By the end of today’s lesson you will be able to:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Il est sept heures et demie Il est sept heures et quart Il est huit heures moins le quart Il est neuf heures et demie Il est dix heures et quart.
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Chalking It Up How do you tell the time in french?
Unité 4 Leçon C. Translate du matin In the morning.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Quelle heure est-il? Dimick Created by:.
UNITÉ 3: AU CAFÉ Objectives– we will be able to: order food and drinks ask and tell the time express hunger or thirst ask about prices (using numbers 1-100)
Activité en classe le septembre Convert the following 24-hour clock times to 12-hour times using the expressions de l’après-midi or du soir. Modèle:
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
IL EST QUELLE HEURE ?.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
Notes le 23 novembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
Reprise Rappel 1, Part 2.
Vous y êtes? Nous y sommes..
1 Un 50 Cinquante 2 Deux 51 Cinquante et un 3 Trios 57 Cinquante-sept
NUMBERS.
Les numéros Today’s objective: to revise numbers 1 to 100.
L'heure.
Monet’s garden at Giverny
Quelle heure est-il? Dimick Created by:.
Question Essentielle:
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Quelle heure est-il?.
Quelle heure est-il? Il est….
Quelle heure est-il?.
Lesson 4A L’heure.
Quelle heure est-il?.
Quelle heure est-il? (Keller ay teal)
THE TIME: O’CLOCK IL EST HEURE IL EST + + HEURES etc.
By the end of today’s lesson you will be able to:
By the end of today’s lesson you will be able to:
Les nombres de 0 à 100.
LES NOMBRES FRANÇAIS Learning Goal:
To ask/tell time Quelle heure est-il? Il est … heures.
QUELLE HEURE EST-IL? WHAT’S THE TIME?.
Objectifs: To revise telling the time in French
Quelle heure est-il?. Il est une heure. Il est deux heures.
put vos devoirs in the basket rouge
Les Nombres FlashCards.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
In this topic you will learn
Les nombres de onze 12 douze 13 treize 14 quatorze
Il est quatre heures. Il est quatre heures j Il est dix heures cinq.
To be able to count from To recognise and use numbers
By the end of today’s lesson you will be able to:
QUELLE HEURE EST-IL? WHAT’S THE TIME?.
Quelle heure est-il? Il est midi/ minuit et quart.
Centre d’Excellence Académique
Associe les heures aux horloges correspondants: Il est zero heure quinze. Il est six heures quarante. Il est douze heures trente. Il est vingt et une heures.
Get whiteboards, markers, and erasers 
Quelle heure est-il? ____ 2 ____ 3 ____ 4 ____ 5 ____
14.00.
Les numéros 1-69.
4C Telling Exact Time.
Quelle heure est-il? français b.
Quelle heure est-il?.
Quelle heure est-il?.
Quelle heure est-il?.
Les nombres De 1 à 60.
Les nombres de 0 à 100.
Quelle heure est-il?.
NUMBERS! 0-60.
Les nombres
Starter- Qu’est-ce qu’il y a sur l’image?
Transcription de la présentation:

By the end of today’s lesson you will be able to: Tell the time using the 24 hour clock Use –ir verbs and their endings Tell the time using the 12 hour clock Use the ‘nous’ form of verbs

On part à quelle heure?

Il y a un vol qui part à …

Le premier vol …

Le vol suivant …

Est-ce qu’il y a un vol avant … ?

Mon vol arrive à …

Mon vol arrive à seize heures

Mon vol arrive à seize heures quinze

Mon vol arrive à seize heures trente

Mon vol arrive à seize heures quarante-cinq

vers neuf heures moins le quart

Mon vol arrive à quatre heures

Mon vol arrive à quatre heures et quart

Mon vol arrive à quatre heures et demie

vers neuf heures moins le quart

après ça

entre onze heures et midi

jusqu’à trois heures

By the end of today’s lesson you will be able to: Tell the time using the 24 hour clock Use –ir verbs and their endings Tell the time using the 12 hour clock Use the ‘nous’ form of verbs