«Toutes les nuits» Colonel Reyel

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Traduisez les phrases Chapitre 5 me, te, nous, vous le, la, les lui, leur y, en.
Advertisements

Talking about the future: what you are ‘going to’ do
The ‘near’ Future.
The Near Future (one of two future tenses in french)
Questions II How do you Form Questions in French??
________________________ Tu vas retourner en…? L/O: To use the future tense to talk about whether you will return to your holiday destination or not STARTER:
Question 1 Comment dit-on I am weak. A Je suis fatigué. B Je ne suis pas faible. C Je suis faible. D Il est faible.
PPS: TSL – December 2009 Le premier pas Jaimerais quelle fasse le premier pas Je sais cela ne se fait pas Pourtant jaimerais Que ce soit elle qui vienne.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music.
1. Je mentends très bien avec _________. 2. Je me chamaille souvent avec ________. 3. Je me fâche avec _________. 4. Je me dit tout avec __________. 5.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
«One Africa» Youssou N’Dour et Idylle Mamba. Le journal d’échauffement le 5 novembre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 donner.
«3 minutes» Kevin Fluchaire. Le journal d’échauffement le 19 novembre 0 Le but: I can talk about the kind of music that I like. 0 I am traveling.
«Mi amor» Vanessa Paradis. Le journal d’échauffement le 2 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. 0 Do you like to cook? 0.
«Stolen car» Mylène Farmer avec Sting. Le journal d’échauffement 0 6. le 26 octobre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 How about going.
«Paris on fire» Wyclef Jean et Passy. Le journal d’échauffement le 16 novembre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 I sort of like.
«Danse» Tal avec Flo Rida. Le journal d’échauffement le 13 novembre 0 Le but: I can talk about doing/liking activities. 0 In a complete sentence,
Jeudi 18 juin Objective Talking about a holiday using long sentences.
«Ah quel grand mystère!». Le journal d’échauffement le 9 décembre 0 Le but: I can talk about common classroom objects. Do you like to cook? Yes,
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
«La marche des rois».
les bonnes résolutions
ABOUT ME/ À PROPOS DE MOI
What do you think these symbols represent in the classroom?!
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
«Bouger, bouger» Magic System
ROLE-PLAY OVERLAP.
French One Chapter 4 Vocabulary one
Vocab Test French to English English to French L’argent Racism
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Français I – lundi le 24 octobre horaire quotidien
I can talk about where I do things and why.
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Les phrases avec FAIRE faire une promenade – to talk a walk
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Pour être prêt: Sortez le devoir- mais, il n’y avait pas de devoir!
Le français 1 Quarter 1 Review.
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
Improving Your Written Work
Day 5 I can talk about where I do things and why.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Sur le calendrier des postes, chaque jour a son saint, et son prénom ! Ryan, le 8 mars Juliana et Julia, le 8 avril Maxime? Le 14 avril Amanda le 9 juillet.
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
Vendredi le 2 Mars Districts
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
LE TRANSPORT - TRANSPORT
Mon pays préféré Standard:
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
How to use the knowledge organiser?
French 2 Chapitre 2 Vocabulaire 2.
Français II – mardi le 24 octobre horaire quotidien
Français I – jeudi le 22 décembre horaire quotidien
Tu sais jouer du/de la…? Tu aimes …?
Tu sais jouer du/de la...?.
Paragraph 4: Les opinions.
A brother un frère.
Partir, Sortir et Dormir
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Unité 5 – Le collège Les règles.
Transcription de la présentation:

«Toutes les nuits» Colonel Reyel

Le journal d’échauffement 9. le 30 octobre Le but: I can talk about doing/liking activities. 6 16 60 66

Le journal d’échauffement 29. le 30 octobre Le but: Je peux montrer la possession. Comment dit-on… I like Halloween because I have fun (je m’amuse). First, I wear a crazy costume. Then, I give candy to all the kids (des gosse) in my neighborhood. Later (Plus tard), I go to a party.

I like Halloween because I have fun (je m’amuse). First, I wear a crazy costume. Then, I give candy to all the kids (des gosses) in my neighborhood. Later (Plus tard), I go to a party. J’aime le Halloween parce que je m’amuse. Premièrement, je porte une costume folle. Puis/après/ensuite/alors, je donne des bons bons à tous les gosses dans mon quartier. Plus tard, je vais à une fête.