Quelle heure est-il Monsieur le loup?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
Fun French Language Club
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
L’heure Telling Time.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Common Classroom Commands and Questions
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Talking about the things you do
Lheure The time. Lheure – the time Quest-ce que cest? (Whats this?) Cest une montre. (Its a watch).
/ Classroom Commands French.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
THE IMPERATIVE Commands Row! Row! Row! Estielle presentations.
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
Feelings, numbers, colours
L'heure.
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
The Angry Family Tree With the Angry Family.
Games and instructions
Unité 1 Leçon 2A.
Games and instructions
Les Entrevues Nom Age Anniversaire Tu t’appelles comment?
Le journal – le 14 septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Lesson 4A L’heure.
Quelle heure est-il?.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
Conjugating regular –re verbs in French
French 1st Level The Weather.
Les Fruits :.
C’est la baleine
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
L’Italie.
To ask/tell time Quelle heure est-il? Il est … heures.
Conversations Chapitre5
THE IMPERATIVE Commands Row! Row! Row! Estielle presentations.
Lagniappe “A little bit of this, a little bit of that”
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Les expressions impersonnelles
put vos devoirs in the basket rouge
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet.
In this topic you will learn
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Classroom Expressions
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.
Les instructions en classe
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Y8 Homework (Mr Hodgson)
What’s the weather like?
Telling Time.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Vocabulaire l’heure.
Quelle heure est-il? français b.
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Quelle heure est-il Monsieur le loup?

Let’s play a game It’s called the Wolf game Listen Make a line here Look at me, I am the wolf Now repeat: “What time is it Mr Wolf”? When I say “It is 5 o’clock” Take 5 steps forward. Count the number of steps, like this – 1 2 3 4 5 Watch out! When I say it is midday, I am hungry! Let’s play Your turn! (one child) Your turn! (group) Et maintenant, un jeu ! Quelle heure est-il Monsieur le loup ? Écoutez Faites une ligne, ici Regardez-moi. Je suis le loup. Répétez “Quelle heure est-il M. le loup ?” Quand je dis, “Il est 5 heures.” Faites 5 pas Comptez les pas comme ça – 1 2 3 4 5 Attention ! Il est midi, j’ai faim ! Miam ! Miam ! Allez c’est parti À toi ! À vous !