YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about yourself
Advertisements

WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 2.
Module 1.
This is a friend. Her name is Claire. C’est une amie. Elle s’appelle Claire.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
L’école = School.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Les expressions avec FAIRE
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
les bonnes résolutions
Le corps humain.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
La famille.
Les matières scolaires
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Foreign Language Survey
Use the model letter below to help write your own
Games and instructions
Les nombres.
Games and instructions
The PowerLanguage Platform
The PowerLanguage Platform
A Le verbe venir p. 218 The verb venir (to come) is irregular. Note the forms of venir in the present tense. venir Nous allons venir avec des amis. je.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
YEAR 3 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 2
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 1.
YEAR 6 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
L’école primaire en France Les matières
L’Italie.
KEY LANGUAGE P7 / PLS3 / BLOCK 1.
in French and in English
Une rédaction au passé - 2
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
INFORMATIONS PERSONELLES
KEY LANGUAGE P1 / PLS1/ BLOCK 1.
MDP JOUR 31 Qu’est-ce que tu fais? Je regarde la télé.
Unité 2 – Frères et soeurs!
Classroom Instructions Unit
Lesson 3.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Mes Preferences Outcomes:
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
L’école = School.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1 KEY LANGUAGE YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1

YEAR 4 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (1) Timéo Nathan Camille Jules Romane Lucas Manon Hugo Emma Léo Clara Gabriel Marie Raphaël Eva Mathis Chloé Martin Louise Clément Aurélie Baptiste Lola Théo Sophie Arthur Alice Louis Julie Marine

YEAR 4 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (2) Les matières à l’école les maths l’anglais le français les sciences l’histoire-géo la musique les arts plastiques le théâtre la techno le sport School subjects Maths/numeracy English/literacy French Science Social studies Music Arts Drama Technology PE

YEAR 4 / 2ND YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (3) La santé et le bien-être L’éducation religieuse et morale Quelle est ta matière préférée ? Ma matière préférée est… Ma matière préférée, c’est… Mes matières préférées sont… Mes matières préférées, ce sont… Health and Well being RME What is your favourite subject My favourite subject is My favourite subjects are

YEAR 4 / 2ND YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (4) Qu’est-ce qu’on fait aujourd’hui ? Aujourd’hui on fait… des maths de l’anglais du français des sciences de l’histoire-géo de la musique des arts plastiques du théâtre de la techno du sport What are we doing today? Today we are doing Maths/numeracy English/literacy French Science Social studies Music Expressive Arts Drama Technology PE

YEAR 4 / 2ND YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (5) Pique-nique ou cantine ? Qui mange à la cantine ? Moi, je mange à la cantine Qui mange un pique-nique ? Moi, je mange un pique-nique Tu manges un pique-nique ? Tu manges à la cantine ? Voilà un ticket vert pour la cantine Regardez / regarde Écoutez / écoute Répétez / répète La star de la semaine C’est… Voici… Packed lunch or school lunch? Who is having a school lunch? I am having a school lunch Who is having a packed lunch? I am having a packed lunch Are you having a packed lunch? Are you having a school lunch? Here is a green ticket for your school lunch Look (group)/ one child Listen (group)/ one child Repeat (group)/ one child Star of the week This is… Here is…

YEAR 4 / 2ND YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (6) Comment ça va ? Ça va ? C’est bon ? OK ? Vous comprenez ? Tu comprends ? Jacques a dit Eliminé ! Gagné ! Je suis ton correspondant Je suis ta correspondante How are you ? How are you + Is that clear? Is that clear? Is that ok? Do you understand? (group of pupils) Do you understand? (one pupil) Simon says (You are) out! (You have) won! I am your pen-friend (boy) I am your pen-friend (girl)

YEAR 4 /2nd YEAR OF PROGRAMME/ BLOCK 1 key language (7) La Grande Section Le CP Le CE1 Le CE2 Le CM1 Le CM2 La 6e Je suis en CM2 Tu es en quelle classe ? Je suis en classe de Y6 Je suis en Y6 Mon école s’appelle… Reception Year 1 Year 2 Year 3 Year 4 Year 5 Year 6 I am in CM2 Which class are you in? I am in Y6 My school is called…

YEAR 4 / 2ND YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (8) J’habite à Manchester, en Angleterre J’habite à côté de… Je suis anglais Je suis anglaise I live in Manchester, in Scotland I live near…. I am English (masculine) I am English (feminine)

YEAR 4 / 2ND YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (9) C’est quand ton anniversaire ? Mon anniversaire c’est le 12 mars. Lève la main si ton anniversaire est en février. Ecoutez Répétez Encore une fois Encore une fois ? Levez la main Jacques a dit When is your birthday? My birthday is on 12 March Put your hand up if your birthday is in February. Listen (group) Repeat (group) Once more. Once more? Put your hand up. Simon says

YEAR 4 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (10) A game: The imaginary identity card Create an imaginary identity card with: Name Age Birthday Nationality Walk in the classroom and talk Present somebody to the class Un jeu: La carte d’identité fictive Créer une carte d’identité fictive avec : Le nom L’âge L’anniversaire La nationalité Marchez dans la classe et parlez Présentez une personne

YEAR 4 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1 key language (12) Vingt Vingt et un Vingt-deux Vingt-trois Vingt-quatre Vingt-cinq Vingt-six Vingt-sept Vingt-huit Vingt-neuf Trente Trente et un 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31