaisNous allons Tu vasVous allez Il vaIls vont Elle vaElles vont.
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
Les cours. Le but aujourd’hui est I can say what classes I have.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Les verbes en –ER Français I
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Unité 2-B. J’aime (to bike) J’aime faire du vélo.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Conjunctions Use conjunctions to link two ideas or two sentences.
Bien Dit, Level 1 Vocabulaire 2.2. aller à la piscine.
Qu’est-ce que tu aimes ?.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Qu’est-ce que tu aimes faire ? Un Conte de Fées. AIMER = to like j’nous tuvous il / elleils / elles aime aimes aime aimons aimez aiment.
4) ____________________________
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le Futur en français L’OBJECTIF: Je vais apprendre à utiliser le futur en français.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
«Je dis aime» -M- (Matthieu Chedid). Le journal d’échauffement le 6 janvier 0 Le but: I can tell time. 0 I like to swim in the ocean, but I prefer.
Jechante An activity, something that you do. Many (but NOT all) verbs in French end in –ER Parler = TO talk Jouer = TO play Chanter = TO sing Nager =
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Mise en train: Déchiffrez les phrases! 1. au / les / je / regarder / pour / vais / musée / tableaux 2. jeunes / aiment / lycée /
To revise some activities we do To learn some new activities To say what we like to do depending on the weather.
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
La construction: verbe+infinitif J’aime parler anglais. Ils n’aiment pas danser.
Transcription de la présentation:

Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool and at the beach. 3. I like to at the pool and at the beach.

Exercice #17 - Réponses 1. Jaime écouter de la musique, chanter, et danser à la maison. 1. Jaime écouter de la musique, chanter, et danser à la maison. Je naime pas bavarder, mais jaime chatter. Je naime pas bavarder, mais jaime chatter. Jaime nager à la piscine et à la plage. Jaime nager à la piscine et à la plage.

Les devoirs Sort all of the activities we have learned from your favorite to your least favorite. Sort all of the activities we have learned from your favorite to your least favorite.

Lobjectif du jour: Aujourdhui, les élèves vont apprendre les noms de differentes activités et dire ce qu ils aiment faire. Aujourdhui, les élèves vont apprendre les noms de differentes activités et dire ce qu ils aiment faire. Today, students will learn the names of different activities and say what they like to do. Today, students will learn the names of different activities and say what they like to do.

Quest-ce que tu aimes faire? Jaime _________. Jaime _________. Jaime nager. Jaime nager. Jaime beaucoup _________. Jaime beaucoup _________. Jaime beaucoup danser. Jaime beaucoup danser. Jaime __________ et __________. Jaime __________ et __________. Jaime écouter de la musique et chanter. Jaime écouter de la musique et chanter. Jadore ____________. Jadore ____________. Jadore bavarder. Jadore bavarder.

Jaime (beaucoup) / Jadore ___.

bavarder

chanter

danser

dessiner

écouter de la musique

étudier

nager

chatter

utiliser lordinateur

Faire de la planche à roulettes/ Faire du skateboard

Faire du roller

Faire du vélo

Faire du sport

Faire du ski

Faire une promenade

Faire du shopping

Faire les devoirs

Quest-ce que tu aimes faire? Jaime _________. Jaime _________. Jaime nager. Jaime nager. Jaime beaucoup _________. Jaime beaucoup _________. Jaime beaucoup danser. Jaime beaucoup danser. Jaime __________ et __________. Jaime __________ et __________. Jaime écouter de la musique et chanter. Jaime écouter de la musique et chanter. Jadore ____________. Jadore ____________. Jadore bavarder. Jadore bavarder.