Past continuous Le passé en be +-ing. Past continuous Le passé en be +-ing Je l’utilise pour parler d’une action qui était en cours à un moment précis.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Limparfait. Pour traduire: was/were & ing Il dansaitHe was dancing Ils dansaientThey were dancing.
Advertisements

Français Deux Raconter une histoire au passé (Telling a story in the past)
PC vs. Imparfait L’imparfait = Le passé composé = short video footage
Preterit simple Preterit ING Past perfect
WHAT WAS HE DOING? GUINEVERE AND LANCELOT FELL IN LOVE! BUT…
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Passé Composé ou Imparfait?
LE PRESENT ER VERBS JE TU IL/ELLE ON NOUS VOUS ILS/ELLES
Les objects directs. A direct object receives the action of the verb. It answers the question: whom or what I see the bird. What do I see? The bird. The.
Limparfait et le passé composé. Completed action Completed action Specific action or event at specific point in past Specific action or event at specific.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Le Passe Compose des Verbes Irréguliers
Jeudi, le 10 octobre Objectif de la leçon: To be able to form and detect the Imperfect Tense in French. e.g. I used to buy/ I was buying Olympics values.
Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Limparfait Narrating in the past Formation: Same for all endings (ER, IR, RE) Find the stem: drop the -ons ending from the nous form in the present tense.
Use of the Imperfect. Time Use the imperfect when talking about time in the past. Il était une heure. Il était onze heures et demie. Il était huit heures.
Le present et le passé composé. OBJECTIF To be able to recognise and say at least 10 verbs in the present tense To be able to recognise and say at least.
Le négatif et le Passé Composé I did not do my homework I have never been to the cinema The ne and the pas/jamais go round the auxiliary verb Look at.
Les Cartes de Grammaire
Past Simple – Past Continuous Emploi du prétérit en anglais
Le système des temps en anglais
Quit A. La description dun événement: le passé composé et limparfait p. 128 Vive la nature! UNITÉ 3 3 PARTIE 2 B. Limparfait et le passé composé dans la.
Le Passé Composé et LImparfait Comparaison. Limparfait You already know the imparfait is used to: Say what was happening (not what happened) Say how things.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Limparfait Un temps passé. Signifie Im = not Parfait = completed.
1. How many ingredients do you need to form the past tense? 2. Can you name them? 3. What is the correct form of avoir with je? 4. What is the correct.
L'Imparfait Une leçon par Mme Gareau.
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
Le passé composé. jouer j tu il elle on nous vous ils elles ai joué as joué a joué avons joué avez joué ont joué
Dont Be Late part one With the Angry Family Wow, that is a nice new clock. Wow, ça cest une belle horloge toute neuve.
formation and explanation
Imparfait v. Passé Composé
+ Les Objets Directs et Leurs Pronoms. Mais oui Mlle. Tu sais que je laime! Cest mon sport préféré!! Dis, Gustave, aimes-tu le foot?
Limparfait ou le Passé Composé?. Limparfait endings Parler Je parlais Tu parlais Il/elle/on parlait Nous parlions Vous parliez Ils/elles parlaient.
Past tense: Le Passé Composé
Le futur proche The immediate future tense means “I am going to …”
Le système des temps en anglais
IMPARFAIT OR PASSÉ COMPOSÉ?. JUAN SPOKE FROM ONE UNTIL TWO O’CLOCK.
L’imparfait (The imperfect tense) Le Passé Composé is used to describe completed actions of specific past events.
J’ai choisi– I have chosen D’écrire– to write about Je le trouve– I find him/her Il/elle est – he/she is Actor / actrice – actor Chanteur – singer joueur.
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Pour demander l’heure, je dois dire… What time is it? Have you got the time?
DETECTIVES STORIES.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. What do the expressions depuis, il y a... que, voilà... que, ça fait... que.
Le verbe aller : to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
LET’S REVISE FOR THE TEST!
You are going to revise how to talk about your daily routine. But before, look at this document and describe.
Les Temps du Passé.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
L’imparfait/imperfect:. The imperfect is another past tense which is used in three different circumstances: 1)Descriptions in the past:  Descriptions.
THE SIMPLE PAST/PRETERIT SIMPLE
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
OBJECTIFS: C: To know and use at least 6 verbs in the “je” form of the imperfect tense. B: To be able to form the “je” form of the imperfect tense yourself,
Les verbes au présent Amelia Lonnes. Être – to be Je suis Nous sommes Tu es Vous êtes Il/Elle est Ils/Elles sont.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Le judo J’ai fait du judo La danse J’ai fait de la danse/ J’ai dansé Le Volley J’ai joué l’équitation.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
travailleravoir allervoyager commencernettoyer aiderdistribuer apporterpréparer classerobserver parlerlivrer porterapprendre finirranger to work to go.
DO NOW : 9/14 Translate in to English: 1.J’ai parlé avec le prof. 2.Nous avons dansé hier soir. 3.Tu as regardé la télé. 4.Vous avez obtenu le permis de.
I try to do my homework
Lundi 31 octobre Français II Les lieux hantés en France
I was having lunch when they arrived.
 Pronouns  To be  Present simple /  Present Continious  Adverbs of frequency  Comparatives /  Superlatives  As + adj + as  Will / be going to.
ENGLISH COURSE Mohammed Ali Al-Mouldi Hamdi.  Pronouns  To be  Present simple /  Present Continious  Adverbs of frequency  Comparatives /  Superlatives.
Describe people’s actions (Be+V-ing)
Range les nombres du plus petit au plus grand.
Jeudi 24 Janvier Français PreAP/AP
Transcription de la présentation:

Past continuous Le passé en be +-ing

Past continuous Le passé en be +-ing Je l’utilise pour parler d’une action qui était en cours à un moment précis du passé. Now FuturePast XX 6 o’clock She …..………(do) her homework at 6 o’clock. was doing

Past continuous Le passé en be +-ing Je l’utilise pour parler de deux actions simultanées dans le passé. Now FuturePast XX 1 X X 2 I …………….. (watch) TV while she ……………. (read) 1 2 was watching was reading

Past continuous Le passé en be +-ing Now FuturePast X Je l’utilise pour parler d’une action interrompue par une autre action dans le passé. 1 2 interruption While she..………. her homework, the phone ……. 12 was doing rang