KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 4.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment allez-vous? Comment êtes-vous? English speakers often confuse the two expressions that have very different meanings in French.
Advertisements

Unité 9 Leçon A. un pays en Afrique le Niger la capitale du Niger.
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
1. smooth – lisse prickly – épineux/épineuse quiet – silencieux, calme loud – fort hard – dur soft – doux fat – gros skinny – maigre strong – fort/forte.
Les Salutations/Greetings. Vous is formal. Use “vous” to show respect and when talking to people you don’t know well, older people, and people in positions.
Story 1 Autumn Term Module 1 2 Compter avec un monstre Patrick Pasques ISBN-13: Click on the link to find the story on Culturethèque.
Présentation pour le classe
Géoculture Le Sénégal.
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Y10 exam: French writing 1 Picture task
Verbe (Etre) au présent
Great Things to Say.
Tu as un animal?.
How do the characteristics of desert animals help them adapt to their environment?
Key language Block 4.
Activity Game 2 “Who wants to be a millionaire! ”
Les conversations Parlons. . . Let’s talk.
YEAR 6 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 4
More subjunctive….
By the end of today’s lesson you will be able to:
Les oiseaux.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
Les hiboux et les chouettes
YEAR 3 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 2
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
How do we know what happened at the Battle of Agincourt?
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 3.
Les trois petits cochons
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
Test de vocabulaire La technologie.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
Qu’est-ce que tu penses de l’image?
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Les expressions impersonnelles
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 4.
Unit 8 Labo-langue depuis Je voudrais, j’aimerais
Quelques pays francophones d’Afrique
KEY LANGUAGE P7 / PLS2 / BLOCK 4.
Les animaux domestiques – Pets
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Alban le petit éléphant d’Afrique
Français Les animaux (2).
Le chameau a le hoquet Mini-conte B.
LES ÉMOTIONS.
KEY LANGUAGE P3 / PLS2 / BLOCK 4.
KEY LANGUAGE P4 / PLS2 / BLOCK 4.
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Cheetahs By Elias and Firas. Type: Mammal Habitat: Savannah and dry forest.
Mon pays préféré Standard:
GCSE ROLE PLAY At the café
Lorem Ipsum Dolor Preceding Adjectives.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Les animaux domestiques – Pets
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
French 2 Chapitre 2 Vocabulaire 2.
Les pronoms-Pronouns.
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
Ma famille mon frère (brother), ma soeur(sister), ma mère (mother), mon père (father), mes parents (parents), mon grand-père (grandfather), ma grand-mère(grandmother)
LES ÉMOTIONS.
SHOPPING ROLE PLAY Key Language
Français 10/30/17 Ecrivez six phrases; trois cours que tu aimes et trois cours que tu n’aimes pas. What has three teeth and sixty feet? Le monde – the.
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
Transcription de la présentation:

KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 4

P5 / YEAR 2 / BLOCK 4 key language (1) Les animaux de la savane africaine Un éléphant Une girafe Une gazelle Un lion Un singe Un serpent Un crocodile Un zèbre Une autruche Un hippopotame African savannah animals An elephant A giraffe A gazelle A lion A monkey A snake A crocodile A zebra An ostrich A hippopotamus

P5 / YEAR 2 / BLOCK 4 key language (2) It is (masc /fem) Big/tall (masc /fem) Small (masc /fem) Middle-sized Big/Fat (masc /fem) It has (masc /fem) Smooth skin Rough skin Hair Scales Feathers Stripes Il est / Elle est grand / grande petit / petite de taille moyenne gros / grosse Il a / Elle a la peau lisse la peau rugueuse des poils des écailles des plumes des rayures

P5 / YEAR 2 / BLOCK 4 key language (3) Il a / Elle a une trompe des défences 4 pattes pas de pattes des grandes / des petites oreilles une grande / une petite queue des grandes / des petites cornes un grand / un petit cou un grand / un petit bec une crinière des dents des griffes It has (masc /fem) A trunk Tusks (elephant) 4 legs No legs Big / small ears A big / a small tail Big / small horns A big / a small neck A big / a small beak A mane (lion/horse) Teeth Claws

P5 / YEAR 2 / BLOCK 4 key language (4) Dans la famille crocodile, je voudrais la tante/le père... Un mammifère Un oiseau Un reptile L’Afrique C’est quel pays ? C’est le Togo C’est un pays d’Afrique Au Togo, dans la savane, il y a … In the crocodile family, I would like the aunt/the father .. A mammal A bird A reptile Africa What country is it ? It’s Togo It’s an African country In the savannah of Togo, there is/ there are…

P5 / YEAR 2 / BLOCK 4 key language (5) Je suis triste Je suis content Je suis contente Je suis en colère Je suis fatigué Je suis fatiguée Je suis malade Je suis inquiet Je suis inquiète I am sad I am happy (masc) I am happy (fem) I am angry I am tired (masc) I am tired (fem) I am ill I am worried (masc) I am worried (fem)

P5 / YEAR 2 / BLOCK 4 key language (6) Pourquoi ? Parce que Je voudrais Je suis désolé Je suis désolée Tu peux m’aider ? Je peux poser une question ? aller aux toilettes ? avoir (+ object) ? t’aider ? Why? Because I would like I am sorry (masc.) I am sorry (fem.) Can you help me? Can I ask a question? go to the toilets? have (an object)? help you ?