Games and instructions

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Advertisements

A POWER POINT DEMONSTRATION. The End. Just kidding! This is serious stuff.
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Nous allons… Parler, écouter, mémoriser, réfléchir.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Boucle d’Or et les trois ours
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Feelings, numbers, colours
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Broomlands Primary 1+2 French Resources
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
Key language Block 4.
Games and instructions
Le Corps.
Games and instructions
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
Les animaux domestiques
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 1.
Les Fruits :.
C’est la baleine
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 3.
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
KEY LANGUAGE GRADE 5 / PLS 3 / TERM 1.
KEY LANGUAGE P7 / PLS3 / BLOCK 1.
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Salut cher orange! Monsieur Couleur
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Comptes les points noirs !!!
Qui est-ce? NB: This version of Guess Who has been created using copyright free images from There are versions of the game available to.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
Révision – Phrases Importantes
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
1. Comment t’appelles-tu?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
L’Halloween (Où est…..?) presentation to revise/introduce simple directions in French KS2: Ou est….? Tournez a droite/a gauche Allez tout droit.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Comptes les points noirs !!!
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
1. Comment t’appelles-tu?
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Nous allons apprendre des fruits!
Comptes les points noirs !!!
4.1 Je peux parler de mon avenir
L’orchestre des animaux
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Comptes les points noirs !!!
Transcription de la présentation:

Games and instructions

“1 2 3 soleil” - Musical statues Make a line Listen to “1, 2, 3…” Come forward When I say “soleil” Stop! When I say “imitez un animal” Act like this animal Faites une ligne Écoutez “1 2 3…” Avancez Quand je dis soleil Arrêtez ! Quand je dis: imitez un animal Imitez l’animal

Le jeu du cercle - The circle game On fait un cercle Écoutez Bleu, rouge, vert, bleu rouge, vert Les bleus, courez ! Retournez à votre place Vite ! Let’s make a circle Listen Blue, red, green, blue red green The blues, run! Go back to your place/seat Quickly!

Les voix différentes - Different voices Écoutez Répétez Encore Plus fort Doucement Très bien Super Listen Repeat Again Louder Quietly Very good Great

Devinez le fruit – Guess the fruit Close your eyes Hold the bag Touch the fruit Guess What fruit is it ? Is it an apple ? Yes No Fermez les yeux Prenez le sac Touchez le fruit Devinez C’est quel fruit ? C’est une pomme ? Oui Non

Trouvez les fruits - Find the fruits Trouvez une tomate Trouvez 2 tomates Dans la classe Dans le jardin Vite ! Find a tomato Find 2 tomatoes In the classroom In the garden Quickly!

Le jeu de dé – The dice game Lancez un dé Dessinez Un visage 1 = la tête 2= les yeux 3= le nez 4= la bouche 5= les oreilles 6= les cheveux Roll a dice Draw A face 1 = the head 2= the eyes 3= the nose 4= the mouth 5= the ears 6= the hair

Jacques a dit - Simon says Écoutez Je suis Jacques Jacques a dit Touchez la tête Ne touchez pas la tête Gagné Perdu Listen I am Jacques Simon says Touch your head Don’t touch your head You have won You have lost

Le jeu de “Snap” – Snap game 2 par 2 Face à face Retournez une carte En même temps Si les cartes sont similaires Dites “snap” Pour gagner, continuez jusqu’à la fin des cartes In pairs Face to face Turn a card over At the same time If the cards are the same Say “snap”! To win, keep going until the end of the cards

Le jeu du béret – The béret game Maintenant, la classe, un jeu ! Regardez ! Faites 2 lignes Le béret au milieu Attention ! Numéro un Partez ! Attrapez le béret/ *le fruit Équipe bleu, combien de points ? Bravo ! Now class, a game! Watch! Make 2 lines The beret in the middle Ready ! Number one Go! Grab the hat/*the fruit Blue team, how many points? Well done!

Le jeu du béret How to play the game This is a traditional French PE/playground game. Organise children in 2 teams of equal numbers, facing each other in 2 lines A béret (traditionally) or any object or flashcard is put in the middle The teacher gives a number in French to each team member (the same numbers from 1 to …. are given to each team)* All pupils line up (randomly, ie, not in the order of the given numbers). The teacher calls out a number. The corresponding numbers on each team rush to try and grab the beret/object/flashcard in the middle. The fastest to grab it and get back to his/her place wins a point for their team Continue until all numbers have been called. The team with the more objects/cards wins.