Talking about music preferences and music festivals in the past.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les problèmes en vacances
Advertisements

Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Match-up the numbers to the letters
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
EN VACANCES EN VACANCES.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Mini-book WALT: prepare a reference book for next year WILF: key categories (connectives, opinions, justifications, verbs etc) + key topics.
Les Questions.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
LA MUSiQUE.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Aujourd'hui Objectives
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.
Français 2, 12 septembre 2016 Ecrivez Cinq phrases complets: que est-ce que vous aimez bien? Detestez? Adorez? Preferez? N’aimez pas beaucoup? Did you.
les Opinions Comment tu trouves?...
Les matières scolaires
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Grammaire 3 Chapitre 2.
1415frey9W26fitness.
1415frey9W32revision2.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Français 9/25/17 Ouvrez vos livres á la page 26. Faites le 18 Ecoutons. Where can you find an ocean but no water? Plein – plenty. Ragarde, j’en ai plein.
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
1415frey9W28presentfuture.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Lesson Title File Name The Big Idea
La television 1617frey9W24latelevision
Talking about people’s activities
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Vendredi le 2 Mars Districts
Pato et Elly font du sport aussi.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
IL EST HYPERCOOL!.
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Les yeux et les cheveux Year 7
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Journal Grade 9.
Write your answers on lined paper
Le weekend To be able to talk about where you go
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Français 12 fevrier 2018 Ouvrez vos livres á la page 119. Lisez “Tu te rapelles?” Faites le 4 à la page 129. What do you get when you cross a dyslexic.
Starter.
COMMENT DIT-ON How do you say?
Transcription de la présentation:

Talking about music preferences and music festivals in the past. La musique 1617frey9wk23lamusique Talking about music preferences and music festivals in the past. All students will be able to understand phrases about music preferences and music festivals Most students will be able to talk about their music preferences and write simple phrases in the past tense. Some students will be will be able to write a detailed account about a music festival in the past CGP GCSE Revision Guide Page 30 La musique, j’écoute, on a rigolé , on a chanté, il y avait beaucoup de monde, tous les jours, jamais, rarement, des écrans géants World music and festivals Do the homework from slides 25 and 26. Complete all unfinished activities.

: la musique : 1617frey9wk23lamusique Week 23 Learning objective: You will talk about your music preferences and express opinions You will talk about going to a music festival or concert in the past tense. You will revise the past tense and say what you did last weekend.

Rappel Can you find and underline the past tense verbs?

Rock / hip hop / pop / musiques du monde / musique classique / jazz / blues / RnB / hard rock / electro / variété française du de la des de l’

Comment est-ce qu’on dit en français: every day tous les jours several times a week plusieurs fois par semaine seulement pendant les vacances only during the holidays rarement rarely never jamais

pour se tutoyer changez les phrases La musique, est-elle importante pour vous? Quelle sorte de musique préférez-vous? Préférez-vous écouter la radio? des CD? de la musique sur ipod? de la musique sur Internet? pour se tutoyer changez les phrases

La musique, est-elle importante pour toi? Quelle sorte de musique préfères-tu? Préfères-tu écouter la radio? des CD? de la musique sur ipod? de la musique sur Internet?

Je suis d’accord avec … (I agree with) C’est super! Je ne suis pas d’accord avec … (I disagree with) C’est Fantastique! À mon avis … (in my opinion) C’est génial! Selon moi… (according to me) C’est trop cool! Je pense que… (I think that) C’est nul! Je trouve que… (I find that) Il me semble que… (it seems that) C’est d’un ennui! Parce que… (because) Je préfère… (I prefer)

Karima: “Je m’intéresse à la musique. J’écoute surtout de la musique pop, mais j’aime aussi la musique classique de Debussy et de Beethoven. 1. Karima aime la musique pop et la musique classique. ou

Karima: Je fais partie d’un groupe au club des jeunes – je joue de la guitare électrique et du clavier – et chaque samedi soir, on joue ensemble. 2. Elle joue trois instruments dans un groupe. ou .

Karima: Je fais partie d’un groupe au club des jeunes – je joue de la guitare électrique et du clavier – et chaque samedi soir, on joue ensemble. 3. Le groupe joue ensemble chaque jour. ou

Karima: À Noël, on a donné un concert de chansons des Beatles. C’était super!” 4. Elle a donné un concert. ou

Read the speech bubbles Read the speech bubbles. Each person talks about what he or she did in the past.

Listening

Reading

Write a phrase to match each picture 1-6. Use slide 10 as a reminder.

Write phrases for each person 1-4.

Prepare an oral presentation using the ideas from the picture below.

Writing

Writing

Homework Task 1 Answer the questions in English: 1 What did Alyzée do last weekend? 2 Who did Alyzée go with? 3 What sort of music did they listen to? (3 points) 4 What does Alyzée say about the concert? (2 points) 5 What did they do all evening? What did they do after the concert? (2 points) Total: 10 points

Writing Les devoirs – Homework Task 2 Complete and save the final draft of your writing work. Writing