Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Advertisements

Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WALT: how to talk about your timetable
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Au Collège Starter Activities.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #6 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. You (fam.) love the math.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
Les Questions.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Vocabulaire électronique
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
identité l’heure les sujets tu aimes? et pourquoi? les verbs 1pt 1 pt
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
1415frey9W26fitness.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Lesson 4A L’heure.
You will be given the answer. You must give the correct question.
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
Les matières scolaires
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Quelle est la date de ton anniversaire?
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
1415frey9W28presentfuture.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Quelle est la date aujourd’hui?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Quelle est la date aujourd’hui?
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Higher level vocabulary
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Français - couleurs - pays - drapeaux
Quelle est la date aujourd’hui?
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Higher level vocabulary
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Les Jours de la Semaine ©  Copyright Kapow! 2017.
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais My name is .......... This is my ........... We don’t have lessons on .............. afternoon. We start lessons at .............. We have .......... lessons in the morning and ........... in the afternoon. We study ........... subjects. At ........, we chat and have a laugh. At lunchtime, we eat in ............ We finish lessons at ............ We’re tired!

Mardi vingt-sept fevrier Au college en France! We are learning to… Describing your school day using times (12hr clock) Using ‘on’ to say ‘we’

Trouvez les mots/phrases dans le texte Coucou, Celia! Ça va? Mon nouveau collège est un peu différent! C’est parce qu’on est en section musique et on a des « classes à horaires aménagés ». On étudie les matières normales (maths, français, anglais, etc.), mais on a aussi des cours spécialisés. Par exemple, le mardi et le vendredi, on a des cours théoriques de musique. A mon avis, c’est intéressant, mais c’est aussi très difficile. Puis le jeudi on a chorale. On chante des chansons traditionnelles et modernes. J’aime bien ça parce que c’est marrant. On a aussi une heure par semaine de pratique d’instrument. Moi, je joue du saxophone et c’est génial. Mais je dois travailler le saxo tous les soirs et ma famille n’aime pas ça! J’adore les cours, mais je déteste mon emploi du temps. On commence les cours à huit heures et on a cours le samedi matin… C’est horrible! Bises, Jasmine. 10 minutes School vocabulary Positive opinion adjective, eg. great / useful Negative opinion adjective, eg. boring Connective, eg. and / also / because Comparative, eg. but Frequency, eg. normally / sometimes Intensifier, eg. quite / very Interjection of personality, eg. in my opinion Trouvez les mots/phrases dans le texte

Trouvez les phrases suivantes dans le texte Coucou, Celia! Ça va? Mon nouveau collège est un peu différent! C’est parce qu’on est en section musique et on a des « classes à horaires aménagés ». On étudie les matières normales (maths, français, anglais, etc.), mais on a aussi des cours spécialisés. Par exemple, le mardi et le vendredi, on a des cours théoriques de musique. A mon avis, c’est intéressant, mais c’est aussi très difficile. Puis le jeudi on a chorale. On chante des chansons traditionnelles et modernes. J’aime bien ça parce que c’est marrant. On a aussi une heure par semaine de pratique d’instrument. Moi, je joue du saxophone et c’est génial. Mais je dois travailler le saxo tous les soirs et ma famille n’aime pas ça! J’adore les cours, mais je déteste mon emploi du temps. On commence les cours à huit heures et on a cours le samedi matin… C’est horrible! Bises, Jasmine. We study normal subjects But we also have specialist subjects Then on Thursday, we have choir I really like that because it’s fun. But I have to practise the saxophone every evening. I love lessons but I hate my timetable. Traduisez le premier paragraphe en anglais Jasmine n’aime pas les cours à son nouveau collège. Elle adore son emploi du temps. Au collège, on commence les cours à neuf heures. Le mardi, on étudie les maths. Le mercredi, on a chorale. Jasmine n’aime pas ça parce que c’est ennuyeux. Jasmine joue de la guitare. La famille de Jasmine aime ça. Support Core 15 minutes Extension

C’est à toi! 15 minutes Using Jasmine’s text as an example: You are going to write a short text to describe your school day. What subjects do you have? What time do you have them? Support – will describe at least 4 different daily things (lessons/break) and give a time and an opinion for each. Core – will describe 6 different daily things (lessons/break), giving a time and an opinion for each and use comparatives to compare items (likes/dislikes) Extension – will do all of the above including negatives, a range of justified opinions, include everything on my wish list. Ma liste d’envies / Wish list Range of sentence starters At least 4 different daily things (lessons) Correct articles (un/une/des/le/la/les) Opinions and/or reasons for each item, avoiding over-repetition Intensifiers and/or frequencies Accurate French spelling, including accents

Peer assessment. deux points positifs un objectif Swap your books Get a green pen Read through your partners work Have they included the following…? A range of subjects (je, tu, il, elle, nous) Different connectives Different opinions A range of different activities Double check their spellings and grammar Give each other 2 positive points and one to improve on deux points positifs un objectif

Parlez! Qu’est-ce que tu étudies au collège? Qu’est-ce tu aimes/n’aimes pas comme matières?