Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes This PowerPoint contains: Slides 3 to 9: a simple presentation of diurnal animals, with 6 examples, flashcards and sound files. Slides 10 to 16: a simple presentation of nocturnal animals, with 6 examples, flashcards and sound files. Slides 17 to 20: the animal game – competing teams practise classifying animals, with instructions, mini cards and sound files. Slide 21: now your turn … research new diurnal and nocturnal animals, find their French names and make mini cards to present them to the class. Add the new cards to the animal game. - Slides 22 to 24: an English translation of all previous slides.
Les animaux diurnes Un animal diurne, qu’est-ce que c’est ? C’est un animal actif principalement le jour. Normalement, il dort la nuit. Par exemple :
un chien
un cheval
une vache
un écureuil
un papillon
un aigle
Les animaux nocturnes Un animal nocturne, qu’est-ce que c’est ? C’est un animal actif principalement la nuit. Normalement, il dort le jour. Par exemple :
une chouette
un hibou
un hérisson
un blaireau
une chauve-souris
un papillon de nuit
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : le jeu des animaux (1) Testez vos connaissances ! Organisez 2 équipes de 4 personnes. Donnez un nom d’animal français à chaque équipe (par exemple : les chiens …) Découpez les mini cartes (page 19) et donnez une série de mini cartes par équipe. Mélangez et mettez les cartes dans un sac ou une boîte. Imprimez le tableau (page 20) et donnez un tableau par équipe. Placez les 2 tableaux sur une table avec les compétiteurs des 2 équipes en ligne, comme ça : équipe A X4-X3-X2-X1 X1-X2-X3-X4 équipe B tableau tableau
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : le jeu des animaux (2) équipe A X4-X3-X2-X1 X1-X2-X3-X4 équipe B Au top départ, le premier compétiteur de chaque équipe (X1) prend une carte dans le sac de son équipe. X1 regarde la carte et pose l’animal sur le tableau, dans la catégorie « diurne » ou « nocturne », et prend la place de X4. X2 continue … Attention: c’est un jeu de rapidité – la première équipe qui complète le tableau correctement gagne ! Option : les compétiteurs donnent oralement le nom de l’animal et la catégorie appropriée. Exemple : C’est un chien. C’est un animal diurne. tableau tableau
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : le jeu des animaux (3) À vous … Recherchez des animaux diurnes et nocturnes supplémentaires (cherchez les noms français dans un dictionnaire français-anglais ou sur Internet). Préparez des mini cartes avec, sur une face, une photo de l’animal et, sur l’autre face, le nom français de l’animal. Présentez les animaux supplémentaires à la classe. Ajoutez les cartes dans le jeu.
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : traduction (1) Slide 3: Diurnal animals. What is a diurnal animal? It’s an animal that is mainly active during the day. Normally he sleeps during the night. For example: Slide 4: a dog Slide 5: a horse Slide 6: a cow Slide 7: a squirrel Slide 8: a butterfly Slide 9: an eagle Slide 10: Nocturnal animals. What is a nocturnal animal? It’s an animal that is mainly active during the night. Normally, he sleeps during the day. For Slide 11: an barn owl Slide 12: an owl Slide 13: a hedgehog
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : traduction (2) Slide 14: a badger Slide 15: a bat Slide 16: a moth Slide 17: Diurnal animals and nocturnal animals: the animal game. Test your knowledge! Organise two teams of 4 people. Give each team a French animal name (for example: the dogs…..) Cut out the mini cards (page 19) and give each team a set of cards. Mix and place the cards in a bag or a box. Print the table (page 20) and give each team a table. Place two tables on the table with the competitors from the 2 teams in a lign, like this. Team A X4-X3-X2-X1 X1-X2-X3-X4 Team B tableau tableau
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : traduction (3) Slide 18: At the starting signal the first competitor from each team (X1) takes a card from their team’s bag. X1 looks at the card and places the animal in either the diurnal or nocturnal category and then takes X4’s place. X2 continues….Be careful: it’s a game of speed – the first team to complete the table correctly wins! Option: the competitors say the name of the animal and the correct category. Example: It’s a dog. Its a diurnal animal. Slide 21: Diurnal animals and nocturnal animals: the animal game. Your turn! Research additional diurnal and nocturnal (find their French names using a French-English dictionnary or on the Internet). Prepare mini cards with a photo of an animal on one side and the French name on the other side. Present the additional animals to the class. Add the cards to the game.