KEY LANGUAGE P7 / PLS3 / BLOCK 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Match up the verb to the rest of the sentence 1.Je mange 2.Je joue 3.Jécoute 4.Jhabite 5.Je chante 6.Je parle 7.Je fais 8.Je danse 9.Je vais A.de la guitare.
Advertisements

This is a friend. Her name is Claire. C’est une amie. Elle s’appelle Claire.
Les Couleurs.
Year 4 French Revision Pack Correction
1+2 French Teacher Classroom Language Pack
Reprise Rappel 1, Part 2.
Les couleurs Y3 Autumn 2 Vocab bleu blue blanc white rouge red orange
Year 4 French Revision Pack
KEY LANGUAGE GRADE 1 / YEAR 1 / TERM 3.
Games and instructions
Key language Block 3.
KEY LANGUAGE P4 / PLS4 / BLOCK 2.
Games and instructions
Games and instructions
KEY LANGUAGE P5 / PLS4 / BLOCK 2.
Avoir et Faire Une revue.
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
French 1st Level The Weather.
KEY LANGUAGE Y6 / PLS1 / BLOCK 4.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 3 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 1.
YEAR 6 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE GRADE 3 / PLS 3 / TERM 2.
YEAR 5 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 3
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
KEY LANGUAGE P7 / YEAR 3 / BLOCK 4.
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 3 / BLOCK 2.
YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1
Quel temps fait-il?.
I can describe singular and plural objects.
KEY LANGUAGE GRADE 5 / PLS 3 / TERM 1.
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
KEY LANGUAGE P5 / PLS2 / BLOCK 2.
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Les expressions impersonnelles
KEY LANGUAGE P5 / PLS3 / BLOCK 4.
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet.
LA MÉTÉO L3 FRENCH PRIMARY 5.
La météo.
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
Le Temps ¿Quel temps fait-il? Created By: Ms. Carla Gaskin
KEY LANGUAGE GRADE 4 / PLS3 / TERM 4.
Jean Petit qui danse.
KEY LANGUAGE P6 / PLS3 / BLOCK 4.
Draw the following monsters.
KEY LANGUAGE P2 / PLS1/ BLOCK 3.
1. Comment t’appelles-tu?
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
KEY LANGUAGE P4 / PLS1 / BLOCK 4.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
What’s the weather like?
Baissez les mains! Levez les mains! Faites un pas à gauche !
What‘s the weather like?
Classroom Instructions Unit
1. Comment t’appelles-tu?
DAVID GUETTA Je suis français. Je suis DJ. J’habite à Paris.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Quel temps fait-il?-What‘s the weather like?
Vouloir, Pouvoir, Être.
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Les couleurs.
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

KEY LANGUAGE P7 / PLS3 / BLOCK 1

P7 / PLS3 / BLOCK 1 key language (1) À bientôt ! Quelle est ta couleur préférée ? Ma couleur préférée, c’est le bleu. Quelle est la couleur préférée de la classe ? See you soon! What’s your favourite colour? My favourite colour is blue. What is the class’s favourite colour?

P7 / PLS3 / BLOCK 1 key language (2) Le bras / les bras Le doigt / les doigts Le ventre L’épaule / les épaules Le coeur Dessinez un monstre avec… Deux bras verts Les doigts rouges Mon monstre, il a… Arm/arms Finger/fingers Belly Shoulder/shoulders Heart Draw a monster with… Two green arms Red fingers My monster has…..

P7 / PLS3 / BLOCK 1 key language (3) Je danse Danse ! / Dansez ! Je saute Saute ! / Sautez ! Je cours Cours ! / Courez ! Je marche Marche ! / Marchez ! Je tourne Tourne ! / Tournez ! I dance/ I am dancing Dance! (sing/plural) I jump/I am jumping Jump! (sing/plural) I run/I am running Run! (sing/plural) I walk/I am walking Walk! (sing/plural) I turn/I am turning Turn! (sing/plural)

P7 / PLS3 / BLOCK 1 key language (4) Le jeu de Jacques a dit Jacques a dit : tournez Jacques a dit : les épaules Touche / Touchez Si je ne dis pas Jacques a dit , ne touchez pas… Ne bougez pas Perdu ! Gagné ! The game of « Simon says » Simon says turn Simon says the shoulders Touch (sing/plural) I f I don’t say “Simon says”, do not touch… Do not move Lost! Won!

P7 / PLS3 / BLOCK 1 key language (5) Rangez-vous dans le couloir. Entrez ! Rangez-vous 2 par 2 devant la porte. Sortez ! Entre ! Sors ! Line up in the corridor Come in! (plural) Line up in pairs by the door Go out! (plural) Come in (1 child) Go out (1 child)

P7 / PLS3 / BLOCK 1 key language (6) Il fait beau Il fait mauvais Il fait chaud Il fait froid La météo Il fait quel temps aujourd’hui ? Il fait chaud ou il fait froid ? Il fait beau ou il fait mauvais ? The weather is nice The weather is bad It’s hot It’s cold The weather What’s the weather like today? Is the weather hot or cold? Is the weather nice or bad?