Print hair and eyes worksheet

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Advertisements

Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Vocabulaire électronique
I can describe myself and others
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Fall Final Exam Flip Chart
Indefinite articles & plural of nouns
C’est de quelle couleur? Qu’est-ce que tu aimes comme animaux?
Les couleurs et les animaux
Tout, Tous, Toute and Toutes
WALT: Say what we have/don’t have
Avoir– To have We have I have You have You have One has They have
Describing Yourself (avoir & être)
La description physique
Le Corps.
Possessive Adjectives
Comment est-il? J’ai longs raides bruns
Il est comment? Unscramble the sentences. Noisette les yeux Il a
Les Couleurs.
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 2.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
La Famille et les adjectifs
KEY LANGUAGE GRADE 5 / YEAR 2 / TERM 2.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Objectifs: Describing eye colour & hair colour and style
Nous allons apprendre…
Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2
Les Couleurs.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Comment sont les cheveux ?
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
DESCRIPTIONS.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
MA FAMILLE – MY FAMILY MY MUM MY DAD MY BROTHER MY SISTER MY AUNT  
Jeu.
La famille de Théo Leçon 5A.
French Family and Friends Year One
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
DESCRIPTIONS.
Les yeux et les cheveux Year 7
Le verbe « être » au pluriel
Objectifs: to talk about pets
WALT: Say what we have/don’t have
Les descriptions.
La description.
5 ?. 5 ? Qui est dans ta famille? ? Qui est dans ta famille? Dans ma famille j’ai… Un cousin Un grandpère Un oncle.
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Revision d’hier Est-ce que tu as…?
Vouloir, Pouvoir, Être.
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Les couleurs.
Lundi le 25 novembre Comment je me vois L’objectif Describe yourself.
Starter activity Can you remember all the colours in French?
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Print hair and eyes worksheet

Challenge: look up… Aussi Assez Très Trop

Translate: The cool coffee The intelligent dog The polite teacher The charming man The generous woman I am quite polite (girl) I’m not intelligent (boy) I’m not intelligent (girl) I’m very cool (boy) I’m quite nice (girl)

Charming Polite Cool Funny Modest Generous Curious Trendy Nice Impatient

Charming Polite Cool Funny Modest Generous Curious Trendy Nice Impatient Charmant(e) Poli(e) Cool Drôle Modeste Généreux/Généreuse Curieux/Curieuse Branché(e) Gentil/Gentille Impatient(e)

Décris-toi. Tu te connais bien? En tandem. Fais le quiz. Demande si ton/ta camarade est d’accord. Je suis….. Tu es d’accord? – do you agree? Je suis d’accord – I agree Je ne suis pas d’accord – I don’t agree

mercredi 19 septembre 2018mercredi 19 septembre 2018 Et les autres? Describing others Understanding adjective agreement (plural)

Objectif: Describing others Understanding adjective agreement (plural) mercredi 19 septembre 2018mercredi 19 septembre 2018 Et les autres Objectif: Describing others Understanding adjective agreement (plural) Écris la lettre correspondant à chaque numéro. 1.Noir 2.Vert 3.Marron 4.Gris 5.Bleu E B C C A B A D E D Extra. Fini? Traduis les phrases suivantes: I have a grey cat. I have a blue bird.. I have a black dog.

C’est un garçon. C’est une fille.

Il est... Elle est… grand grande

Il est... Elle est… petit petite

Il est... Elle est… de taille moyenne

Les cheveux Les yeux

What is special about these words? Les cheveux Les yeux PLURAL So what happens to any adjectives we use with them?

J’ai… Les cheveux blonds

J’ai… Les cheveux bruns

J’ai… Les cheveux noirs

J’ai… Les cheveux roux

J’ai… Les cheveux frisés

J’ai… Les cheveux raides

J’ai… Les cheveux longs

J’ai… Les cheveux courts Les cheveux mi-longs

Je suis… Chauve

J’ai… Les yeux bleus

J’ai… Les yeux verts

J’ai… Les yeux gris

J’ai… Les yeux marron

Did you notice? What was different about the last two colours? Les yeux gris Les yeux marron

Hair is a plural noun in French. Il a... Elle a… les cheveux blonds bruns noirs roux We add an s to the adjective when we describe a plural noun. But not if it ends in an X. Hair is a plural noun in French.

Il a... Elle a… les cheveux frisés raides

Il a... Elle a… les cheveux longs mi-longs courts

Marron never ends in an s. Il a... Elle a… les yeux bleus marron Marron never ends in an s. Gris already ends in s. verts gris

A D A C B B A D C B D C 1. J’ai les yeux bleus. 2. J’ai les yeux verts. 3. J’ai les yeux gris. 4. J’ai les yeux marron. 5. J’ai les cheveux blonds. 6. J’ai les cheveux roux. 7. J’ai les cheveux châtains. 8.J’ai les cheveux bruns. A D A C B B A D C B D C

Comment dit-on…? We have learnt other colours that we can use to describe hair…. How do you think you would say white hair? How do you think you would say grey hair? How do you think you would say black eyes? How do you think you would say red eyes?

Sondage

Traduire! J’ai Tu as Il/elle/ on a Nous avons Vous avez Ils/ells ont J’ai les yeux marron et les cheveux bruns. Tu as les yeux bleus et les cheveux noirs. What’s the sentence? Jlybelcb. Jlynelcr. Ealyvelcg. Nalybelcb, J’ai Tu as Il/elle/ on a Nous avons Vous avez Ils/ells ont

Tu as les cheveux de quelle couleur? Tu as les yeux de quelle couleur? Les cheveux Les yeux

Qui est-ce? A: C’est un garçon? B: Oui/Non A: Il/Elle a les cheveux courts? A: Il/Elle a les yeux bleus? A: C’est…….?

Chantez

Un peu de grammaire

mon ma mes ton ta tes The words for ‘my’ and ‘your’ are different depending on whether the noun is masculine, feminine or plural.   masculine feminine plural my mon ma mes your ton ta tes

Find the meaning of the following phrases:   masculine feminine plural my mon père mon oncle ma mère ma tante mes parents mes cousins your ton frère ton grand-père ta sœur ta grand-mère tes frères et sœurs tes grand-parents my dad my mum my parents my uncle my aunt my cousins You can do this exercise together as a class or divide the table up into sections and allocate to groups before feeding back – there are hand-outs with English on and with gaps your brother your sister your brothers and sisters your grandfather your grandmother your grandparents

Nous allons lire!

Ils ont = they have (masculine) Elles ont = they have (feminine) Avoir = to have J’ai = I have Tu as = you have Il a = he has Elle a = she has On a = we have Nous avons = we have Vous avez – you all have Ils ont = they have (masculine) Elles ont = they have (feminine) Wink Murder! Worksheet

Nous allons écrire! Challenge: can you describe youself? Choisis un membre de ta famille et écris sa description. Choose a member of your family and write his/her description. Challenge: can you describe youself?

https://www.youtube.com/watch?v=-4kNeFGBAcw&safe=active Hair and eyes song