Les animaux diurnes et les animaux nocturnes

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Boucle d’Or et les trois ours
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Quels fruits flottent ? Quels fruits coulent ? Le fruit flotte.
What about discrete point skills?
Français I Leçon 1B - vocabulaire
controle classe de sixieme
Speaking Exam Preparation
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Les matières scolaires
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Qu’est-ce que c’est? 1A.1 Nouns & Articles p
Games and instructions
La comptine des mois.
Games and instructions
Games and instructions
L’Épiphanie et la galette des rois
Les animaux domestiques
Conjugating regular –er verbs en français
Les hiboux et les chouettes
Mercredi 15 Novembre Français PreAP-AP
les continents et les océans
Les Fruits :.
Qui est-ce?.
Les animaux de la ferme.
Vive le vent.
Douce nuit….
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
L’Italie.
Dans la salle de classe.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
À la ferme Les objectifs
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
I can describe singular and plural objects.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
in French and in English
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
La météo.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Introductory slide to see what pupils remember.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Français Les animaux (2).
Les yeux et les cheveux Year 7
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Quelle est la date aujourd’hui?
Unité 2 – Frères et soeurs!
Y8 Homework (Mr Hodgson)
Lesson 3.
Le conditionnel « Would ».
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Dans ma Salle de classe
Le Passé Composé (Perfect Tense)
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
L’orchestre des animaux
Starter.
L’architecture romane et gothique
Français 2, 14 Novembre 2016 Unscramble the words on the board and write aq complement to a friend for each item. What do you get if you cross an alley.
As-tu un animal? Objectif: to be able to say what
Transcription de la présentation:

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes This PowerPoint contains: Slides 3 to 9: a simple presentation of diurnal animals, with 6 examples, flashcards and sound files. Slides 10 to 16: a simple presentation of nocturnal animals, with 6 examples, flashcards and sound files. Slides 17 to 20: the animal game – competing teams practise classifying animals, with instructions, mini cards and sound files. Slide 21: now your turn … research new diurnal and nocturnal animals, find their French names and make mini cards to present them to the class. Add the new cards to the animal game. - Slides 22 to 24: an English translation of all previous slides.

Les animaux diurnes Un animal diurne, qu’est-ce que c’est ? C’est un animal actif principalement le jour. Normalement, il dort la nuit. Par exemple :

un chien

un cheval

une vache

un écureuil

un papillon

un aigle

Les animaux nocturnes Un animal nocturne, qu’est-ce que c’est ? C’est un animal actif principalement la nuit. Normalement, il dort le jour. Par exemple :

une chouette

un hibou

un hérisson

un blaireau

une chauve-souris

un papillon de nuit

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : le jeu des animaux (1) Testez vos connaissances ! Organisez 2 équipes de 4 personnes. Donnez un nom d’animal français à chaque équipe (par exemple : les chiens …) Découpez les mini cartes (page 19) et donnez une série de mini cartes par équipe. Mélangez et mettez les cartes dans un sac ou une boîte. Imprimez le tableau (page 20) et donnez un tableau par équipe. Placez les 2 tableaux sur une table avec les compétiteurs des 2 équipes en ligne, comme ça : équipe A X4-X3-X2-X1 X1-X2-X3-X4 équipe B tableau tableau

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : le jeu des animaux (2) équipe A X4-X3-X2-X1 X1-X2-X3-X4 équipe B Au top départ, le premier compétiteur de chaque équipe (X1) prend une carte dans le sac de son équipe. X1 regarde la carte et pose l’animal sur le tableau, dans la catégorie « diurne » ou « nocturne », et prend la place de X4. X2 continue … Attention: c’est un jeu de rapidité – la première équipe qui complète le tableau correctement gagne ! Option : les compétiteurs donnent oralement le nom de l’animal et la catégorie appropriée. Exemple : C’est un chien. C’est un animal diurne. tableau tableau

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : le jeu des animaux (3) À vous … Recherchez des animaux diurnes et nocturnes supplémentaires (cherchez les noms français dans un dictionnaire français-anglais ou sur Internet). Préparez des mini cartes avec, sur une face, une photo de l’animal et, sur l’autre face, le nom français de l’animal. Présentez les animaux supplémentaires à la classe. Ajoutez les cartes dans le jeu.

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : traduction (1) Slide 3: Diurnal animals. What is a diurnal animal? It’s an animal that is mainly active during the day. Normally he sleeps during the night. For example: Slide 4: a dog Slide 5: a horse Slide 6: a cow Slide 7: a squirrel Slide 8: a butterfly Slide 9: an eagle Slide 10: Nocturnal animals. What is a nocturnal animal? It’s an animal that is mainly active during the night. Normally, he sleeps during the day. For Slide 11: an barn owl Slide 12: an owl Slide 13: a hedgehog

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : traduction (2) Slide 14: a badger Slide 15: a bat Slide 16: a moth Slide 17: Diurnal animals and nocturnal animals: the animal game. Test your knowledge! Organise two teams of 4 people. Give each team a French animal name (for example: the dogs…..) Cut out the mini cards (page 19) and give each team a set of cards. Mix and place the cards in a bag or a box. Print the table (page 20) and give each team a table. Place two tables on the table with the competitors from the 2 teams in a lign, like this. Team A X4-X3-X2-X1 X1-X2-X3-X4 Team B tableau tableau

Les animaux diurnes et les animaux nocturnes : traduction (3) Slide 18: At the starting signal the first competitor from each team (X1) takes a card from their team’s bag. X1 looks at the card and places the animal in either the diurnal or nocturnal category and then takes X4’s place. X2 continues….Be careful: it’s a game of speed – the first team to complete the table correctly wins! Option: the competitors say the name of the animal and the correct category. Example: It’s a dog. Its a diurnal animal. Slide 21: Diurnal animals and nocturnal animals: the animal game. Your turn! Research additional diurnal and nocturnal (find their French names using a French-English dictionnary or on the Internet). Prepare mini cards with a photo of an animal on one side and the French name on the other side. Present the additional animals to the class. Add the cards to the game.