YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les parties du corps!.
Advertisements

Les Parties du Corps Vocabulaire:
Comment es-tu? What are you like?.
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Le corps Lundi onze janvier 2010 Objectifs: Can I name at least
Quel est l’intrus?.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
1 Le Corps May le pied 3 le bras 4 le nez.
 Pour la leçon d’aujourd’hui, nous allons apprendre les parties du corps humain. (For today's lesson we will learn the parts of the human body) LES.
La description (expressions avec « have got »)
Le Corps The Body.
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Les devoirs - homework Instructions:
Feelings, numbers, colours
REVISION: Le corp et le visages
Vocabulaire électronique
Les couleurs Y3 Autumn 2 Vocab bleu blue blanc white rouge red orange
Les parties du corps Le visage.
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
Key language Block 4.
Games and instructions
Le Corps.
Allez viens Leçon 1.
Games and instructions
Comment est-il? J’ai longs raides bruns
The PowerLanguage Platform
The PowerLanguage Platform
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
French 1st Level The Weather.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
La description physique
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 3.
La description.
YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Pablo Picasso P____ P_______
Salut cher orange! Monsieur Couleur
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet.
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
INFORMATIONS PERSONELLES
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
les parties du corps = parts of the body la tête = head
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Comment sont les cheveux ?
Draw the following monsters.
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P1 / PLS1/ BLOCK 1.
Tu as les cheveux comment ?
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
Les yeux et les cheveux Year 7
La description.
Aujourd’hui nous allons…
La description.
Le corps  La fille Le garçon.
Starter activity Can you remember all the colours in French?
SHOPPING ROLE PLAY Key Language
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
L’objectif: Les parties du corps
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3 KEY LANGUAGE YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3

YEAR 2 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (1) La tête Les yeux Un oeil Le nez Les oreilles Une oreille La bouche Le pouce Les cheveux La main / les mains Le pied / les pieds La jambe / les jambes The head The eyes An eye The nose The ears An ear The mouth The thumb The hair The hands The feet The legs

YEAR 2 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (2) Beetle drive: Lancez le dé Lance le dé Dessinez la bouche Dessine la bouche Dessinez dans l’ordre Dessinez dans le désordre Les monstres: Écoutez Dessinez le monstre C’est un monstre avec… Throw the dice (group) Throw the dice (one person) Draw the mouth (group) Draw the mouth (one person) Draw in the right order(group) Draw in the wrong order (group) Listen (group) Draw the monster (group) It’s a monster with…

YEAR 2 /2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (3) C’est mon nez C’est ma bouche Voilà mes yeux Aïe ! J’ai mal ! J’ai mal au nez J’ai mal à la tête J’ai mal aux oreilles J’ai mal à l’estomac Le jeu des miroirs Mimez Mime This is my nose This is my mouth These are my eyes Ouch! I’m sore! I have a sore nose I have a sore head I have sore ears I have a sore stomach The mirror game Mime (group) Mime (1 person)

YEAR 2 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (4) J’ai les yeux… noirs bleus marron verts J’ai les cheveux…. bruns châtains roux blonds I have… black blue brown green … eyes red blond …hair

YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3 key language (5) Le cabinet du docteur Le docteur La pharmacie Le pharmacien La pharmacienne Le patient La patiente Un médicament The doctor’s surgery The doctor The pharmacy The pharmacist (masc) The pharmacist (fem) The patient (masc) The patient (fem) Medicine

YEAR 2 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (6) Bonjour Docteur Bonjour Angus Ça va ? Non, ça ne va pas bien J’ai mal… Bon ! Je regarde… Alors, voilà un médicament Bon ! Alors, comme ça, ça va ? Oui, merci, au revoir ! Merci Docteur Au revoir ! Hello Doctor Hello Angus Are you ok? No, I’m not ok? I have a sore… Ok ! I’ll have a look So, here is some medicine Ok ! Is it better like this? Yes, thanks. Bye ! Thank you Doctor Bye bye!

YEAR 2 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (7) Parlez Chut, en silence Levez la main Baissez la main Levez le pouce Baissez le pouce Talk (group) Quietly Put your hand up (group) Put your hand down (group) Put your thumb up (group) Put your thumb down (group)

YEAR 2/ 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (8) Un artiste français Claude Monet Georges Seurat Paul Gauguin Henri Matisse Un peintre Un autoportrait Un tableau Une peinture Un dessin Un collage Une photo A French artist A painter A self-portrait A picture A painting A drawing A collage A photo