YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les parties du corps!.
Advertisements

Les Parties du Corps Vocabulaire:
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Le corps Lundi onze janvier 2010 Objectifs: Can I name at least
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Le Corps. Le bras Le dos le ventre La tête La jambe Le corps.
Descriptions: Physiques et Qualités. Adverbes (plus dinformation) Très: Very Assez: Quite Un peu: a little Moyenne: Medium.
Quel est l’intrus?.
Vocabulaire 1.1 Français II. 2 avoir # ans to be # years old.
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Les Parties du Corps.
1 Le Corps May le pied 3 le bras 4 le nez.
 Pour la leçon d’aujourd’hui, nous allons apprendre les parties du corps humain. (For today's lesson we will learn the parts of the human body) LES.
La description (expressions avec « have got »)
Final Task B2L2 : Meet my heroes ! Créer la carte d'un super-héros
Tu es comment? 5 SB – song for European Day of Languages.
Le Corps The Body.
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
VOCABULAIRE Il est comment ?.
REVISION: Le corp et le visages
Vocabulaire électronique
Les couleurs Y3 Autumn 2 Vocab bleu blue blanc white rouge red orange
La description physique
Les parties du corps Le visage.
DESCRIPTIONS.
Use the model letter below to help write your own
Games and instructions
Le corps.
Le Corps.
Allez viens Leçon 1.
Games and instructions
Comment est-il? J’ai longs raides bruns
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
La description physique
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 3.
La description.
La Formation, L'Accord, et
KEY LANGUAGE GRADE 5 / PLS 3 / TERM 1.
Print hair and eyes worksheet
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Les descriptions.
Pablo Picasso P____ P_______
Objectifs: Describing eye colour & hair colour and style
Descriptions.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
les parties du corps = parts of the body la tête = head
Qui est-ce? NB: This version of Guess Who has been created using copyright free images from There are versions of the game available to.
Draw the following monsters.
DESCRIPTIONS.
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
DESCRIPTIONS.
Les descriptions.
La description.
La description.
Revision d’hier Est-ce que tu as…?
Le corps  La fille Le garçon.
Le corps WALT: Name parts of the body.
Starter activity Can you remember all the colours in French?
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
Il s’appelle Astérix Il a les cheveux blonds Il est très fort
L’objectif: Les parties du corps
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. Today – to revise he has/ she has he is / she is to learn how to give.
Transcription de la présentation:

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 KEY LANGUAGE YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3

YEAR 5 /2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (1) La tête Les yeux Un oeil Le nez Les oreilles Une oreille La bouche Le pouce Les cheveux La main / les mains Le pied / les pieds La jambe / les jambes The head The eyes An eye The nose The ears An ear The mouth The thumb The hair The hand/hands The foot/feet The leg/legs

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (2) Le bras / les bras Les épaules Une épaule Le genou / les genoux Les doigts de pied La dent / les dents Le cou Le ventre Le dos The arm/arms The shoulders A shoulder The knee/knees The toes The tooth/teeth The neck The tummy The back

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (3) Beetle drive: Lancez le dé Lance le dé Dessinez la bouche Dessine la bouche Dessinez dans l’ordre Dessinez dans le désordre Les monstres: Écoutez Dessinez le monstre C’est un monstre avec… Throw the dice (group) Throw the dice (1 person) Draw the mouth (group) Draw the mouth (1 person) Draw in the right order (group) Draw in the wrong order (group) Listen (group) Draw the monster (group) It’s a monster with…

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (4) Je suis grand /grande Je suis petit /petite Je suis assez grand /grande Je suis assez petit /petite Je suis très grand /grande Je suis très petit /petite I am tall (Masc/Fem) I am short I am quite tall (Masc/Fem) I am quite short (Masc/Fem) I am very tall I am very short (Masc/Fem)

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (5) J’ai les yeux… noirs bleus marron verts J’ai les cheveux…. bruns châtains roux blonds Je porte des lunettes Je ne porte pas de lunettes I have… black blue brown green … eyes red blond …hair I wear glasses I don’t wear glasses

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (6) Je suis sportif / sportive Je suis timide Je suis sérieux / sérieuse Je suis rigolo / rigolote Je suis sympa Assez Très Je ne suis pas… I am sporty (Masc/Fem) I am shy (Masc=Fem) I am serious (Masc/Fem) I am funny (Masc/Fem) I am friendly(Masc=Fem) Quite Very I am not…

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (7) Il est grand Elle est grande Il est petit Elle est petite Il a les yeux bleus Elle a les yeux bleus Il a les cheveux bruns Elle a les cheveux bruns Il porte des lunettes Elle ne porte pas de lunettes Il est timide Elle est rigolote He is tall She is tall He is short She is short He has blue eyes She has blue eyes He has dark hair She has dark hair He wears glasses She doesn’t wear glasses He is shy She is funny

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (8) C'est qui ? C'est une fille ? C'est un garçon ? Elle a les yeux bleus ? Il a les cheveux roux ? Il porte un chapeau ? Elle porte des boucles d'oreilles ? Il a une barbe ? Il a une moustache ? Who is it? Is it a girl? Is it a boy? Does she have blue eyes? Does he have red hair? Is he wearing a hat? Does she have earrings? Does he have a beard? Does he have a moustache?

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (9) C’est mon nez C’est ma bouche Voilà mes yeux Travaillez en silence Travaillez en groupe Travaillez 2 par 2 This is my nose This is my mouth These are my eyes Work in silence (group) Work in a group (group) Work with a partner (group)

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (10) Les mouvements artistiques L’Impressionnisme Claude Monet Le Pointillisme Georges Seurat Le Primitivisme Paul Gauguin Le Fauvisme Henri Matisse Le Cubisme André Lhote Artistic movements Impressionism Pointillism Primitivism Fauvism Cubism

YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3 key language (11) Un artiste français Un peintre Un autoportrait Un tableau Un mouvement artistique Une peinture Un dessin Un collage Une photo A French artist A painter A self-portrait A picture An artistic movement A painting A drawing A collage A photo