Poverty/Homelessness

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
AFRICAN DEVELOPMENT BANK BANQUE AFRICAINE DE DEVELOPMENT
Advertisements

Lire et écrire les valeurs de positions décimales Objectif.
Jackie, Michelle et Taylor
On fait les courses... mais cest combien? How much is it? How much can we buy?
Avez-vous faim?. Avez-vous faim? Il y a 963 millions personnes mal nourris dans le monde aujourd’hui.
Madagascar French 4 Madagascar. Objectifs du Millenaire pour le Developpement (Millenium Development Goals) Il ya 8 bjectifs que tous le membres de l’ONU.
Future and simple Future
La fontaine est l’arbre. La fontaine est à coté de l’arbre.
The Role of Competition Agencies in The E-Commerce World Le rôle des organismes en matière de concurrence dans le monde du commerce électronique John K.
Le bilan d’une banque en 2008 The balance sheet of a bank in 2008.
En ville I can: Talk about what is near my house I will: Learn new vocabulary for places in a town.
December 4, 2012 Steven Santiago. Danser  Je danse la salsa avec ma copine.  I Dance salsa with my girlfriend.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
Key Stage 2. Lesson 2, Starter Activity Le commerce équitable.
Education post-16 Jobs, career choices and ambitions Lesson plan slides.
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
Plan fédéral de lutte contre la pauvreté
From Implementing Cisco IP Routing (ROUTE) Foundation Learning Guide by Diane Teare, Bob Vachon and Rick Graziani ( ) Copyright © 2015 Cisco Systems,
Role-play practice: GCSE French, paper 2, Speaking
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Poverty/homelessness
La maison Les pièces.
Point de départ The verb avoir (to have) is used frequently. You will have to memorize each of its present tense forms because they are irregular.
Point de départ In Leçon 6B, you learned about indirect objects. You are now going to learn about direct objects. © 2015 by Vista Higher Learning, Inc.
Anna-Liisa Aunio Loyola College for Diversity and Sustainability
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
B4 – expliquer le recours à la publicité pour promouvoir la santé (
FINAL Canadians have access to some of the world’s highest quality food produced right here at home under the stewardship of Agrologists. We are the scientists.
Point de départ The verb avoir (to have) is used frequently. You will have to memorize each of its present tense forms because they are irregular.
L’objectif To use prepositions to describe my home To use comparatives
Theme Two Speaking Questions
Cours soins de plaies à l’intention des infirmières œuvrant dans les communautés des Premières Nations du Québec.
Chapter 2 Vocabulary 2 French 2
Les Devoirs Leçon 13.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Vocab Test French to English English to French L’argent Racism
Le rôle de la sécurité sociale dans le développement social et économique Discussion récurrente sur l’objectif stratégique de la protection sociale (sécurité.
-er verbs French I.
Theme Two Speaking Questions
Test de vocabulaire Richesse et pauvreté.
Point de départ The verb avoir (to have) is used frequently. You will have to memorize each of its present tense forms because they are irregular.
Passé composé the –ed past tense in French
About INTEGRA The Integrated community, probation and prison services radicalisation prevention approach strives to improve the transition process between.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
International Society of Nurses in Genetics (ISONG)
Point de départ In Level 1, you learned to use indirect and direct object pronouns. Now you will learn to use these pronouns together. © 2015 by Vista.
Point de départ To identify or point out a noun with the French equivalent of this/these and that/those, use a demonstrative adjective before the noun.
METRO correction C.E. + T.E.
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Regular –er verbs Identify these infinitives
GCSE ROLE PLAY At the café
International Society of Nurses in Genetics (ISONG)
Ecole Chercheurs «Systèmes alimentaires et villes : interactions, innovations et leviers pour la durabilité » 21 janvier 2019 – 18h15 - Montpellier Intervention.
Spell -Changing Er verbs
Travail de cloche Translate into French: After I withdraw money from the ATM I will go to the jewelry store and buy a necklace.
5.1 Handyperson You’ve been hired to fix several items on a home. You need to climb the ladder to fix each item. You climb the ladder by answering questions.
Technology vocabulary learning lists
Technology in everyday life
Unité 5 – Le collège Les règles.
WE EMPOWER A Programme by UN WOMEN, the European Union and the International Labour Organization Un programme de l’ONU Femmes, l’Union Européenne et l’Organisation.
Changez des vies Pour la vie. Donnez..
Transcription de la présentation:

Poverty/Homelessness

Learning objectives To extend vocabulary related to poverty. To examine the causes and effects of poverty. To use il faut + infinitive. Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved.

Reliez la pauvreté la faim la dette la mauvaise santé l’analphabétisme le chômage le problème des sans-abris l’inégalité la guerre

Reliez la pauvreté la faim la dette la mauvaise santé l’analphabétisme le chômage le problème des sans-abris l’inégalité la guerre debt unemployment hunger homelessness poverty inequality illiteracy bad heath war

Discutez – c’est une cause ou un effet de la pauvreté? Copyright © AQA and its licensors. All rights reserved.

Reliez 1. améliorer l’éducation 2. construire des maisons 3. éduquer la société 4. promouvoir le bien-être 5. assurer l’accès aux soins médicaux 6. encourager tout le monde à jouer un rôle actif dans la communauté 7. soutenir les banques alimentaires 8. donner de l’argent aux organisations caritatives 9. envoyer des lettres aux hommes et femmes politiques 10. acheter des produits issus du commerce équitable

Reliez a. educate society 1. améliorer l’éducation 2. construire des maisons 3. éduquer la société 4. promouvoir le bien-être 5. assurer l’accès aux soins médicaux 6. encourager tout le monde à jouer un rôle actif dans la communauté 7. soutenir les banques alimentaires 8. donner de l’argent aux organisations caritatives 9. envoyer des lettres aux hommes et femmes politiques 10. acheter des produits issus du commerce équitable a. educate society b. promote wellbeing c. give money to charities d. improve education e. buy fair trade products f. send letters to MPs g. ensure access to medical care h. support food banks i. build houses j. encourage everyone to play an active role in the community

Reliez 1d 2i 3ª 4b 5g 6j 7h 8c 9f 10e

À toi

le problème des sans-abri la pauvreté l’analfabetisme la dette la faim le problème des sans-abri lo chômage la guerre la mauvaise santé l’inégalité