YEAR 3 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 2

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
OBJECTIF Quest-ce quon va faire? You will be able to identify some pets You will be able to what pets you have, havent got and would like Grammar structures:
Advertisements

As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
La famille et les animaux. Révision Qu’est ce que c’est? 1.J’ai une s……….. qui s’appelle Sara 2.J’ai deux f…………qui s’appellent Tom et Chris 3.Voici mon.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
LA CLOCHETTE PERSPECTIVE CHANGE PRACTICE QUIZ
WALT: Say what we have/don’t have
Leçon 1 : La famille.
Leçon 2C My/your.
Tu as un animal?.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
Use the model letter below to help write your own
The Angry Family Tree With the Angry Family.
Key language Block 3.
Possessive Adjectives
La famille = Family.
The PowerLanguage Platform
The PowerLanguage Platform
Les animaux domestiques
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Peppa Pig.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
YEAR 6 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1
Chansons de Noël.
Les jouets de NoëL.
Les noms Mere -mother femme-woman/lady Frere-brother Soeur-sister
KEY LANGUAGE GRADE 3 / PLS 3 / TERM 2.
_ _ -_ _/_ _ /_ _ _ _ _ _/_ /_ _/ _ _ _ _ _ _?
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1
Your task Design a PowerPoint to present your family – use the vocabulary we have learned in class!
Talking about your family members
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
La Personne Spéciale Français 2017.
Day 4 Do you guys like your family?
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
Vocabulaire La famille.
INFORMATIONS PERSONELLES
Révision de l’alphabet
Les animaux domestiques – Pets
Mme Medjdoub Devoir hebdomadaire 6 ième (Year 7) Autumn T2.
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P1 / PLS1/ BLOCK 1.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Jeudi 1 février Français II
Possession jour #2 avec « de »
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
MA FAMILLE – MY FAMILY MY MUM MY DAD MY BROTHER MY SISTER MY AUNT  
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Objectifs: to talk about pets
Vendredi 14 septembre Français I
La Famille Cont’d.
WALT: Say what we have/don’t have
Les animaux domestiques – Pets
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
5 ?. 5 ? Qui est dans ta famille? ? Qui est dans ta famille? Dans ma famille j’ai… Un cousin Un grandpère Un oncle.
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Describe my personality
Les couleurs Bleu Rouge Vert Blanc Orange.
Transcription de la présentation:

YEAR 3 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 2 KEY LANGUAGE YEAR 3 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 2

YEAR 3 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 2 key language (1) Qui a un animal à la maison ? Tu as un animal à la maison ? Qu’est-ce que c’est (ton animal) ? C’est un chat ? Non, ce n’est pas un chat Oui, c’est un lapin ! Regardez ! C’est le lapin de Tidou Il est mignon ! Comment il s’appelle ? Comment elle s’appelle ? Who’s got a pet? Do you have a pet? What is it (what is your pet)? Is it a cat? No, it’s not a cat Yes, it’s a rabbit! Look! (group of pupils) It’s Tidou’s rabbit He’s cute! What’s his name? What’s her name?

YEAR 3 /2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (2) Il s’appelle Pinpin Elle s’appelle…. Il est blanc et marron Elle est blanche et marron Il / Elle a deux ans Moi, j’ai un animal Oui, j’ai un chat Oui, j’ai un chien et un poisson Non, je n’ai pas d’animal Non, je n’ai pas de chat Je voudrais un hamster His name is Pinpin/He’s called… Her name is…/She’s called He is white and brown She is white and brown He/She is 2 years old I have a cat Yes, I have a cat Yes, I have a dog and a fish No, I haven’t got a pet No, I haven’t got a cat I would like a hamster

YEAR 3 /2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (3) The family The mum The dad The brother The sister The grandma The grandpa The baby La famille La maman Le papa Le frère La soeur La mamie Le papi Le bébé

YEAR 3 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (3) C’est la famille de Toutou C’est la maman de Toutou C’est ma famille C’est ma maman C’est mon papa C’est mon frère C’est ma soeur C’est qui ? C’est ton papa ? C’est ta maman ? It’s Toutou’s family It’s Toutou’s mum It’s my family That’s my mum That’s my dad That’s my brother That’s my sister Who is it? Is it your dad? Is it your mum?

YEAR 3 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (4) Une tortue Un rat Les enfants Jamais on a vu Jamais on ne verra La famille tortue Courir après les rats Le papa Tortue Et la maman Tortue Et les enfants Tortue Iront toujours au pas A turtle A rat The children Never have we seen Never will we see The turtle family Run after rats Daddy Turtle And mummy Turtle And Turtle children Will always walk slowly

YEAR 3 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (5) Je suis le papa bleu Je suis la maman jaune Ah, c’est toi ! C’est qui ? C’est le papi ? Regardez Écoutez Répétez I am the blue dad I am the yellow mum Ah, it’s you! Who is it Is it the grandad? Look (group of pupils) Listen (group of pupils) Repeat (group of pupils)

YEAR 3 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (6) qui est responsable… ? je suis responsable…. du tableau du matériel du recyclage de la météo de la bibliothèque des lumières et de la porte je suis…. le/ la chef de rang le messager la messagère l’assistant de classe l’assistante de classe Who is responsible for…? I am responsible for/I am the… Board cleaner Equipment person Recycling person Weather person Library helper Lights and door person I am the… Line leader Messenger (boy) Messenger (girl) Class Helper (boy) Class Helper (girl)

YEAR 3 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 2 key language (7) C’est Noël ! Joyeux Noël ! le père Noël les cadeaux le sapin une boule une cloche une étoile un bonhomme de neige It’s Christmas Merry Christmas Father Christmas Presents The Christmas tree A bauble A bell A star A snowman