KEY LANGUAGE P7 / YEAR 3 / BLOCK 4.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Faire Une revue. La norm: Comparisons 4.1 La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language through making comparison Understanding.
Advertisements

Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
EXAMEN REVIEW !. Match em up! a.I am right. b.I am hungry. c. I am sleepy. d. I am hot. e. I am cold. f. Im thirsty g. I am wrong. h. I am lucky. i. I.
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
avoir = to have être = to be
Les Trois Petits Cochons
Boucle d’Or et les Trois Ours
Avoir expressions are expressions that would be being something in English, such as being thirsty or being tired. Question inversion is a different and.
How do you conjugate a regular –er verb? You drop the –er Ex: parler  parl jouer  jou travailler  habiter 
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
How can you show your understanding of a story in French? What new words can you learn? What skills and.
«J’ai vu Maman embrasser le Père Noël». Le journal d’échauffement le 22 décembre 0 Le but: I can use school subject vocabulary. 0 Avoir – to have.
Expressions avec…. Avoir avoir (to have) j’ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
The Present Tense of “avoir” (to have) Learn the Present Tense of Avoir and then test yourself J’aiNous avons Tu asVous avez Il aIls ont Elle aElles.
Les Chansons de Noël Vive le Vent Cliquez ici pour découvrir encore des chansons de Noël To use this presentation: Click on the links below to go to the.
FSL9 – Unité 3 LES EXPRESSIONS AVEC AVOIR.  In French, there are a lot of expressions that use Avoir; however, if they were to be translated into English,
1 Song 2 Autumn Term Module 2 2 Vive le vent Vive le vent, vive le vent Vive le vent d'hiver Qui s'en va sifflant, soufflant Dans les grands sapins verts.
Voici l’histoire des trois petits cochons. Voici le premier petit cochon. Il joue de la guitare et il est gentil. Il travaille un peu.
Mercredi 16 août Français I
Qui veut être un millionaire?!!!
les bonnes résolutions
Verbe (Etre) au présent
Un petit déjeuner chez Amanda Breakfast at Amanda’s house
Les trois petits cochons
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
Key language Block 3.
Les conversations Parlons. . . Let’s talk.
Avoir et Faire Une revue.
KEY LANGUAGE Y6 / PLS1 / BLOCK 4.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Peppa Pig.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
KEY LANGUAGE GRADE 6 / YEAR 1 / TERM 4.
Vive le vent.
Les trois petits cochons
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
Les trois petits cochons
Journal Qu’est-ce que tu as fait pendant le week-end?
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
Making Sentences Negative in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Conversations Chapitre5
I can describe singular and plural objects.
KEY LANGUAGE P7 / PLS3 / BLOCK 1.
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Les expressions avec avoir
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Les expressions impersonnelles
KEY LANGUAGE P5 / PLS3 / BLOCK 4.
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE GRADE 4 / PLS3 / TERM 4.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
KEY LANGUAGE P6 / PLS3 / BLOCK 4.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
LES ÉMOTIONS.
KEY LANGUAGE P4 / PLS1 / BLOCK 4.
Les Articles.
Lesson 3.
Mardi 12 février (30’) Français II
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
L’echauffement Warm-up:
LES ÉMOTIONS.
Lundi 11 février Français II
Il etait une fois trois petits cochons
Transcription de la présentation:

KEY LANGUAGE P7 / YEAR 3 / BLOCK 4

P7 / YEAR 3 / BLOCK 4 key language (1) Les 3 petits cochons Maman cochon Le grand méchant loup La forêt La maison en paille La maison en bois La maison en briques La fenêtre La gouttière Le toit La cheminée Le feu The 3 little pigs Mummy pig The big bad wolf The forest The straw house The wooden house The brick house The window The gutter The roof The chimney The fire

P7 / YEAR 3 / BLOCK 4 key language (2) Il construit une maison Il chante Elle danse Elle souffle Il court Il tombe J’ai faim J’ai soif J’ai chaud J’ai froid J’ai peur He builds/is building a house He sings/is singing She dances/is dancing She blows/is blowing He runs/is running He falls/is falling I am hungry I am thirsty I am hot I am cold I am scared

P7 / YEAR 3 / BLOCK 4 key language (3) Une onomatopée Snif ! Miam miam ! Brr ! Ouf ! Aïe ! Ah ah ah ! Youpi ! Pfff ! An onomatopoeia Snif ! Yum, yum ! Brr ! Phew ! Ouch ! Ha ha ha ! Yippee ! Pfff !

P7/ YEAR 3 / BLOCK 4 key language (4) Le jeu des miroirs Trouvez un partenaire Face à face Mimez et dites une onomatopée Imitez le geste et le son Attention ! Vous êtes l’image dans un miroir ! Changez-vous Mettez vos affaires de sport Remettez votre uniforme The game of mirrors Find a partner (group) Face each other Mime and say an onomatopoeia (group) Imitate the gesture and the sound (group) Be careful, you are the image in a mirror! (group) Get changed Put your PE clothes on Put your uniform back on

P7 / YEAR 3 / BLOCK 4 key language (5) une maison à côté de petite construisez solide triste content Qui a peur ? c’est pas nous le loup sort il voit la maison tombe la maison ne tombe pas a house near small (feminine) build (group) solid sad happy (masculine) who’s afraid? not us the wolf comes out he sees the house falls down the house does not fall down

P7 / YEAR 3 / BLOCK 4 key language (6) Petit cochon Je souffle fort Ta maison va tomber Il est grand Il est fou C’est le méchant, méchant loup Je veux manger tous les cochons Qui a peur du loup ? Mais la maison ne tombe pas Au revoir méchant loup ! Little pig I am blowing very hard Your house will fall down He is big He is crazy He is the bad, bad wolf I want to eat all the pigs Who’s afraid of the wolf? But the house does not fall down Bye bye bad wolf

P7 / YEAR 3 / BLOCK 4 key language (7) Construisez une maison avec…. Des pailles (à boire) Des batonnets de bois Des Lego Soufflez dans un Rouleau Soufflez fort ! La maison tombe ? La maison en pailles tombe Elle n’est pas solide La maison en bois tombe La maison en Lego ne tombe pas Elle est solide Elle est légère Elle est plus lourde Build a house with… (Drinking) straws Wooden sticks Lego Blow through a (toilet/kitchen) roll Blow hard Does the house fall? The straw house falls It’s not solid The wooden house falls The Lego house does not fall It is solid It is light It is heavier