Quelle musique écoutes-tu? – What music do you listen to?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quest-ce que tu aimes comme émissions à la télé? What programmes do you like on TV?
Advertisements

To ask about preferences
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
MES MATIERES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Mon opinion du dessin animé “Ratatouille”
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Qu’est-ce qu’on fait? What does one do?
Write a paragraph to introduce yourself
26 Septembre. Directions - Change the indefinite article to a definite article. 1. une chaise 2. des écouteurs 3. des cartes 4. un bureau 5. un livre.
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Task 1: On the 4 postcards, underline the on peut sentences that we have been looking at Task 2: Answer the 4 bonus questions.
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Jadore la natation. (jaime beaucoup la natation.)
Quelle est ta matière préférée?
Qu’est-ce qui te plaît? Chapitre 2.
Lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music.
Tablettes_Stations F1 – Unité 2 Quest-ce que tu aimes faire? Avec qui est-ce que tu aimes…?
Bien dit! CHAPITRE 2 VOCABULAIRE 1. To Talk about Likes and Dislikes.
J’aime + le/la/les J’adore Je n’aime pas Je déteste.
Qu’est-ce que tu aimes?.
What do you do on Wednesday at school?
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Asking/Saying what you would like to eat Qu’est-ce que tu prends pour le petit-déjeuner? (What would you like for breakfast?)  Je prends… (I’ll take…)
©2014 FrenchTeacherResources.com
Bien Dit 3 Vocabulaire, Chapitre 1.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Unité 2 Révision La vie courante.
Chapitre 2 Vocabulaire 1. Répétez! manger Le chocolat.
A person, place, thing, or idea, -classes-school supplies / objects -months/days, -An article (le/la/les/l’or un/une/des/d’),
Une révision Unit 3.5. I like … J’aime … I don’t like … Je n’aime pas.
«Je me sens bien» Xavier V. Combs. Le journal d’échauffement  14. le 23 octobre  Le but: Je peux utiliser les adjectifs avec l’accord.  I like to meet.
Qu’est-ce que tu aimes? Français 1, Chapître 2 étape 1.
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Using ER Verb Endings Français 1. chanter to sing.
Moi, je n’aime pas lire les romans. Et toi? Vous: Disagree Moi, si.
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
What are conjunctions?. Let’s review conjunctions in English! Regardez cette vidéo en anglais. Répondez à la question: What are conjunctions?
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Quelle musique écoutes-tu? mardi le 5 mars Rangez les mots en deux catégories: infinitifs et adjectifs. Joyeux Chanter Trist e différen t Pleure r Acheter.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
ER verbs Téléphoner Parler français Parler espagnol Parler anglais
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
identité l’heure les sujets tu aimes? et pourquoi? les verbs 1pt 1 pt
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
L.O. Talking about jobs Giving opinions
Les matières scolaires
The Angry Family Tree With the Angry Family.
Anyone, someone, no-one and Everyone
Allez viens Leçon 1.
Sonneur 9/3 What do you like to do in your spare time?
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Lesson 13 What people do What people like to do What you want to do
LES VERBS Present tense
Year 8 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 3 and 4
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 3 Tv, music, cinema, sport. La musique Music Quelle.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
(Monday) (Tuesday) (Wednesday) (Thursday) (Friday) (Saturday) (Sunday)
DAVID GUETTA Je suis français. Je suis DJ. J’habite à Paris.
Mes Preferences Outcomes:
Unit 2: Speaking Review.
Sentence building: Traduisez!
Ma journée scolaire.
Transcription de la présentation:

Quelle musique écoutes-tu? – What music do you listen to? J’aime/J’adore/Je n’aime pas/Je déteste – I like/I love/I don’t like/I hate Je ne supporte pas – I can’t stand J’adore la musique de X – I love X’s music. e.g. J’adore la musique de Rhianna = I love Rhianna’s music. Mon chanteur préféré, c’est… – my favourite (male) singer is… Ma chanteuse préférée, c’est… – my favourite (female singer) is… Mon groupe préféré, c’est… – my favourite band is… ça me rend (triste/ennuyée/joyeuse) – it makes me (sad/bored/happy) ça me détend – it relaxes me ça m’énerve – it annoys me ça me donne envie de (danser/chanter/pleurer) – it makes me want to (dance/sing/cry) Oui, je suis d’accord – yes, I agree Non, je ne suis pas d’accord! – no, I don’t agree!

Quelle musique écoutes-tu? – What music do you listen to? J’aime/J’adore/Je n’aime pas/Je déteste – I like/I love/I don’t like/I hate Je ne supporte pas – I can’t stand J’adore la musique de X – I love X’s music. e.g. J’adore la musique de Rhianna = I love Rhianna’s music. Mon chanteur préféré, c’est… – my favourite (male) singer is… Ma chanteuse préférée, c’est… – my favourite (female singer) is… Mon groupe préféré, c’est… – my favourite band is… ça me rend (triste/ennuyée/joyeuse) – it makes me (sad/bored/happy) ça me détend – it relaxes me ça m’énerve – it annoys me ça me donne envie de (danser/chanter/pleurer) – it makes me want to (dance/sing/cry) Oui, je suis d’accord – yes, I agree Non, je ne suis pas d’accord! – no, I don’t agree!