C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
l’heure (time)
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
Date: Objectives: - To learn how people celebrate Easter in France.
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Notes for teacher. You can just use slides 2-5 if you wish. If you want to do the practical activity (slides 6-8) you will need to: print off Slide 6.
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Les numéros 0 à 12.
L'heure.
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Les nombres.
Introducing the words for the numbers
Objectifs: To revise telling the time in French
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Français - couleurs - pays - drapeaux
Nous allons… regarder écouter penser parler
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
put vos devoirs in the basket rouge
Quelle est la date aujourd’hui?
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Pato et Elly font du sport aussi.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Quelle est la date aujourd’hui?
In this topic you will learn
Trouvez les numéros qui manquent: 2, 4, 6, …, 10, 12, …, 16
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre les fruits!
Test your listening skills!
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quelle est la date aujourd’hui?
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Connaissez-vous la France ?
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Lesson 3.
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
4C Telling Exact Time.
Quelle heure est-il? français b.
Les formes et les couleurs
Nous allons apprendre des fruits!
Quelle heure est-il?.
Les Numéros 40 à 100 NUMBERS 40 TO 100.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
L’orchestre des animaux
Les nombres = Numbers  .
Transcription de la présentation:

C’est quel numéro? Count the numbers with pupils. They put their hands up like in the slide and repeat after the teacher. Do this two or three times. C’est quel numéro?

trois huit deux neuf quatre sept un dix cinq six Tu as combien de doigts? trois huit deux neuf quatre sept un dix cinq six How many fingers are there? We’re going to practise… More familiarisation with the written form of the numbers. Pronunciation on click. Isolate and practise the dipthongs shown in pink

Un, deux, trois quatre Un, deux, trois quatre Ci-nq six Ci-nq six Se-pt hu-it ne-uf Se-pt hu-it ne-uf Dix dix dix! Dix dix dix! Teacher sings: 1, 2, 3, 4, Students repeat in song: 1, 2, 3, 4 T: 5, 6, S: 5,6, T:7, 8, 9 S: 7,8 ,9 T:10, 10, 10, S 10, 10 , 10!

1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4 5-- , 6 5-- , 6 7-- ,8--, 9-- 7-- ,8--, 9-- 10, 10, 10 10, 10, 10 Teacher sings: 1, 2, 3, 4, Students repeat in song: 1, 2, 3, 4 T: 5, 6, S: 5,6, T:7, 8, 9 S: 7,8 ,9 T:10, 10, 10, S 10, 10 , 10!

Call out a number and pupils have to show you the correct number of fingers. NB: teachers need to know the order of number, so they can call out before the answer appears! Trois Dix Six Un Huit Cinq Neuf Sept Quatre Deux

Les mains Un, deux, Un, deux, trois, ça fait une main. Un, deux, trois, Quatre, cinq, ça fait cinq doigts. Six, sept, huit, neuf, dix, ça fait deux mains qui se disent : "bonjour". Bonjour!

Pupils should say which number of finger (according to previous slide) is being pointed at. The arrow only flashes once and then disappears so pupils have to stay focused to see which finger is being pointed at. C’est quel numéro?

deux onze cinq quatre trois sept six dix douze neuf un huit

Repeat the known numbers and introduce eleven and twelve onze douze

Cakes disappear one by one and pupils say the number onze douze

Il y a combien de chiens? Il y a un chien. Il y a deux chiens. Très bien!

Il y a combien de chiens? Il y a cinq chiens. Très bien!

Il y a combien de chiens? Il y a huit chiens... et un chat. Très bien!

Il y a combien de chats? Il y a trois chats. pas mal!

Il y a combien de chats? pas mal! Il y a sept chats.

Il y a combien de chats? pas mal! Il y a quatre chats.

4 5 6 7 8 9 10 11 12 Un, deux, trois Quatre, cinq, six Sept, huit, neuf Dix, onze, douze Nous irons au bois 1 2 3 4 5 6 Cueillir des cerises 7 8 9 Dans mon panier neuf Call and answer gives a sense of ask and answer at the earliest possible stages of language learning. With this simple rhyme the 8 lines break nicely into pairs so that one half of the class can say the numbers and the others reply with the corresponding line. 10 11 12 Elles seront toutes rouges